با این دانه های کوچک تیروئیدتان را درمان کنید

تیروید از مهمترین غدد موجود در بدن است که بر بسیاری از فعالیت های حیاتی بدن تاثیر مستقیم دارد و ایجاد اختلال در عملکرد آن سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای سلامت می شود.

غده تیروئید یکی از مهمترین غدد در بدن است که وظیفه نظیم میزان سوخت و ساز و مصرف کالری در بدن، افزایش یا کاهش میزان ضربان قلب، افزایش یا کاهش دمای بدن، کنترل سرعت جایگزینی سلول‌های مرده، متابولیسم چربی، کربوهیدرات و پروتئین‌ها، تنظیم سطح کلسترول، رشد دستگاه تناسلی و تنظیم چرخه قاعدگی خانم‌ها و … را دارد. پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید بیماری هایی هستند که در صورت عملکرد نادرست تیروئید به وجود می آیند که در ادامه توضیح مختصری در مورد آن ها می دهیم و در ادامه روشدرمان مشکلات تیروئید با استفاده از تخم گشنیز را به شما معرفی می کنیم.

کار غده تیروئید چیست؟

تیروئید یک غده شبیه بال پروانه است که جلوی گردن قرار گرفته است. این غده هورمون تیروکسین (T4) و تری یدو تیرونین (T3) تولید و به داخل خون ترشح می‌کند. این هورمون ها سرعت کار و تولید انرژی را در بدن عهده دار هستند. 

تیروئید افراد سالم به میزان کافی هورمون می سازد و در اعمال مهم بدن اثر می گذارد. این هورمونها سوخت و ساز بدن را از جمله آنکه چه مقدار کالری مصرف کنیم، چه مقدار احساس گرما کنیم و وزن ما را تنظیم می‌کنند، در بعضی اعضاء نیز اثرات اختصاصی دارد مانند قلب که در اثر این هورمونها تندتر می‌زند. 

پرکاری تیروئید چیست؟

پرکاری تیروئید بیماری غده تیروئید است که در آن تیروئید بیش از مقدار طبیعی، هورمون ترشح می‌کند.

علایم شایع این بیماری به صورت تپش تند قلب، کاهش وزن، تعریق، عدم تحمّل گرما، لرزش و بیقراری نمایان می‌شود. از جمله بیماری‌هایی که موجب پرکاری تیروئید می‌شوند بیماری گریوز یا بیماری بازدو است.

کم کاری تیروئید چیست؟

کم‌کاری غده تیروئید در بین بیماری‌های غده درون‌ریز شایع‌ترین بیماری پس از دیابت می‌باشد. به زبان ساده این بیماری هنگامی ایجاد می‌شود که غده تیروئید نتواند به اندازه نیاز بدن هورمون تولید کند. کم کاری تیروئید در زنان سه برابر شایع‌تر از مردان است.

علایم شایع این بیماری ضعف و خستگی، خواب‌آلودگی، پوست خشک، خشن و سرد، عدم تحمل به سرما، کاهش تعریق، برادی کاردی یا کندتپشی، زبان بزرگ،ورم صورت، فراموشکاری، یبوست، افزایش وزن، اختلالات قاعدگی، سقطهایمکرر، تاخیر در رفلکسها، کم‌خونی و درد مفاصل و عضلات است.

درمان مشکلات تیروئید با تخم گشنیز

تخم گشنیز یکی از موثرترین روش های طب مکمل است که به طور طبیعی می تواند در عرض 8 روز کارکرد تیروئید را به حالت اول بازگرداند. تخم گشنیز حاوی مواد معدنی است که می توانند با عفونت های بدن مقابله کند. این درمان کاملا بی خطر است و حتی زنان باردار و مادران شیرده می توانند از آن استفاده کنند.

2 قاشق غذاخوری تخم گشنیز را با 1 لیوان آب مخلوط کرده به مدت 15-20 دقیقه روی حرارت کم بجوشانید سپس از روی حرارت برداشته صاف کنید و بعد از 10 دقیقه که از حرارت افتاد با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و هر روز صبح ناشتا میل نمایید.

4 راه برای داشتن تیروئید سالم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ