درمان آرتروز زانو

فیزیوتراپی تراپیا: آرتروز زانو درواقع با بالارفتن سن بیشتر می‌شود و یکی از دلایل مهم آن هم بالا رفتن سن است که بیشتر افراد را درگیر می‌کند اما در این بین هستند جوانانی که به این عارضه دچار می‌شوند. در برخی موارد هم این عارضه ارثی است یا ممکن است به‌دلیل عفونت یا حوادث دیگر و... باشد. در ادامه مختصری از این عارضه و روش‌های درمان آن را برای‌تان بازگو می‌کنیم.

فیزیوتراپی تراپیا:

آرتروز و ساییدگی مفصل زانو یک بیماری سایشی است که علاوه بر بافت غضروفی ممکن است کل زانو را درگیر کند. امروزه افراد زیادی هستند که به این معضل دچار می‌شوند. آرتروز زانو درواقع با بالارفتن سن بیشتر می‌شود و یکی از دلایل مهم آن هم بالا رفتن سن است که بیشتر افراد را درگیر می‌کند اما در این بین هستند جوانانی که به این عارضه دچار می‌شوند. در برخی موارد هم این عارضه ارثی است یا ممکن است به‌دلیل عفونت یا حوادث دیگر و… باشد. در ادامه مختصری از این عارضه و روش‌های درمان آن را برای‌تان بازگو می‌کنیم.

آرتروز زانو یک روند طبیعی است که با میزان متفاوت در بدن همه افراد به‌وجود می‌آید. درواقع یک روند طبیعی در بدن است که با بالا رفتن سن بروز می‌کند و وقتی به بیماری تبدیل می‌شود که فشار بیش از حدی به مفصل وارد آید. مفصل زانو یک مفصل مهم در بدن است چون وظایفی مانند انتقال وزن بدن به زمین را برعهده دارد در نتیجه آرتروز شدید زانویی بر مواردی مانند راه رفتن، ایستادن و تغییر وضعیت‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد. یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش علایم عوارض آرتروز در بدن ورزش مداوم است که یکی از بهترین فعالیت‌ها پیاده‌روی است که بهتر است تحت‌نظر متخصص آرتروز انجام شود.

می‌توان گفت یکی از دلایل مهم دردهای مفصل زانو آرتروز است که از ویژگی‌های اصلی آن از بین رفتن پیشرونده غضروف مفصلی است. این غضروف ماده‌ای ژلاتینی است که بین دو استخوان وجود دارد. آرتروز زانو به آرامی شروع شده و با گذشت زمان تشدید می‌شود.

در مراحل اولیه آرتروز فعالیت‌های شدید مثل پریدن یا فعالیت‌های ورزشی شدید برای بیمار دردناک است و درمان‌هایی مانند کاهش وزن، تقویت عضلات، کاهش فعالیت و استراحت می‌توانند موجب بهبود شوند. با پیشرفت آرتروز درد هنگام بالا و پایین رفتن از پله و فعالیت‌های دیگر روزمره رخ می‌دهد. در این مرحله درمان‌هایی مانند داروهای ضددرد و التهاب، فیزیوتراپی و تزریق داروهای ضدالتهاب در مفصل می‌تواند به بیمار کمک کند. در صورتی که آرتروز زانو پیشرفت زیادی داشته باشد تنها راه درمان جراحی تعویض مفصل زانو است.

یکی از بهترین و موثرترین روش‌های درمان آرتروز زانو ورزش است که می‌تواند باعث ثبات مفصل زانو شود. با ورزش کردن وزن کاهش یافته و عضلات تقویت شده و فشار اضافی از روی مفصل زانو برداشته و احتمال بروز افزایش آرتروز زانو کاهش می‌یابد.

در پایان یادآور می‌شود آرتروز زانو هم مانند اکثر عوارض و مشکلات مفصلی بهتر است قبل از بروز آن پیشگیری شود که بهتر است افراد به ورزش کردن بپردازند و از انجام یکسری اعمال که باعث بروز و تشدید این عارضه می‌شود، خودداری کنند تا حداقل زمان بروز این عارضه را در خود به تاخیر بیندازند.

فیزیوتراپی تراپیا:

در عصر جدید، بیشتر خدمات مورد نیازمان به شیوه ای مدرن تامین می شود؛ دیگر نیازی به حضور فیزیکی در فروشگاه ها نداریم و با تنها با چند کلیک ساده، محصول مورد نظرمان را درب منزل تحویل می گیریم. در همین جهت، سامانه های آنلاین پزشکی مدت کوتاهی است که در کشورمان شروع به خدمات رسانی نموده اند؛ ما نیز به عنوان بخشی از مجموعه پزشکی و سلامت کشور، تراپیا (TERAPIA) را بنا نهادیم تا با همکاری پزشکان و متخصصان این امر، خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی در منزل و محل کار را برایتان ارائه دهیم.

آدرس: تهران – شهرک غرب – خیابان درختی– خیابان حافظی – ساختمان مروا – طبقه ٣

شماره های تماس:

02188071198

09129428014

09379819219

وب سایت

تلگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ