قبل از صبحانه مسواک بزنید

mahdie.mohtashami
یادا باشد قبل از صبنه تا مسواک بزنید. مسواک زدن تنها قبل از خواب نمی‌باشد، بهتر است قبل از صبحانه نیز مسواک بزنید.

صبح ها قبل از خواب مسواک بزنید

«در طول شب و هنگام خواب بزاق ترشح نمی‌شود و بر این‌اساس در این زمان دندان مستعد پوسیدگی است. بزاق کمک می‌کند که باکتری‌ها شسته شده و پایین بروند و در صورتی که مسواک زده نشود، پوسیدگی تشدید می‌شود.» وی افزود: «پس از مسواک‌زدن دندان‌ها حتما باید سطح زبان هم مسواک زده شود. این شست‌وشو علاوه بر شستن باکتری‌ها از سطح زبان، باعث رفع بوی بد دهان نیز می‌شود.» وی به کسانی که دندان‌های پوسیده دارند، توصیه کرد سعی کنند نوزادان را نبوسند چرا که این باکتری با بزاق آنها وارد دهان نوزاد می‌شود و این باکتری تا آخر عمر با او می‌ماند.

ضرورت مسواک قبل از صبحانه

ضرورت دارد قبل از خوردن صبحانه دندان های خود را مسواک بزنیم چرا که این امر سبب می شود میکروب های داخل دهان رفع شده و صبحانه با لذت بیشتری خورده شود همچنین مسواک زدن دندان ها پس از خوردن صبحانه، ناهار و قبل از خواب نیز ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: نخ کشیدن ۱ الی ۲ بار در طول روز نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند همچنین افراد باید توجه داشته باشند که خمیر دندان باید به قدری باشد که دندان های  را تمیز کند لذا نیازی نبوده که به تمام طول مسواک خمیردندان زده شود چرا که این مسئله باعث تحریک فرد می شود و جلوی مسواک زدن خوب را می‌گیرد.


بهترین زمان شروع مسواک زدن کودک چه زمانی است؟


اشتباهات خطرناک هنگام مسواک زدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ