درمان میگرن با تخم شربتی

mahdie.mohtashami
اگر جز افرادی هستید کهه میگرن دارید ما به شما خوردن تخم شربتی را پیشنهاد می‌دهیم. در این مقاله شما را با فواید تخمشربتی آشنا می‌کنیم و اینکه تخم شربتی می‌تواند به درمان میگرن شما کمک کند.

درباره میگرن چه می‌دایند؟

میگرن یک نوع سردرد شدید می‌باشد که می‌تواند تا چند روز ادامه داشته باشد. شخصی که میگرن دارد حتما حالت تهوع شدید همراه با استفراغ را تجربه کرده است. 

حملات میگرنی می‌تواند برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد. برای میگرن داروهای گوناگونی وجود دارد اما بهترین نتیجه این داروها زمانی است‌ که با ترکیبی از تغییرات سبک‌زندگی و داروهای گیاهی استفاده شوند.

درمان میگرن به صورت طبیعی

در این مقاله می‌خواهیم شما را با خواص تخم شربتی آشنا کنیم و تخم شربتی را یکی از راه‌های درمان میگرن به شما معرفی کنیم. 

به اعتقاد دانشمندان، تخم شربتی از جمله سالم ترین مواد غذایی بر روی کره زمین است، تخم شربتی که به آن دانه چیا یا چیا سید ( Chia Seed ) نیز گفته می شود، سرشار از مواد مغذی بوده، که مصرف آن می تواند بر سلامت جسمی و مغزی انسان تاثیرات فراوانی داشته باشد.

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی منیزیم، منگنز، مس، زینک(روی)، نیاسین(ویتامین ب۳) و ویتامین‌های دیگر بوده و سرشار از فیبرهای محلول در آب می‌باشد. تخم شربتی ۹ تا ۱۲ برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند می‌شوند. (جدول ارزش غذایی تخم شربتی)

تخم شربتی و درمان میگرن

شما با افزودن این دانه های ریز به برنامه ی غذایی تان گام بزرگی در جهت تسکین سردردهایتان برخواهید داشت؛ تخم شربتی حاوی کلسیم، منیزیم و روی می باشد. این ترکیبات برای پیشگیری از میگرن و ارتقای سلامت کلی بدن لازم و ضروری هستند. و همانگونه که در قسمت های مختلف این مقاله ذکر گردیده است، تخم شربتی همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و در پیشگیری از میگرن موثر است.

تخم شربتی را یکی از تاپ‌ترین مواد غذایی موجود بدانید. این دانه‌های ریز برای ورزشکاران و همچنین افرادی که نیاز به مکمل‌های غذایی دارند و حتی افرادی که می‌خواهند لاغر شوند فوق العاده است. شما با افزودن این دانه های ریز به برنامه ی غذایی تان گام بزرگی در جهت تسکین سردردهایتان برخواهید داشت. به خاطر اینکه:

تخم شربتی منبع طبیعی مواد معدنی است

تخم شربتی حاوی کلسیم، منیزیم و زینک(روی) است. این ترکیبات نیز برای پیشگیری از میگرن و همچنین ارتقای سلامت بدن لازم و ضروری هستند.

تخم شربتی منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا۳ است

این دانه‌های ریز حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که از شما در برابر میگرن محافظت می‌کنند. این اسیدهای چرب برای افزایش سلامت قلب و کنترل میزان کلسترول خونتان مفید هستند.


خواص باورنکردنی تخم شربتی!


اگر میگرن دارید، حتما بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ