ماسک های برای بستن منافذ پوست

atoosamirzavandi
سفیده تخم مرغ به طور گسترده ای منافذ پوستی را جمع و کوچک می کند زیرا خواص سفت کنندگی دارد.

باز شدن منافذ پوست بیشتر در نواحی بینی و گونه ظاهر می شوند. با اقدام به موقع می توان باز شدگی منافذ را از بین برد. در این مقاله ضمن یادآوری عادت های اشتباهی که باعث باز شدن منافذ می شوند ماسک هایی برای بستن منافذ پیشنهاد می گردد.

 

عادت های اشتباهی که باعث باز شدن روزنه های پوست می شود

سیگار کشیدن

اگر تمامی خطراتی که سیگار کشیدن برای سلامتی شما دارد باعث نشده تا به امروز سیگار را ترک کنید ، دانستن اینکه سیگار کشیدن روی زیبایی شما نیز تاثیر دارد شاید بتواند شما را تشویق کند تا بالاخره سیگار را کنار بگذارید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سیگار می کشند چهار برابر بیشتر از غیرسیگاری ها با جوش و آکنه مواجه می شوند.

 

خوابیدن روی بالش های آلوده

به طور معمول باید هفته ای یکبار روبالشی هایتان را بشویید، حتی اگر پوست حساسی دارید که منافذ باز دارد شاید بهتر باشد بیشتر از اینها روبالشی را بشویید. روبالشی ها و روتختی خیلی سریع آلوده به چربی های روی پوست و سلول های مرده آن می شوند، بنابراین اگر آنها را زود به زود نشویید به مرور زمان همین بالش ها باعث می شوند پوست شما دچار مشکلاتی نظیر جوش یا منافذ باز شوند.

 

آرایش داشتن هنگام ورزش

عرق کردن، روش طبیعی بدن برای خنک شدن است. هنگامی که شما حین ورزش کردن عرق می کنید و روی پوستتان آرایش دارید باعث می شوید باکتری ها و عرقی که می خواهد از بدن خارج شود راه منافذ پوست را بگیرد. به مرور زمان این مساله باعث بوجود آمدن جوش های سرسیاه روی پوستتان می شود. داشتن آرایش هنگام ورزش کردن باعث دو رنگ شدن پوست نیز می شود.

 

کندن جوش روی پوست

این عادتیست که خیلی ها دارند، وقتی عیب و نقصی روی پوست صورتشان می بینند به قدری به آن توجه می کنند و سعی در برطرف کردن آن دارند که باعث می شوند حتی بیش از قبل مشخص شود و حتی اگر یک جوش باشد تبدیل به جوش های بیشتری شود.وقتی دائما با جزئی ترین چیز که روی پوست می بینید ور می روید باعث التهاب پوست صورتتان می شوید که همین باعث می شود سایز منافذ پوستی روی صورت بیش از حد بزرگ شود.

 

ماسک هایی برای بستن منافذ پوست

بخور

معمولاً یکی از روشهای کاربردی برای درمان و از بین بردن جوشهای سر سیاه و همچنین بستن منافذ پوست استفاده از بخور است که همیشه در دسترس بوده و کارایی لازم را دارد، ابتدا پوست صورت را با آب و صابون و با استفاده از لیف شستشو کرده و در ظرفی که امکان بخور درآن وجود داشته باشد آب را جوش آورده، زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید سپس با استفاده از پوششی برای قرار دادن روی سر ، پوست صورت خود را بخوبی در زمانی بین ۳ تا ۵ دقیقه بخور دهید. در ادامه می توان با استفاده از ماسکهایی که معرفی خواهیم کرد پوششی از ماسک پس از بخور روی صورت قرار داده و تاثیر بخور و استفاده از ماسک را در بسته شدن منافذ به خوبی مشاهده کنید.

لیموترش تازه

 بی شک بسیاری از خانم ها تجربه استفاده از آب لیموهای آماده و تیره شدن پوست را دارند ، با توجه به ترکیبات آب لیموهای آماده که گاهی توسط افراد سودجو در کارگاه هایی سعی در تولید آب لیموی تقلبی با استفاده از موادی از قبیل اسید سیتریک و آب کاه دارند توصیه می کنم که در صورت تمایل به استفاده از آب لیمو فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه با قابلیت های فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین  ث که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند توصیه می شود، به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد : ۱-  استفاده از لیموترش تازه به تنهایی   ۲- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف   ۱- برای اینکه از لیمو به تنهایی استفاده کنید کافی است پس از طی مراحل بالا یعنی شستشو و بخور یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل آن شستشو کنید. ۲- برای تهیه ماسک :  به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید، مواد ذکر شده را با هم مخلوط و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده ماسک کرده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

 

ماسک نارنج و گلاب

 ماسک آب نارنج و گلابماسک ترمیم منافذ پوستیکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

 

ماسک جوانه گندم

 این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری ها ارائه می کنند دارید، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده  وس از گذشت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

ماسک جو دو سر

 ماسک جو دوسر برای لایه برداری ملایم پوست ، از بین بردن جوشهای سر سیاه ، بستن منافذ باز پوست و برای کنترل چربی اضافی پوست به کار برده می شود، البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که برای پوست های حساس نیز تاثیر دارد. برای تهیه ماسک جو دوسر به پنج قاشق عسل ، پودر جو دوسر دو قاشق غذاخوری ، شیر دو قاشق غذاخوری نیاز دارید ، مواد را باهم مخلوط و به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید ، بهتر است ابتدا پوست را شستشو کرد و بخور داد و سپس از این ماسک به صورت حرکت دایره ای ماساژ داد و پس از گذشت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد با آب سرد شستشو کرد. تکرار یک یا دو بار در هفته به صورت منظم.

 

جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک عامل خنک کننده ملایم، از بین برنده روغن اضافی پوست و پاک کننده عمل می کند. همچنین باعث از بین رفتن لایه های مرده پوست می شود و به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد می تواند جوش صورت را کاهش دهد.

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و به همین مقدار آب ولرم را با هم مخلوط کنید.

مخلوط را بر روی پوست صورتتان قرار دهید و چند ثانیه با حرکات دایره ای شکل ماساژ دهید و سپس با آب سرد آن را بشویید.

این کار را به طور روزانه و به مدت چند هفته تکرار کنید. هر زمانی که احساس بهبود کردید سعی کنید تعداد تکرارها را کاهش دهید.

 

سفیده تخم مرغمنافذ باز پوست را می بندد

سفیده تخم مرغ به طور گسترده ای منافذ پوستی را جمع و کوچک می کند زیرا خواص سفت کنندگی دارد. ماسک سفیده تخم مرغ همچنین برای کاهش چربی اضافی پوست های چرب بسیار مفید است. برای درست کردن ماسک تخم مرغ ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کنید و آن را روی پوست خود پخش کنید و بگذارید که خشک شود. سپس آن را بشویید و پاک کنید.

 برای اینکه نتایج بهتری بگیرید می توانید بعد از گذاشتن آن بر روی صورت چند دستمال روی آن بگذارید و بعد از خشک شدن ماسک، دستمال ها را بردارید. این کار را یک یا 2بار در هفته به طور منظم تکرار کنید. می توانید سفیده تخم مرغ را با آب نصف لیمو مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید و به مدت 10 دقیقه آن را به همان حال بگذارید تا خشک شود. سپس آن را با آب خنک بشویید. به مدت 1 ماه این کار را چندبار در طول هفته تکرار کنید.

راهکارهایی برای بستن منافذ پوست 

راهکارهایی ساده برای بستن منافذ پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ