چگونه اجتماعی شویم؟

برای آنکه فردی اجتماعی باشید و در جمع محبوب ، این مطلب را بخوانید

اجتماعی شوید

اگر احساس می کنید دارای کاراکتر شخصیتی هستید که از لحاظ روابط اجتماعی، مهارت چندانی ندارد یا می خواهید وارد گفتگوهای جمعی شوید، اما خجالتی هستید، نباید نگران باشید و یا تصور کنید که این وضعیت قابل اصلاح نیست چرا که شما می توانید زندگی اجتماعی و حرفه ای خود را به راحتی تغییر دهید و به سوی اجتماعی بودن گام بردارید.

راههای تقویت مهارت های اجتماعی

به گزارش  الودکتر و به نقل از lifehack؛ در واقع با پیروی از 12 استراتژی که در قسمت پایین عنوان شده، شما می توانید مهارت های اجتماعی خود را بهبود بخشیده و در اسرع وقت، با اعتماد به نفس هر چه بیشتر،وارد گفتگوهای اجتماعی شوید. پس نگران نباشید.

    مثل یک شخص اجتماعی رفتار کنید

شما می توانید مانند یک موجود اجتماعی رفتار کنید، حتی اگر چنین حسی در درون خود نداشته باشید. اجازه ندهید اضطراب شما را به سوی عقب بکشاند. با خود تصمیم بگیرید که با افراد جدید صحبت کنید و حتی اگر احساس عصبی بودن و یا خجالت زدگی به شما دست داد، بازهم وارد گفتگو شوید و این روند را کنار نگذارید. با گذشت زمان، این کار برای شما آسان تر می شود و مهارت های اجتماعی شما به سرعت و یکی پس از دیگری بهبود خواهند یافت.

    اگر لازم است ازکارهای کوچک شروع کنید

اگر رفتن به یک مهمانی یا صرف وقت در میان یک جمع برایتان واقعا عذاب آور و استرس زاست باز هم خودتان را نبازید و وارد آن جمع شوید. به فروشگاه مواد غذایی بروید و از کارمندی که برایتان کارهای لازم را انجام داده تشکر کنید یا به رستوران بروید و غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید و پس از آن از گارسن قدردانی نمایید. تمرین همین صحبت های اندک می تواند شما را به موجودی اجتماعی مبدل سازد..

    سوالات بی شمار خود را مطرح نمایید

اگر می خواهید در یک گفتگو به شما توجه ویژه ای شود، سوالات باز و گسترده ای را که پاسخشان بیشتر از یک کلمه است مطرح کنید و دیگران را تشویق کنید تا در رابطه با مسئله ای که مطرح نموده اید صحبت کنند و بیکار و یا ساکت نمانند. سؤالاتی را مطرح کنید که به جوابی بیش از یک بله یا خیر معمولی نیاز داشته باشند و لذا برای به دست آوردن پاسخ مورد نظرتان می توانید دیگران را تشویق کنید که وارد مباحثه شوند.

    دیگران را تشویق کنید که درباره خودشان صحبت کنند

اکثر مردم واقعا از صحبت کردن در مورد خودشان لذت می برند. پس از آن ها درمورد مسائل شغلی، سرگرمی یا خانواده شان سوال بپرسید. این کار به مردم نشان می دهد که شما علاقه مندید تا به صحبت های آن ها در مورد بیوگرافی و زندگی خانوادگی شان گوش فرا دهید. برای برقراری ارتباط با دیگران لازم است بدانید که چگونه با شخصی ارتباط عمیق تری را به لحاظ روحی برقرار کنید.

    اهداف کوچک و بزرگی را برای خودتان تعیین کنید

اهداف کوچک و بزرگی را برای خودتان تعیین کنید. این اهداف می توانند کسب یک مهارت خاص یا شاید شروع یک فعالیت اجتماعی در جامعه باشند. هدف خود را تعیین نمایید و سپس بر روی استراتژی هایی که زندگی اجتماعی شما را بهبود می بخشند کار کنید. حتی بهتر است، استفاده از اهداف هوشمندانه را برای برقراری ارتباط بهتر فرا گیرید.

    از حربه ی تعارف استفاده کنید

تعارف می تواند یک راه عالی برای باز کردن درب های گفتگو باشد. در جلسه ای که با همکاران خود دارید به آن ها خوشامد بگویید و یا از خودروی جدید همسایه تان تعریف و تمجدید کنید چرا که همه ی این کارها باعث باز شدن سر صحبت بین شما و سایر افراد خواهد شد. تعریف و تمجید می تواند به دیگران نشان دهد که شما یک دوست هستید و شما را به فرد جذابی مبدل سازد که همه دوست دارند با او در ارتباط باشند.

    کتاب های مربوط به مهارت های اجتماعی را بخوانید

کتاب های زیادی در بازار وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری مهارت های اجتماعی خاص و راه های شروع گفتگو با دیگران کمک کنند. با این حال، به یاد داشته باشید که خواندن و مطالعه ی این مهارت ها، شما را به یک متخصص تبدیل نمی کند. بلکه تنها ممارست و تمرین مداوم است که شما را به یک متخصص مهارت های اجتماعی بدل می سازد.

مهارت های اجتماعی شدن

    رفتارهای خوب را با خود تمرین کنید

رفتارهای خوب در بهبود مهارت های اجتماعی تاثیر بسزایی دارند. تمرین رفتار مودبانه، نشان دادن قدردانی خود و استفاده از شیوه های رفتاری پسندیده در فرایند اجتماعی شدن بسیار موثر هستند و می توانند تا حد زیادی در بهبود خلق و خوی ما موثر باشند.

    توجه به زبان بدن خود

ارتباط غیر کلامی، یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین گونه های ارتباطی است بنابراین باید همیشه به زبان بدن خود توجه داشته باشید. سعی کنید در هنگام مواجه با طرف مقابلتان آرامش خود را حفظ کنید و هرگز تماس چشمی را فراموش نکنید. چرا که تماس چشمی از اهمیت زیادی در ارتباطات غیر کلامی برخوردار است و باعث می شود که مخاطبتان به راحتی به شما اعتماد کند.

    به گروه های پشتیبانی مهارت های اجتماعی ملحق شوید

در بسیاری از جوامع، گروه های حمایت از مهارت های اجتماعی وجود دارد. این گروه های پشتیبانی به افرادی که احساس می کنند در مواجهه با اجتماع، خجالتی و مضطرب هستند و مدام دلهره دارند کمک می کنند تا مهارت های جدیدی را فرا گیرند و به فردی اجتماعی تبدیل شوند. در این گروه ها شما مهارت های اجتماعی جدیدی را فرا خواهید گرفت و ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید که مشکلاتتان را درک خواهند کرد

۶ترفند تضمینی تقویت اعتماد به نفس!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ