خوابیدن کنار نوزاد 7ماهه افسرده تان می کند!

اگر بعد از گذشت 7 ماه از زایمان هنوز هم در کنار نوزادتان می خوابید باید بگوییم که مراقب سلامتیتان باشید.

بسیاری از مادران بعد از زایمان تا سنین بالای فرزندشان، درکنار آن ها می خوابند که این یک عادت بسیار اشتباه می باشد. مطالبی در این قسمت از سایت برای شما فراهم کرده ایم که می گوید تا سنی خاص کنار نوزادتان بخوابید زیر خوابیدن کنار نوزاد 7ماهه افسرده تان می کند!

خوابیدن کنار نوزاد 7ماهه افسرده تان می کند!

بعد از زایمان شاید دوری از نوزاد برایتان سخت باشد و ممکن است حتی موقع خواب دوست داشته باشید کنار فرزندتان بخوابید یا احساس کنید او در خواب هم نیاز به مراقبت شما دارد. با تمام این حرف‌ها سعی کنید تا 6 ماهگی نوزاد کنار او بخوابید و بعد از آن رختخواب تان را جدا کنید چون محققان می‌گویند مادرانی که بعد از 6 ماهگی فرزندشان در رختخواب مشترک با او می‌خوابند، دو برابر دیگر مادرها در معرض افسردگی قرار می‌گیرند.
بر اساس این مطالعه که در دانشگاه پن استیت انجام شده، مادرانی که برای مدت طولانی در رختخواب مشترک با فرزندشان می‌خوابند، مدام نگران خواب فرزندشان هستند. به این ترتیب خواب شبانه خوبی نخواهند داشت و در مقابل افسردگی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.
البته افسردگی بعد از زایمان به خاطر تغییرات هورمونی و شرایط پیچیده‌ای که بعد از تولد نوزاد در زندگی پیش می‌آید، تا حدودی طبیعی است و مادرانی که کنار فرزندشان می‌خوابند و این کار را تا بعد از 6 ماهگی او هم ادامه می‌دهند، 2 برابر دیگران در معرض افسردگی جدی پس از زایمان قرار دارند و علائمی مثل ناامیدی، گریه بی‌اختیار و حتی افکار خشونت‌‌بار زندگی‌شان را تهدید می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ