6علامت زبان بدن برای اینکه دروغگو ها را بشناسید!

faateme1366
دروغ آنقدر ناپسند است که همه ما دوست داریم دروغگو ها را بشناسیم. در این مطلب 6علامت زبان بدن برای اینکه دروغگو ها را بشناسید را آورده ایم.

 

به تنفس دروغگو  توجه کنید

به گزارش سایت الودکتر، وقتی کسی دارد به شما دروغ می‌گوید، احتمال دارد که به نفس‌نفس بیفتد. «گلاس» در کتاب خود می‌نویسد: «این کار بر اثر ریفلاکس اتفاق می‌افتد. وقتی تنفس فرد تغییر کند، شانه‌هایش بالا می‌روند و صدایش ضعیف می‌شود. در اصل، علت اینکه به نفس‌نفس می‌افتد این است که ضربان قلب و جریان خون او تغییر می‌کند. همه‌ی این موارد زمانی رخ می‌دهد که فرد حس اضطراب و تنش دارد – یعنی وقتی دارد دروغ می‌گوید».

 

لبخند زدن افراد دروغگو چگونه است؟

یکی از علائم زبان بدن افراد دروغگو ، لبخند آنان است. شما می‌توانید فرق یک لبخند واقعی را از یک لبخند جعلی تشخیص دهید؟ فهمیدنش زیاد سخت نیست. کافی است بدانید وقتی یک نفر واقعی می‌خندد گوشه‌ی چشم‌هایش چین می‌خورد و حالت خندیدن و شادی دارند اما کسی که الکی لبخند می‌زند فقط گوشه‌هایش لب هایش به سمت بالا حرکت کرده است و چشم‌هایش هیچ تغییری نمی‌کند.

 

به پاهای فرد دروغگو توجه کنید

افراد دروغگو علائمی را در پاهای خود نشان می دهند. یادتان باشد در یک گفت و گوی رسمی و اداری یادوستانه و عاشقانه صحنه‌ی رقص نیست که آدم‌ها مدام پاهایشان را تکان دهند! این حرکات اضافی پا و بی‌قراری ها می‌تواند یک دلیل مهم داشته باشد و آن این است که فرد در آن موقعیت ناراحت است و دلش می‌خواهد آن وضعیت را ترک کند.

 

تکرار و تکرار و تکرار حرف ها

این حالت وقتی رخ می‌دهد که فرد دروغگو  سعی دارد شما و خودش را نسبت به چیزی متقاعد کند. او سعی دارد تا در ذهن خود دروغ خود را موجه کند. بنا بر گفته‌ی «گلاس» فرد دروغگو  برای مثال بارها تکرار می‌کند: «من این کار را نکردم. من این کار را نکردم». همچنین او با این تکرار فرصتی پیدا می‌کند تا افکار خود را منسجم کند. به دروغ خود ادامه دهد و کار خود را توجیه کند.

 

دروغگو داد می زند؟

نه، اشتباه نکنید. آدم های دروغگو  داد نمی زنند بلکه بیش از حد گلوی شان را صاف می کنند. دلیل این امر باز هم فیزیولوژیک است. وقتی بدن در شرایط فشار و سختی قرار بگیرد، استرس باعث خشک شدن گلو می شود. برای همین چنانچه افرادی از آب ریزش بینی یا تب و لرز در طرف مقابل نمی بینید و متوجه شده اید مرتب و هر چند ثانیه یک بار نفس می گیرد و گلویش را صاف می کند احتمال دروغگو یی او را جایی در ذهن تان درنظر بگیرید تا بتوانید به موقع اقدامات لازم را انجام دهید!

 

به فک دروغگوها اعتماد کنید

شاید شما هم این تصویر ذهنی را تجربه کرده باشید؛ با یک آدم خالی بند و دروغگو توی جمعی بوده اید. طرف گوی سخن را از بقیه ربوده و شروع کرده به خالی بندی، بعد از چند دقیقه نوبت به فرد دیگری رسیده که صحبت کند. اگر در زمان صحبت شخص دوم به فرد دروغگو نگاه کنید احتمالا متوجه یکی از این دو حالت می شوید: یا دهانش به حالت نیمه باز قرار گرفته و فک او به طور واضحی عقب و جلو می رود یا اینکه طرف نیمه هوشیارش ملتفت است که این حرکت در جمع خوب نیست و با دهان بسته، فک پایینش را حرکت می دهد. هرکدام از این دو علامت را دیدید، می توانید روی دروغگو بودن این آدم مهر تایید بزنید، فقط به شرطی که مطمئن باشید این حرکت او ناشی از تیک عصبی و استرس نیست!

 

دروغگوها فرار می کنند

آدم های دروغگو دوست دارند هرچه سریع تر از صحنه جرم دور شوند. حالا اگر این امکان برای شان فراهم نباشد، حالت فرار و دور شدن را با بدن شان نشان می دهند. اولین حرکت زمانی اتفاق می افتد که طرف مقابل هنگام حرف زدن سرش را به سمت عقب می کشد، طوری که انگار می خواهد از شما فاصله بگیرد.  حالت دوم هم مربوط به زمانی می شود که شخص دروغگو جایی که باید رو به جلو خم شود و درگیری اش با ماجرا را نشان دهد، به سمت عقب متمایل شده و به صندلی تکیه می دهد. هردوی این حالت ها نمایندگان «ما فرار را بر قرار ترجیح می دهیم» هستند، پس مراقب باشید سرتان کلاه نرود!

 

دروغ های معمول خانم ها را بشناسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ