بیماری های در کمین هر گروه خونی؟

گروه خونی می تواند حقایق جالبی را در مورد انسان بیان کند که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

گروه‌های خونی روشی برای تقسیم‌بندی خون‌ها بر پایه وجود یا نبود آنتی‌ژن‌های موروثی خاصی روی سطح گلبول‌های قرمز خون است. بر اساس مهمترین این تقسیم‌بندی خون انسان‌ها به چهار دسته AB ,B ،A و O و بر اساس تقسیم‌بندی دیگر به گروه‌های مثبت و منفی تقسیم می‌شود. جالب است بدانید گروه خونی شما می تواند برخی خصوصیات رفتاری، توانایی های فردی و احتمال ابتلا به بیماری ها را تا حدود زیادی مشخض کند. در این مطلب شما را با جالبت ترین اطلاعاتی که گروه خونی در باره شما می دهد آشنا می کنیم.

گروه خونی شما چه می گوید؟

1. اگر گروه خونی شما A باشد در آن صورت میزان هورمون کورتیزول در شما بیش از سایر گروه‌های خونی است. کورتیزول هورمونی است که در بدن ترشح می‌شود تا به شما کمک کند با استرس مقابله کنید.

2. پشه‌ها عاشق افرادی هستند که گروه خونی O دارند. اگر گروه خونی‌تان O است بیشتر پشه‌ها را جذب می‌کنید.

3. در مقابل، پشه‌ها به افرادی با گروه خونی A کمتر جذب می‌شوند.

4. با این وجود گروه خونی O پشه مرگبار مالاریا را کمتر جذب می‌کند زیرا پروتئین‌های آن همانند گروه‌های خونی دیگر به آن نمی‌چسبد.
5. تحقیقات انجام شده بر روی ۳۰،۰۰۰ نفر در دانشگاه ورمونت نشان داد که افرادی با گروه خونی AB به احتمال ۸۲ درصد به مشکلات حافظه که به زوال عقل می‌انجامد، دچار می‌شوند.

6. طبق برخی از مطالعات، افرادی با گروه خونی AB بیش از گروه‌های خونی دیگر به الکل معتاد می‌شوند. ازآنجایی‌که آنتی ژن به این اعتیاد مربوط است بنابراین آنتی ژن‌های گروه خونی A نقش مهم‌تری دارند.

7. گوستاو ادگرن، دکترای موسسه کارولینسکا در سوئد، می‌گوید افرادی با گروه خونی A بیش از سایرین به سرطان معده دچار می‌شوند. او معتقد است این گروه باید از سیگار، مصرف زیاد الکل و چاقی دوری کنند.

8. نوع گروه خونی میزان ابتلا به بیماری قلبی را مشخص می‌کند. به طور متوسط افرادی که گروه خونی O نیستند، ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر به لخته خون دچار می‌شوند. احتمال بیماری‌های قلبی عروقی نیز در آن‌ها بیشتر است.

9. مقاله چاپ شده در BMC Microbiology نشان می‌دهد که گروه خونی در میزان باکتری‌های روده نقش مهمی دارد.

10. میزان باکتری‌های مفید در گروه خونی B از گروه خونی A و O، پنجاه هزار برابر بیشتر است.

11. مطالعات انجام شده‌ای که Ketsueki-Gata نام دارد نشان می‌دهد گروه خونی با شخصیت مرتبط است. برای مثال، گروه خونی B، مشتاق، خلاق، قوی اما خودخواه، غیر بخشنده و بی مسئولیت هستند. البته در این باره اساس علمی وجود ندارد.

12. دکتر پتر جی. دادامو بر پایه گروه خونی رژیم غذایی ارائه می‌دهد. برای مثال، گروه خونی O باید گوشت کم چرب و غذایی دریایی بخورد و از لبنیات و گلوتن خودداری کند.

13. اگر گروه خونی شما O منفی است شما اهداکننده جهانی هستید و می‌توانید به همه خون بدهید.

14. اگر گروه خونی شما AB مثبت است در این صورت شما اهداکننده جهانی پلاسما هستید که برای تمام گروه‌های خونی قابل استفاده است. پلاسما معمولاً سوختگی و جراحات را درمان می‌کند.

15. افرادی با گروه خونی B باید از سبزیجات و میوه تغذیه کنند، مانند انگور، آلو و آناناس.

16. افرادی با گروه خونی O با اعتماد به نفس و با اراده هستند اما خود رأی و غیرقابل پیشبینی هم می‌باشند.

17. در افرادی با گروه خونی O به دلیل وجود باکتری هلیکوباکتر پیلوری احتمال زخم معده بیشتر است. این گروه خونی در برخورد با این باکتری واکنش ایمنی متفاوتی دارد.

18. در افرادی با گروه خونی O احتمال سرطان پانکراس ۳۷ درصد کمتر است. گروه‌های خونی دیگر به دلیل هلیکوباکتر پیلوری به آن دچار می‌شوند.

19. افرادی با گروه خونی A باید از میوه‌هایی چون توت، سیب و آووکادو تغذیه کنند. سبزیجاتی مانند بروکلی و هویج هم خوب هستند. همچنین این افراد غلات را بهتر هضم کرده و بنابراین می‌توانند از ماکارونی و نان بیشتر استفاده کنند.

20. گروه خونی فرد بر بارداری او نیز تأثیر می‌گذارد. اگر مادر RH منفی و جنین RH مثبت باشد، در آن صورت سیستم ایمنی مادر علیه RH مثبت جنین پادتن تولید می‌کند. در طی آزمایشات بارداری نوع RH آزمایش می‌شود. اگر RH مادر منفی باشد ایمونوگلوبولین RH به او تزریق می‌شود.

21. افرادی با گروه خونی AB جالب، قابل کنترل، و منطقی اما در عین حال انتقادی، مردد و بی مسئولیت هستند.

22. اگر گروه خونی شما AB منفی است، شما نادرترین گروه خونی را دارید؛ زیرا تنها ۱ درصد افراد این گروه خونی را دارند.

23. اگر گروه خونی شما O مثبت است شما رایج‌ترین گروه خونی را دارید و A مثبت هم پس از آن رایج‌ترین است.

24. گروه خونی O مثبت بیش از سایر گروه‌های خونی به اهدا نیاز دارد.

25. افرادی با گروه خونی A بیشتر در معرض عفونت‌های آبله و مالاریا قرار دارند. خوشبختانه آبله در سال ۱۹۸۰ برای همیشه از بین رفت.

دمنوش مناسب هر گروه خونی چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ