انبه وخواص هسته انبه

انبه میوه گرمسیری با فواید زیادش به همراه خواص هسته انبه در این مقاله بررسی می شود.

به گزارش الودکتر: انبه میوه درخت ده متری است که به رنگ زرد و بیضی شکل است این میوه هسته بیضی شکل و بزرگی دارد که همانند انبه از خواص بالایی برخوردار است.

خواص انبه

ویتامین C و ویتامین A موجود در انبه آنتی اکسیدان هایی قوی هستند که به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کنند.

ماسک انبه برای جوش صورت

یک عدد انبه خرد شده را در آب بجوشانید و بگذارید تا سرد شود، این دنوش را بنوشید تا آکنه و جوش صورت را درمان کند، همچنین مقداری از این دمنوش را بر روی پوست صورت بمالید تا جوش صورت را درمان کند.

توجه : پیش از استفاده از ماسک انبه، مقداری از آن را روی بازوی خود بمالید و چنانچه تا 24 ساعت واکنش التهابی مشاهده نکردید و بدن تان حساسیتی نسبت به ماسک نشان نداد، از آن استفاده کنید.

یبوست و اسهال

انبه حاوی مقادیر بالای فیبر و آب است که برای جلوگیری و درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

فشار خون

میوه انبه غنی از منیزیم و پتاسیم می باشد و یکی از بهترین میوه ها برای کاهش فشار خون بالا می باشد.

چشم

انبه حاوی مقادیر بالایی ویتامین A می باشد که بینایی را تقویت کرده و از شب کوری و خشکی چشم پیشگیری می کند.

زآگزانتین موجود در انبه نقش محافظتی دبرای چشم ها دارد و از ابتلا به دژنراسیون ماکولا پیشگیری می کند.

 

خواص کلی هسته انبه

هسته انبه جزو پر فایده‌ترین هسته‌ها به شمار می‌رود. مغز آن سرشار از مواد مغذی است. خوردن مغز هسته انبه برای درمان سرماخوردگی و اثرات آن مانند سرفه‌های شدید موثر است. از دیگر خواص این هسته جادویی، می‌توان به ضد انگل بودن آن اشاره کرد.

این هسته پرخاصیت، از داورهای طبیعی موثر برای از بین بردن اسهال خونی و رفع استفراغ به شمار می‌رود. هسته انبه به هضم غذا کمک کرده و در تقویت دستگاه گوارش مفید است. همچنین به رفع بواسیر خونی کمک می‌کند.

اختلالات قاعدگی و خون‌ریزی که بین دو عادت ماهانه اتفاق می‌افتد، یا خون‌ریزی رحم، یکی از مشکلات شایعی است که خیلی از خانم‌ها به آن دچار می‌شوند. رفع این مشکل و منظم کردن دوره قاعدگی از دیگر خواص این هسته جادویی است.

درمان آسم با هسته انبه

مغز هسته انبه، برای تقویت دستگاه تنفسی کاربرد فراوان دارد و قادر است اختلالات تنفسی مانند تنگی نفس و بیماری آسم را درمان کند.
مبارزه با سرطان

آنتی اکسیدان‌هایی مانند کورستین، آستراگالین، فیستین و اسید‌گالیک موجود در انبه، بدن را در برابر سرطان‌هایی چون روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان خون و پروستات ایمن می‌سازد.
کنترل سطح کلسترول خون در وضعیت مساعد

انبه و همچنین هسته آن، دارای سطح بالایی از ویتامین C، پکتین و فیبر است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. این میوه خوش طعم منبع غنی از پتاسیم بوده که برای تقسیمات سلولی و تنظیم مایعات بدن مفید است.
جلوگیری از ابتلا به دیابت با مصرف انبه

علاوه بر میوه انبه و هسته آن، پوست انبه نیز برای سلامت بدن بسیار مفید است. افراد مبتلا به دیابت، فقط با جوشاندن شش برگ انبه، در آبِ‌جوش و قرار دادن آن در یک ظرف در طول شب و نوشیدن جوشانده صاف شده آن در صبح می‌توانند به تنظیم سطح انسولین خون خود کمک کنند.
ماسک انبه، پاک کننده و روشن‌کننده پوست
مصرف انبه و قرار دادن قطعات آن روی پوست، به افراد کمک می‌کند تا منافذ پوستی بسته شود و باعث طراوت و زیبایی صورت می‌شود. ماسک انبه قابل استفاده برای هر نوع پوستی است. این میوه، منافذ مسدود را باز کرده و مانع از ایجاد جوش صورت می‌شود.

کافی است یک انبه را به قطعات نازک برش و آنها را روی پوست صورت خود به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس صورت خود را بشویید تا اثر شگفت‌انگیز این میوه را بر پوست خود مشاهده کنید.

فواید و مضرات خوردن انبه
برای کنترل دیابت برگ انبه بخورید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ