بیشتر مرگ و میرهای ایران به علت این 4 بیماری می‌باشد

mahdie.mohtashami
طبق تحقیقات صورت گرفته 82% مرگ و میرهای ایران به دلیل وجود این 4 بیماری غیر واگیر دار می‌باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این بیماری‌های غیر واگیردار که عامل مرگ و میر اکثر ایرانی ها هستند آشنا کنیم.

علت عمده مرگ و میر ایرانی‌ها 

مرگ و میر بیشتر از ایرانیان طبق تحقیقات صورت گرفته بر اساس بیماری‌های غیرواگیردار می‌باشد. در این خبر به شما این 4 بیماری غیرواگیردار که باعث مرگ 82% از ایرانی‌ها می‌باشد را به شما معرفی می‌کنیم. 

82 درصد مرگ و میرها ناشی از بیمارهای غیر واگیر مانند بیماری های قلبی – عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی هستند، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی می توان به میزان قابل توجهی آمار بیماری های غیر واگیر را کاهش داد.

کمیته ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر که به ریاست دکتر هاشمی، وزیر بهداشت تشکیل شده است، شامل 9 کارگروه مشترک و تخصصی از معاونت های مختلف است که هر یک وظایفی را در این کمیته برعهده دارند.

در همین راستا کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر به معاونت پرستاری سپرده شده است که تاکنون در این رابطه جلساتی برگزار و تصمیمات موثری گرفته شده است. 

پیش نویس آموزش بیمار و خانواده و پیش نویس دستوالعمل پرستار تخصصی تدوین شده و جهت بیان نقطه نظرات به وزیربهداشت و معاونت های این وزارتخانه ارسال شده است.

 در این خصوص تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی منعقد شده که به صورت هفتگی یک برنامه خودمراقبتی با حضور یکی از پرستارن از یکی از شبکه های پربیننده داشته باشیم و در واقع به این ترتیب آموزش در جامعه را شروع کنیم.

.


عوامل اصلی مرگ و میر در ایران


اولین علت مرگ ایرانیان چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ