بهترین راه برای درمان گل مژه

اگر از گل مژه رنج می برید و دوست ندارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید توصیه می کنیم حتما این مقاله را بخوانید تا با بهترین راه برای درمان گل مژه شنا شوید.

گل مژه ضایعه ای دردناک در ناحیه پشت پلک است که دردناک است و اگر درمان نشود می توان برای چشم خطرناک شود. برای درمان گل مژه نیازی نیست از داروهای شیمیایی استفاده کنید با استفاده از روش های خانگی می توانید گل مژه را درمان کنید در این قسمت با بهترین راه برای درمان گل مژه آشنا شوید.

درمان خانگی گل مژه

به طور کلی اکثر گل مژه‌های ایجاد شده بر روی چشم افراد، اغلب بدون درمان و در مدت چند روز به طور خود به خود برطرف می‌شود، لیکن برخی راه های درمان سریع گل مژه در خانه عبارتند از:

بهترین راه برای درمان گل مژه برای بهبود سریعتر و کاهش درد و علائم ظاهری آن، قرار دادن کمپرس آب گرم بر روی چشم است، به این منظور بایستی روزانه چند مرتبه و در هر بار 10 تا 15 دقیقه کمپرس آب گرم را بر روی لبه پلک قرار داد که این کار موجب می‌شود تا گرفتگی غدد چربی باز شده و التهاب چشم کاهش یابد.
انجام ماساژ ملایم چشم، به تسکین درد و تخلیه ترشحات چرکی کمک می‌کند.
شستشوی چشم با آب و شامپو بچه رقیق شده نیز به پاکسازی و درمان گل مژه کمک میکند. به این منظور روزی دو مرتبه صبح و شب چشم را با مقداری شامپو بچه رقیق شده با آب ولرم شستشو دهید. چند قطره شامپو بچه ملایم را در یک فنجان آب گرم بریزد و چشم خود را در آن باز و بسته کنید و یا اینکه چشمان خود را ببندید و با استفاده از یک تکه اسفنج یا دستمال تمیز به آرامی این محلول را بر روی ریشه مژه‌های خود بمالید. توصیه میشود هرگز گل مژه را فشار ندهید، زیرا این کار موجب سرایت گل مژه به سایر نقاط پلک می‌شود. بنابراین بعد از شستشو، باید صبر کرد تا کم کم چشم خشک شود.
یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی گل مژه، استفاده از کمپرس چای کیسه‌ای است. به این منظور می‌توانید از کیسه‌های چای سبز استفاده کنید، زیرا مواد موجو ددر چای سبز، به کاهش تورم کمک می‌کند و خواص ضد باکتریایی دارد. جوشاندن چای کیسه‌ای و سپس سرد کردن آن و قرار دادنش روی چشم برای ۵ تا ۱۰ دقیقه توصیه می‌شود. دقت شود که برای هر چشم باید از کیسه‌های چای جداگانه استفاده شود.

درمان خانگی گل مژه در طب سنتی

یکی از راهکارهای درمان گل مژه در طب سنتی، استفاده از برخی گیاهان دارویی مفید در این زمینه است. برخی نسخه های درمانی گل مژه در طب سنتی عبارتند از:

مقداری گل ختمی + آویشن + اسفرزه + شیر داغ یا آب جوش را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید و سپس آن را روی پلکی که به آن گل مژه زده شده است، قرار دهید، لازم است روی آن را بسته و نرم نگه دارید تا سر باز کند و سپس با دم کرده آویشن چشم را شستشو دهید.
راه دیگر درمان گل مژه در طب سنتی انجام حجامت است، به این منظور در یک جلسه، حجامت ناحیه گیجگاهی کافی است یا اینکه میتوان دو عدد زالو کنار چشم یا زیر پلک توسط افراد متخصص انداخته شود.
کمپرس آب گرم همراه با ضمادهایی از برگهای بخار داده شده و تازه کلم پیچ یا نان که در شیر داغ فرو برده شده و یا سیب زمینی خام رنده شده، خیلی مفید بوده و باعث میشود تا آبسه ایجاد شده باز و پاره شود.
استفاده از تخم گیاه گشنیز نیز در درمان گل مژه بسیار موثر است. به این منظور، مقداری از تخم گشنیز را در آب جوش بریزید و سپس دانه‌ها را دور ریخته و از آب آن برای شستشوی چشم استفاده کنید و به مدت چند بار در روز این کار را انجام دهید.

درمان خانگی گل مژه 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ