این قسمت از مرغ منبع پروتئین می‌باشد

mahdie.mohtashami
آیا می‌دانید کدام قسمت از مرغ حاوی پروتئین می‌باشد؟ آیا می‌دانید با خوردن این قسمت از مرغ می‌توانید جذب پروتئین داشته باشید؟

این قسمت از مرغ پروتئین دارد

 

بگذارید ابتدا دلایلی که ما را به پروتئین نیازمند می‌کند را بشماریم. یکی از این دلایل این است که برای ساخت و بازسازی عضلات به آنها نیاز داریم. پروتئین در بالا بردن متابولیسم برای چربی‌سوزی هم نقش دارد و اشتها را هم کمتر می‌کند. علاوه بر اینها، پروتئین، آزاد شدن کربوهیدرات‌ها به جریان‌خون را کندتر می‌کند که این جلوی جهش‌های ناگهانی قند که موجب ذخیره چربی می‌شود را می‌گیرد.

افرادی که به جسم و اندام خود اهمیت می‌دهند، باید در روز به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدنشان، دو گرم پروتئین مصرف کنند. اما برای دست یافتن به این میزان باید مطمئن شوید که در لیست خریدتان به اندازه کافی موادغذایی سرشار از پروتئین جا گرفته باشد. متاسفانه، سوپرمارکت‌ها امروز پر از موادغذایی فراوری‌شده هستند که می‌تواند بر  نتیجه شما از تمرینات ورزشی اثر منفی بگذارد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم کمکتان کنیم تا بهترین موادغذایی پروتئین‌دار را بشناسید. 

سینه مرغ (بدون استخوان و بدون پوست)

محتوی پروتئین: ۲۴ گرم در هر ۸۵ گرم

سینه مرغ محتو پروتئینی بیشتر از کلیه گوشت‌های سفید فراهم می‌کند و به همین دلیل است که یکی از اقلامی است که همیشه در لیست خریدتان موجود است.

یکی از بهترین منابع پروتیین گوشت سینه ی مرغ است.۹۰گرم سینه ی مرغ، فقط حدود سه گرم چربی دارد.هم چنین سینه ی مرغ دارایمقدار قابل توجهی ویتامین B۶و ویتامین Aاست.ویتامین B۶در کاهش میزان هوموسیتین، ماده ای که باعث صدمه به شریان و در نتیجه خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی می شود، نقش مهمی دارد.تحقیقات نشان داده اند که 
وجود سینه ی مرغ در رژیم غذایی در کاهش کلسترول و فشار خون مؤثر است.تمام قسمت های مرغ از نظر مغذی بودن یکسان نیستند. از مصرف پوست و گوشت تیره ی مرغ تا حد امکان خودداری شود.این دو حاوی میزان بیشتری چربی اشباع شده هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ