بهترین روغن برای برنزه شدن با آفتاب

با آمدن فصل تابستان و داغ شدن تب برنزه شدن پوست این سوال همیشه وجود داشته که بهترین روغن برای برنزه شدن کدام است؟

با آمدن فصل تابستان و علاقه جوانان برای برنزه شدن پوست صورت و بدن لازم است برای جلوگیری از مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی به نکاتی که در ادامه به آن اشاره خوهد شد توجه نمایند.

استفاده از معجون‌های خانگی و موادی مثل آب هویج، قهوه جوشیده، دلستر، آب گوجه‌فرنگی و آب نمک برای خوش‌رنگ‌تر شدن پوست پایه و اساس علمی ندارد و فقط جزو اختراعات خانگی خانم‌ها محسوب می‌شوند! حتی برخی از این مواد ممکن است آفتاب‌سوختگی را تشدید کنند و فقط باعث قرمزی بیشتر پوست شوند. روغن بچه، روغن زیتون، روغن بادام و وازلین نیز همگی به برنزه‌شدن پوست کمک می‌کنند اما از آن محافظت نمی‌کنند. اگر اصرا به استفاده از روغن های طبیعی برای برنزه شدن دارید بهترین روغن های طبیعی برای برنزه شدن با آفتاب را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. روغن آووکادو

روغن آووکادو برای پوست های خشک و حساس مناسب است و از آن جایی که آووکادو خود یک میوه سرد است به کمک روغن آن می توان پوست را مرطوب کرده و اسیدهای چرب و ویتامین بدن را تامین کرد.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل برای پوست های حساس و پوست هایی که سریع سرخ و ملتهب می شوند مناسب بوده و با کمک آن می توان پوست برنزه و زیبایی به دست آورد. به علاوه روغن نارگیل اسیدهای چرب بدن را تامین کرده و از آن جایی که خود حاوی SPF است در برابر اشعه های مضر خورشید مانند ضد آفتاب عمل می کند. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای آفتاب گرفتن و برای برنزه کردن پوست است.

3. عصاره چای سبز و یا آلوئه ورا

یکی از موادی که از سوختن پوست در زیر آفتاب جلوگیری می کند، آنتی اکسیدان است که در عصاره چای سبز و آلوئه ورا وجود دارد. این دو ماده پوست را خنک و آرام کرده و علاوه بر محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید ،پوست را آبرسانی می کند.ترکیب این دو عصاره هم می تواند انعطاف پذیری پوست را بالا برده و چربی و یا خشکی بیش از حد پوست را از بین ببرد.

4. روغن فندق

روغن فندق سرشار از ویتامین E بوده و یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی موجود برای آفتاب گرفتن است. همچنین به دلیل مقادیر زیاد اسید چرب، این روغن به سرعت جذب پوست می شود.

5. روغن زیتون

زیتون حاوی مقادیر زیادی ویتامین E بوده و از آن جایی که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد برای آرام کردن پوست مناسب است. از طرفی روغن زیتون می تواند پوست را به زیبایی برنزه کرده وبا ترکیب آن با کمی آب هویج می توان پوست را در کمترین زمان ممکن برنزه کرد.

6. روغن آفتاب گردان

علاوه بر این که روغن آفتاب گردان یک مرطوب کننده قوی برای پوست است، برای برنزه کردن پوست هم مناسب است و می توان با کمک این روغن رطوبت پوست را در حین آفتاب گرفتن حفظ کرد. همچنین این روغن از بروز چروک و خطوط چهره که از قرار گیری در زیر آفتاب به وجود می آید، جلوگیری می کند.

 برنزه شدن پوست

7. روغن کنجد

روغن کنجد هم مانند روغن نارگیل حاوی SPF بوده و برای جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب مناسب است. البته این روغن بوی شدیدی دارد و بهتر است از آن با ترکیب دیگر روغن ها استفاده شود.

بهترین ترکیب روغن های طبیعی برای برنزه کردن پوست

 ترکیب 80% روغن نارگیل

 10% روغن آفتابگردان

 5% روغن کنجد

 5% روغن زیتون است.

زیرا ترکیب این روغن ها با یکدیگر می تواند هم رنگ پوست را به زیبایی برنزه کند و هم در برابر اشعه های مضر آفتاب از پوست محافظت کند.

برخی از آسیب هایی که برنزه کردن با آفتاب در پی خواهد داشت

بعضی از آسیب های ناشی از آفتاب مثل آفتاب سوختگی، قرمزی پوست و حتی تاول ها ممکن است ماندگاری کمی داشته باشند. اما مساله نگران کننده ناشی از آفتاب به این مسائل ختم نمی شود بلکه در دراز مدت بین 15 تا 20 سال آینده خود را به صورت پیری زودرس، لکه های رنگی پوستی و حتی سرطان های پوست نمایان می کنند. بهتر است بدانید که بعد از سرطان ریه، ملانومای بدخیم (نوعی سرطان پوست) دومین سرطان کشنده در دنیاست. همچنین افرادی که پوست سفید و روشن تری دارند مشکلاتشان خیلی بیشتر از پوست های دیگر است.

زمان مناسب برای برنزه کردن پوست

در جلسه اول توصیه می شود حداکثر ۳۰دقیقه زیر آفتاب بخوابید. بین هر جلسه آفتاب گرفتن باید یک روز به پوست تان استراحت بدهید. در جلسه دوم ۴۵ دقیقه و جلسه سوم یک ساعت زیر آفتاب بخوابید؛ یک ربع به جلو، یک ربع به پشت، یک ربع به پهلوی راست و یک ربع به پهلوی چپ. امن‌ترین راه برای برنزه شدن زیر آفتاب استفاده از روغن های مخصوص کارخانه‌ای است. این محصولات در عین حال که به برنزه شدن پوست کمک می‌کنند دارای مقداری ضدآفتاب هستند و از سوختگی و دردناک شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

اسپری‌های مخصوص برنزه شدن زیر آفتاب نیز روند جذب نور را تسریع می کنند و رنگ های مختلفی به پوست می دهند از جمله طلایی، مسی، هویجی و شکلاتی. برخی از این محصولات دارای مقداری مواد اتوبرنز هستند و برای کسانی مناسبند که برای برنزه شدن عجله دارند. بعد از زدن روغن هر ۵ دقیقه یک بار با آبپاش سراسر بدن تان را مرطوب کنید. نوشیدن آب و خوردن میوه های تابستانی را هم فراموش نکنید! هر زمان احساس کردید ضربان قلب تان بالا رفته یا سردرد گرفته اید از زیر آفتاب بلند شوید، دوش بگیرید و چند دقیقه ای در سایه قدم بزنید.

برنزه شدن با آفتاب و سولاریوم 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ