لاغری سریع بدون ورزش با این سه روش فوق العاده

faateme1366
لاغری و کاهش وزن از راه های مختلفی اتفاق می افتد اما ورزش کردن در این میان جای بحث دارد. آیا ورزش کردن به تنهایی می تواند باعث کاهش وزن شود؟ آیا می توان بدون ورزش هم لاغر شد؟ برای کاهش وزن کدام نسخه بهترین است؟ پاسخ سوالات خود را در این مطلب بخوانید.

 

ورزش هیچ تاثیری در لاغری ندارد!

به گزارش سایت الودکتر، مزایای ورزش واقعی هستند. در مورد کسانی که با دویدن روی تردمیل هر چه می‌خواستند وزن کم کرده‌اند خیلی داستان‌ها گفته‌اند؛ ولی مدارکی که حقیقت علمی را نشان می‌دهند داستان دیگری تعریف می‌کنند که به اندازه‌ی آنها جالب نیست. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۱ نتایج تحقیقات مختلف در مورد تأثیر ورزش بر کاهش وزن را بررسی می‌کرد نشان داد که در شرکت‌کنندگان این تحقیقات، کاهش وزن بعد از ۲۰ هفته کمتر از حد انتظار بوده و در تحقیقات بلندمدت نیز میان میزان انرژی مصرف شده در ورزش با کاهش وزن ارتباطی مشاهده نشد. برای تحقیق بیشتر در مورد تأثیر ورزش بر کاهش وزن، محققان همه نوع افراد چاق را مورد بررسی قرار دادند. بیشتر افراد در این آزمایشات، حتی در شرایطی که رژیم غذایی‌شان ثابت در نظر گرفته می‌شد، در بهترین حالت تنها مقدار کمی وزن کم کردند. بقیه‌ی بررسی‌ها و نتایج که بر اساس چندین آزمایش به دست آمده هم به نتایج ناامیدکننده‌ی مشابهی در مورد تأثیر ورزش بر کاهش وزن منتهی شدند. دیوید الیسون (David Allison) محقق چاقی از دانشگاه آلاباما، تحقیقات را این گونه خلاصه می‌کند: ما مدت‌ها مسئله‌ی کاهش وزن را با «کالری ورودی» و «کالری خروجی» سنجیده‌ایم. در یک تحقیق مشهور که در سال ۱۹۵۸ انجام شد، ماکس ویشنفسکی نظریه‌ای را طرح کرد که هنوز هم خیلی نهادها از آن برای محاسبه‌ی کاهش وزن استفاده می‌کنند. هر ۴۵۰ گرم چربی بدن انسان حاصل ۳۵۰۰ کالری است. بنابراین کاهش روزانه ۵۰۰ کالری، چه از طریق رژیم غذایی یا ورزش در طول یک هفته، حدودا باعث ۴۵۰ گرم کاهش وزن می‌شود. به همین صورت، افزایش ۵۰۰ کالری در روز به همان میزان باعث افزایش وزن می‌شود. امروزه دانشمندان این دیدگاه را زیادی ساده می‌دانند. آنها امروزه تناسب انرژی در بدن انسان را یک سیستم پویا و سازگاری‌پذیر در نظر می‌گیرند. وقتی شما یکی از اجزای این سیستم را تغییر دهید (مقدار کالری‌ای که دریافت می‌کنید را کاهش دهید تا وزن‌تان کم شود یا بیش از حد معمول فعالیت کنید) باعث ایجاد یک سلسله تغییرات آبشاری می‌شوید که بر میزان کالری مصرفی و به دنبال آن بر وزن شما تأثیر می‌گذارد.

 

لاغری سریع بدون ورزش

مغز شما نیاز به زمان دارد تا بفهمد به اندازه کافی غذا خورده اید ؛ بهتر است غذا را به آرامی بجوید، چون با کاهش مصرف مواد غذایی، سریع تر سیر شدن و کمتر شدن مقدار غذا، همراه است. اینکه چقدر سریع وعده های غذایی خود را به پایان می رسانید میتواند بر وزن شما تأثیر بگذارد. بررسی های اخیر از 23 مطالعه انجام شده، نشان می دهد که کسانی که سریع غذا می خورند در مقایسه با افرادی که بیشتر غذا می خورند، وزن بیشتری دارند. سریع خوردن غذا در افراد نیز احتمال بیشتری برای چاق شدن دارد. برای رسیدن به عادت آرام خوردن غذا خوردن، می توانید تعداد دفعات جویدنتان را شمارش کنید. آرام غذاخوردن می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری بیشتری کنید و کالری کمتری را دریافت کنید. این یک راه آسان برای کم کردن وزن و جلوگیری از افزایش آن است.

 

هندوانه درمانی به جای ورزش

بر اساس یافته های علمی جدید، برای کاهش وزن می توان از هندوانه کمک گرفت و لاغری سریع بدون ورزش را تجربه کرد. اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می تواند به کم کردن وزن کمک کند. دانشمندان با اضافه کردن آرژنین به رژیم غذایی موش های بسیار چاق برای حدود 3 ماه، متوجه کاهش 64 درصدی چربی های این حیوانات شدند. اسیدهای آمینه موجود درغذاها باعث اکسید شدن گلوکز و چربی های غذا و به وجود آمدن ماهیچه می شود. این اسیدها باعث سوختن کالری های موجود در مواد غذایی می شوند. به همین دلیل، توصیه می شود پس از غذای خود دسرهایی همچون هندوانه یا دیگر منابع اسید آمینه همچون غذاهای دریایی، آجیل و دانه های خوراکی مصرف کنید تا لاغری سریع بدون ورزش را به دست آورید.

 

پروتئین بیشتر، لاغری بیشتر

پروتئین اثرات قدرتمندی بر اشتها دارد می تواند احساس سیری را افزایش دهد، گرسنگی را کاهش دهد و کمک کند که کالری کمتری را دریافت کنید و به این ترتیب کاهش وزن سریع بدون ورزش را داشته باشید. این ممکن است به این دلیل باشد که پروتئین بر روی هورمون های متعددی تاثیر می گذارد که در گرسنگی و سیری نقش دارند، از جمله گریلین و GLP-1. یک مطالعه نشان داد که افزایش مصرف پروتئین از 15% به 30% کالری کمک می کند روزانه 441 کالری کمتری دریافت شود و باعث کاهش 11 پوند در 12 هفته می شود، بدون محدود کردن چیزی. اگر شما در حال حاضر یک صبحانه مبتنی بر دانه و غلات می خورید، ممکن است بخواهید تغییری را به صبحانه غنی از پروتئین مانند تخم مرغ بدهید.

عجیب ترین معجون لاغری را حتما بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ