بهترین درمان آبریزش بینی چیست؟

اگر آبریزش بینی کلافه تان کرده است و قطع نمی شود و دنبال بهترین درمان آبریزش بینی هستید، توصیه می کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

برای درمان آبریزش بینی راه های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها دائمی هستند و برخی دیگر موقتی، اگر نمی دانید بهترین درمان آبریزش بینی چیست و نمی خواهید داروی شیمیایی مصرف کنید با روش هایی که در اینجا نوشته ایم آبریزش بینی خود را درمان کنید.

بهترین درمان آبریزش بینی چیست؟

– به منظوردرمان آبریزش بینی  در طب سنتی چند قطره اسانس نعناع را در یک فنجان آب داغ بریزید و با بخار آن بخور کنید. این کار باعث می‌شود که التهاب‌ های مجرای بینی و برونشیت از بین برود.

– جهت درمان زکام با طب سنتی از روغن سرو کوهی استفاده کنید. روغن سرو کوهی یا اُرس متابولیسم بدن را تحریک و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همین امر باعث می‌شود که بتوانیم سریع‌تر با ویروس‌ها مقابله کنیم.

– چوب میخک یک بخور فوق‌ العاده برای درمان زکام با طب سنتی محسوب می‌ شود. میخک بسیار معطر است و همین خاصیت آن باعث می‌ شود مجاری تنفسی باز شوند و شما می‌توانید به راحتی نفس بکشید.

– به منظور کمک به درمان آبریزش بینی با طب سنتی مصرف مواد غذایی تند و تیز را قطع کنید یا به حداقل برسانید. توصیه می شود موادی مانند پیاز را که در اغلب غذاها به کار می روند به صورت پخته مصرف کنید. هنگام سرخ کردن پیاز نیز بهتر است در معرض بوی آن قرار نگیرید و از تهویه هوای مناسب استفاده کنید تا به درمان آبریزش بینی با طب سنتی کمک شود.

– بعد از بیرون آمدن از حمام، چه در تابستان و چه زمستان حتما سر خود را بپوشانید تا استفاده از روشهای درمان آبریزش بینی در طب سنتی موفقیت آمیز باشد.

– برای تقویت مغز و توفقیق در درمان آبریزش بینی در طب سنتی از خوراکی هایی مثل سیب، گلابی، برخی از انواع آجیل (بدون نمک و بوداده نشده) مثل بادام شیرین درختی، پسته، فندق و بعضی ادویه ها و سبزی ها مثل جعفری استفاده کنید.

– یک داروی گیاهی برای آبریزش بینی در کودکان و بزرگسالان تخم گشنیز است. تخم گشنیز را می توانید به صورت دم کرده و بخور استنشاق کنید یا اینکه پودر آن را به میزان برابر با تخم گشنیز و نبات سفید بکوبید و بعد از هر وعده غذایی نصف قاشق مرباخوری از آن میل کنید.

– دیگر داروی گیاهی برای آبریزش بینی در کودکان و بزرگسالان روغن بنفشه است. ناحیه سینوس ها و مخاط بینی را با روغن بنفشه چرب کنید. این کار به تقویت ناحیه سر کمک می کند.

– گاهی در اثر برخورد هوای سرد بر سر زکام عارض می شود که میکروبی نیست، بلکه یک عکس العمل طبیعی است. در این صورت به منظور درمان خانگی آبریزش بینی باید با یک حوله گرم یا کیسه آب گرم که زیاد داغ نباشد یا با خاکستر نیم گرم که در پارچه ریخته اند سر بیمار را گرم کنند.

اگر در اثر برخورد حرارت خارجی به سر مانند آفتاب شدید یا گرمای کوره ها زکام عارض شد این نیز یک عکس العمل طبیعی و غیر میکروبی است. باید ضمن خوردن غذاهای سرد مزاج مانند آب کاسنی و آب هندوانه، سر را با ریختن مایعات خنک قدری سرد نمایند و یا مقداری گشنیز را کوبیده و بر سر و پیشانی او گذارند.

– زکام های ساده نیز بر اثر ازدیاد رطوبت مزاج ایجاد می شود که در این مورد باید برای درمان خانگی آبریزش بینی معجون های گرم مزاج یا مقداری گل قند مصرف شود.

مصرف این قرص در زمان سرماخوردگی ممنوع! 

چرا نباید مانع آبریزش بینی و عطسه شد؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ