بهترین داروهای گیاهی برای لاغری شکم کدامند؟

اگر به دنبال افزایش سوخت ساز بدنتان برای لاغری شکم هستید بهتر است از گیاهان دارویی استفاده کنید. در این مطلب می توانید با بهترین گیاهان دارویی برای لاغری شکم آشنا شوید.

افرادی که به نباللاغری شکم و تناسب اندام هستند باید علاوه بربرنامه ورزشی منظم، رژیم غذایی مناسب داشته باشند. گیاهان دارویی و ادویه ها از جمله مواد غذایی هستند که به چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن کمک فراوانی می کنند و روند لاغری را سرعت می بخشند به همین دلیل ضروری است که آن ها را در برنامه غذاییتان جای دهید. در این مطلببهترین گیاهان دارویی برای لاغری شکم را به شما معرفی می کنیم.

ادویه‌دار کردن آب لیمو برای لاغری شکم

علاوه بر نوشیدن آب لیمو به همراه آب گرم در اول صبح، شما می‌توانید بعد از اضافه کردن دیگر مواد چربی سوز مانند پودر فلفل سیاه، عسل و زیره، مجدداً در ساعت دیگری از روز آن را بنوشید. اگر شما این معجون را دو بار در روز نیز بنوشید هیچ ضرری ندارد!

زردچوبه

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، گیاه دارویی زردچوبه ممکن است به چربی سوزی بدن شما کمک کند. ماده کورکومین که به عنوان ماده فعال گیاه دارویی زردچوبه شناخته می‌شود، باعث می‌شود که فرد نسبت به زمانی که زردچوبه به غذا اضافه نشده باشد، چربی بیشتری بسوزاند. زردچوبه به عنوان یک ادویه گرم شناخته می‌شود؛ زیرا باعث افزایش دمای بدن می‌شود که به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود.

دارچین

فواید دارچین برای لاغری اجتناب‌ناپذیر است. نشان داده شده است که گیاه دارویی دارچین می‌تواند قند خون را متعادل کند و باعث کاهش اشتهای فرد شده و فرد را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد. گرچه ممکن است در حال حاضر از دارچین در فرنی و یا غذاهای دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید مصرف روزانه خود را با مخلوط کردن گیاه دارویی دارچین با پنیر، ماست ساده و یا دم کردن آن همراه چای افزایش دهید. همچنین می‌توانید دارچین را در انواع ترشیجات، در تهیه کباب‌ها و خورش‌ها به کار ببرید.

فلفل قرمز

گیاه دارویی فلفل قرمز یک ادویه بسیار گرم محسوب می‌شود. این بدان معنی است که گیاه دارویی فلفل قرمز نیز همانند زردچوبه، باعث افزایش دمای بدن و در نتیجه افزایش سوخت‌وساز آن خواهد شد. در واقع اضافه کردن گیاه دارویی فلفل قرمز به غذاها، باعث می‌شود که شما بتوانید در هر وعده غذایی تا ۱۰۰ کالری بسوزانید. شما می‌توانید فلفل قرمز را به سیب‌زمینی، انواع آجیل، سوپ، سس گوجه‌فرنگی خانگی، خورش‌ها و دیگر غذاها اضافه کنید.

زیره سبز

گیاه دارویی زیره سبز ادویه‌ای است که در مقیاس کم نیز باعث لاغری شکم خواهد شد. فقط یک قاشق چای‌خوری از آن را به هر وعده غذایی خود اضافه کنید تا به شما کمک کند، سه برابر بیشتر چربی بدنتان را بسوزانید. این یک خبر بسیار خوب است؛ به‌خصوص آنکه اضافه کردن زیره سبز به انواعی از غذاها به بهبود طعم آن نیز کمک خواهد کرد. سعی کنید از زیره سبز در سوپ‌ها، خورش‌ها، سس گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و دیگر غذاها استفاده کنید.

زنجبیل

گیاه دارویی زنجبیل نیز مانند دارچین به کنترل قند خون کمک می‌کند. به این معنا که باعث جلوگیری از افزایش میزان گلوکز پس از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات یا قند می‌شود. زنجبیل، همچنین دارای خواص چربی سوزی و گرمازایی می‌باشد. همانند زردچوبه و فلفل قرمز می‌توانید زنجبیل تازه را به سیب‌زمینی، ماهی، انواع سالادها یا چای اضافه کنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید. همچنین می توانید از دتاکس بی نظیر لیمو ،عسل و زنجبیل و خواص آن برای لاغری شکم و پاکسازی بدن بهره‌مند شوید.

سیر

گیاه دارویی سیر ممکن است باعث بوی بد دهان شما شود؛ اما در عوض می‌تواند به سوختن چربی در بدن شما کمک کند. در یک مطالعه نشان داده شد که موش‌هایی که در رژیم غذایی خود از سیر استفاده می‌کردند پس از ۷ هفته نسبت به موش‌هایی که از آن استفاده نمی‌کردند، وزن بیشتری از دست دادند. گرچه این نتایج هنوز در انسان ثابت نشده است، اما مسلماً هیچ زیانی هم نخواهند داشت. به علاوه اینکه اگر این گیاه تند و خوشمزه باعث لاغری شکم شما هم نشود، باعث بهبود طعم غذای شما خواهد شد. لازم به ذکر است که گیاه دارویی سیر مملو از مواد مغذی است و که فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

فلفل سیاه

گیاه دارویی فلفل سیاه نیز مانند زنجبیل، دارای خواص چربی سوزی بسیاری است. همچنین دیده شده است که گیاه دارویی فلفل سیاه باعث توقف شکل‌گیری سلول‌های چربی جدید می‌باشد؛ بنابراین می‌تواند در نهایت از افزایش وزن جلوگیری کرده و باعث لاغری شکم شما شود. سعی کنید فلفل سیاه را تقریباً به همه غذاهایی که می‌خورید، اضافه کنید. حتی در غذاهای سنتی شیرین مانند ماست، پنیر و بلغور جو دوسر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

هل

گیاه دارویی هل، یکی دیگر از گیاهان دارویی گرمازا می‌باشد. به این معنی که می‌توانند باعث افزایش دمای بدن و همچنین افزایش متابولیسم فرد شود. در هندوستان از هل به همراه جوز هندی، دارچین، میخک و زنجبیل ترکیبی بی‌نظیر ایجاد می‌کنند که در تهیه غذاها و یا چای از آن استفاده می‌شود. شما همچنین می‌توانید از هل در پخت انواع کباب‌ها و برخی خورش‌ها استفاده کنید.

قاصدک

درحالی‌که بسیاری از باغبانان قاصدک‌ها را تحت عنوان علف‌های هرز می‌دانند، این گیاه در میان انواع آشپزها به عنوان یک گیاه مغذی و خوش‌طعم محسوب می‌شود. این گیاه دارای مزایایی برای کاهش وزن و لاغری شکم نیز می‌باشد. همچنین می‌تواند باعث کاهش نفخ شکم شود. به علاوه آنکه این گیاه دارویی قاصدک باعث افزایش جذب ویتامین‌های E, A و C و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم می‌شود.

ادویه کاری

برگ‌های گیاه دارویی کاری دارای اثر چربی سوزی فوق‌العاده می‌باشد. این گیاه که در تولید ادویه کاری به کار می‌رود، دارای اثر ضد التهاب و آنتی اکسیدان می‌باشد. ادویه کاری در تنظیم قند خون نیز نقش دارد. آن‌ها همچنین عملکرد معده و روده کوچک را بهبود می‌بخشند. مهم‌ترین نقش آن‌ها این است که به استروژن که یک هورمون تولیدکننده چربی می‌باشد، کمک می‌کند. می‌توانید برگ‌های تازه کاری را به سالادها و دیگر غذاها اضافه کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً آن‌ها را بجوید و یا همراه با چای از دم‌کرده آن‌ها استفاده کنید. نباید در مصرف این برگ‌ها زیاده‌روی کنید، زیرا دارای اثر ملین می‌باشد.

نعناع

گیاه دارویی نعناع علاوه بر اثرات آرام‌بخش، به نظر می‌رسد که در لاغری شکم نقش داشته باشد. گیاه دارویی نعناع این نقش خود را از طریق آزاد کردن مقدار بیشتری صفرا از کیسه صفرا انجام می‌دهد. همان‌طور که میدانید صفرا باعث هضم چربی در بدن شما می‌شود. همچنین اثرات آرام‌بخش گیاه دارویی نعناع نیز می‌تواند از پرخوری عصبی جلوگیری کند.

چای سبز

گیاه دارویی چای سبز، متابولیسم را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. همچنین علاوه بر تحریک سوختن چربی‌های بدن، دمای بدن شما را افزایش می‌دهد. ترکیب موجود در چای سبز به نام اپیکاتچین گالات باعث تحریک چربی سوزی می‌شود. نتایج یک تحقیق نشان داد که به نظر می‌رسد چای سبز ژن‌هایی که باعث کاهش وزن شما می‌شوند را فعال می‌کند. همچنین از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند و به این طریق، تأثیر خود را بر لاغری شکم و کاهش چربی بدن می‌گذارد. البته تاثیر چای سفید در لاغری و همچنین چای سیاه نیز تا حدودی ثابت شده است.

بهترین نوع پیاده روی برای آب کردن شکم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ