آیا سفیدی دندان با زغال امکان پذیر است؟

برای دانست جواب سوال اینکه آیا دندان با زغال سفید می شود ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش الودکتر: این روزها بسیار شایع شده است که می توان با زغال که یک ماده سیاه است دندان را سفید کرد. به نظر شما آیا این امکان پذیر است؟

بهترین روش سفید کردن دندان ها در خانه با زغال

استفاده از زغال برای سفید کردن دندان و از بین بردن لکه های زرد و بدرنگ روی دندان شاید برایتان عجیب باشد ولی زغال با تمامی سیاهی اش دندان ها را سفید می کند.کاشت مو

عجیب ترین قسمت ماجرا این است که این شیوه واقعا جواب می دهد. دکتر جوزف بنکر،دندانپزشک در ایالت نیوجرسی امریکا می گوید:باور این کار برای من هم سخت بود، تا اینکه خودم امتحان کردم. کمی کثیف کاری می شود، اما این ماده، پلاک ها و لکه های روی دندان ها را از بین می برد و آن را سفید تر می کند.

زغال برای سفید کردن دندان چگونه عمل می کند؟

کربن فعال طبیعی به رنگ دهنده های سطحی دندان مثل قهوه، چای، مواد غذایی و نوشیدنی ها و پلاک ها می چسبند و آن ها را از روی دندان پاک می کنند. اگر دندان های تان به طور طبیعی زرد یا تیره است، باید یک محصول سفید کننده دندان حاوی هیدروژن پروکسید هم بخرید.
این ماده امن، خوب، بی بو و بی مزه بسیار مقرون به صرفه است. در همه فروشگاه های مواد غذایی موجود است. دکتر بنکر می گوید:«اگر دیدید دغال حالت ریگی دارد، آن را روی دندان های تان نمالید، چون به مینای دندان آسیب می رساند. هنوز هیچ محصولی از ذغال برای دندان به بازار نیامده است . بزرگ ترین نگرانی ما سختی آن است که به مینای دندان آسیب می زند.

روش سفید کردن دندان و ازبین بردن لکه و جرم دندان با زغال

– یکی دو ذغال را بشکنید و آن را در طرفی پودر کنید.
– کمی آب به آن اضافه کنید تا حالتی خمیری به دست آید.
– مواد را به روی کل سطح دندان های تان بزنید.
– 3 تا 4 دقیقه صبر کنید و سپس آب بکشید.

سرکه سیب هم دندان شما را سفید می کند

حتما با خواص سرکه سیب آشنا هستید. سرکه‌ی سیب یک آنتی‌باکتریال طبیعی است که دهان و دندان را تمیز می‌کند، پس منطقی است که بتواند لکه‌های سرسخت روی دندان‌ها را هم از بین ببرد. سرکه‌ی سیب مخصوصا در پاک کردن لکه‌های ناشی از قهوه و نیکوتین بسیار مفید است. مطالعات نشان داده‌ است سرکه‌ی سیب به‌عنوان یک سفیدکننده‌ی طبیعی می‌تواند به خوبیِ محصولات تجاری لکه‌های روی دندان‌ها را از بین ببرد. بعضی‌ها می‌گویند بعد از استفاده از سرکه‌ی سیب، دندان‌هایشان طوری به نظر رسیده که انگار آنها را به‌طور حرفه‌ای و با مراجعه به دندان‌پزشک سفید کرده‌اند.

راز سرکه‌ی سیب چیست؟ سرکه‌ی سیب حاوی ترکیباتی مانند اسید استیک، پتاسیم، منیزیم، پروبیوتیک‌ها و آنزیم‌هایی است که میکروب‌ها (باکتری‌های مضر و خطرناک) و جرم‌ها را نابود و همزمان رشد باکتری‌های مفید یعنی همان پروبیوتیک‌ها را تسریع می‌کند. از آنجا که سرکه‌ سیب به‌طور طبیعی خاصیت اسیدی دارد، پلاک یا سایر مواد چسبیده به دندان‌ها را تجزیه می‌کند. PH سرکه‌ سیب لکه‌های دندان را از بین می‌برد و آنها را سفید می‌کند.

کلید مؤثر بودن استفاده از سرکه‌ سیب برای سفید کردن دندان‌ها این است که به‌طور مستمر از آن استفاده کنید؛ باید حداقل یک ماه مداوم از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به‌دست بیاورید. اما مواظب باشید؛ چون سرکه سیب نوعی اسید است که اگر زیاد از آن استفاده کنید یا سفت و سخت آن را به دندان‌ها بمالید به مینای دندان‌تان آسیب می‌زند. سرکه‌ سیب را حدود یک دقیقه با انگشت روی دندان‌ها بمالید، سپس با آب یا دهان‌شویه‌ی هیدروژن پروکسید دهان‌تان را آبکشی کنید. بعد از استفاده از سرکه‌ سیب باید مجددا با خمیردندان معمولی دندان‌ها را مسواک بزنید و دهان‌تان را خوب آبکشی کنید. بهتر است از خمیردندان‌ بدون فلوراید استفاده کنید.

چطور دندان های خود را سفید کنیم؟ – الو دکتر
تهیه خمیر دندان زغال در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ