درمان فوری اسهال در منزل!

faateme1366
اگر به اسهال مبتلا شده اید این مطلب مخصوص شماست.

 

علت اسهال چیست؟

به گزارش سایت الودکتر، همه ما در برخی از مراحل زندگی خود اسهال را تجربه کرده ایم، علایم رایج اسهال شامل مدفوع مداوم و آبکی و گرفتگی شکم و نفخ است. اسهال معمولا روش مقابله بدن شما با اختلالات موجود در دستگاه گوارشی شما می باشد. اسهال بحرانی معمولا کم تر از دو هفته طول می کشد و از عوامل زیر ناشی می شود

عفونت های ویروسی

عفونت های میکروبی

مسمومیت غذایی

استفاده از آنتیوبیوتیک های امروزی و آب آلوده شده به عوامل عفونی

اسهال عفونی اغلب در میان جوانان رایج است و به وسیله یک ویروس اتفاق می افتد، اسهال مسافرتی اگر شما به نواحی توسعه یافته با آب های آلوده مسافرت می کنید می تواند اتفاق بیفتد،باکتری های موجود بر روی غذاها که به شکل ناصحیح پخته و ذخیره شده اند معمولا موجب مسمومیت غذایی می شوند.

 

یک درمان خاص برای اسهال

زرشک حاوی بربرین است که خواص ضد پروتوزوئیک دارد.بیماریهای پروتوزوئیک که عامل اسهال شامل اسهال خونی،وبا،کاندیدا و ژیاردیا میباشند.بربرین و پالماتین هر دو از اجزا فعال زرشک بوده و خواص ضدباکتری دارند.یکی دیگر از اجزا زرشک،بربامین است. بربرین و بربامین،شبه قلیا(آلکایید)ها و ضد باکتری هایی قوی هستند که که قابلیت افزایش تولید گلبول های سفید و پلاکت ها را دارند.

 

درمان همیشگی اسهال

خیلی‌ها می‌دانند ماست بعضا ترش است اما بسیاری تعجب می‌کنند اگر بدانند ماست باکتری‌های مفیدی دارد که به سرعت به درمان اسهال کمک می‌کند.

آن‌چه نیاز دارید

– ماست

– موز (میوه‌های دیگر)

هنگام خرید ماست از فروشگاه یادتان باشد بهتر است دنبال ماستی باشید که طعم‌دار نباشد، چرا که بهتر علیه اسهال عمل می‌کند. می‌توان آن را با میوه‌هایی چون موز مخلوط کرد تا مزه‌ی بهتری داشته باشد.

توجه: مصرف ماست دو بار در روز به بهبود موثر اسهال کمک می‌کند. اضافه کردن یک موز به آن هم ایده‌ی خوبی است.

 

درمان اسهالبا این نسخه ها

1-دم کرده یونجه درمان اسهال است. اما اگر زیاد مصرف شود نفخ می‌آورد.

2-موز کال شکم را سفت می‌کند و از راه‌های درمان اسهال است. موز کال زخم‌های روده را نیز بهبود می‌بخشد. گفته می‌شود شیر گل‌های موز در درمان اسهال خونی بسیار مؤثر است و به نوعی معجزه می‌کند.

3-چای ریحان

4-خاکشیر یکی دیگر از راه‌های درمان اسهال است.

5-جو اگر سه روز در آب خیس شود، مایعی به دست می‌آید که در بهبود حالت فرد مبتلا به اسهال مفید است.

6-گشنیز، گاهی برای درمان یبوست به عنوان ملین به کار می‌رود و گاهی برای درمان اسهال استفاده می‌شود.

7-ماست از جمله خوراکی‌هایی است که برای بهبود و درمان اسهال کودکان مفید است. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث نابودی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و بروز اسهال می‌شود به همین دلیل مصرف ماست در کنار استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌شود.

8-خرما

9-مخلوط پیاز و سیب: پیاز رنده شده با سیب به مقدار مساوی در دفع اسهال مفیدند.

10-جوشانده پوست انار که برای درمان اسهال موثر است.

11-سماق: یک قاشق غذاخوری پر پودر سماق همراه با آب سرد، به درمان اسهال کمک می‌کند. اگر بعد چند ساعت حالت اسهال ادامه داشت نصف قاشق دیگر خورده شود.

12-ازگیل خام

13-علف هفت‌بند که برای درمان اسهال خونی، اسهال معمولی و بواسیر توصیه می‌شود.

14-گل‌های خشک شده انبه، مغز هسته انبه نیز ضد اسهال است.

15-سیب رنده شده

16-دارچین مقوی معده، ضد نفخ و ضد اسهال است.

17-جوشانده میوه به برای درمان اسهال‌های طولانی مفید است.

برای درمان اسهال از این غذاها پرهیز کنید

هنگامی که به اسهال مبتلا شده اید، مصرف برخی مواد غذایی ممکن است شرایط شما را وخیم‌تر کنند. مواد غذایی که موجب اسهال می شوند به طور معمول حاوی مقدار زیادی از مواد تشکیل دهنده مصنوعی، چربی ها، ادویه ها یا محرک هایی مانند کافئین هستند و همچنین غذاهایی که دارای قند و چربی بالا هستند، اسهال را تشدید می‌کنند. برخی از غذاهایی که در صورت ابتلا به اسهال باید از مصرف آن‌ها پرهیز کنید در ادامه اشاره می‌شود:

1- شیر: لاکتوز موجود در شیر و دیگر محصولات لبنی نرم مانند پنیر خامه ای، بستنی و خامه ترش، در زمان ابتلا به اسهال موجب تضعیف شرایط روده ها و ناتوانی در رسیدگی به این شرایط می شود. هنگامی که بیش از حد لاکتوز مصرف می کنید، این قند وارد روده بزرگ می شود و شرایط اسهال را وخیم‌تر می سازد.با این وجود، مصرف ماست و پنیرهای سفت می تواند شرایط اسهال را بهبود ببخشد، زیرا آنها از لاکتوز کمی برخوردار بوده یا بدون لاکتوز هستند.

2- حبوبات: در فهرست مواد غذایی که باید هنگام ابتلا به اسهال از آنها پرهیز کنید، حبوبات را نمی توان نادیده گرفت. حبوبات می توانند با عبور از روده کوچک به صورت گوارش نشده وارد روده بزرگ شوند.حبوبات گوارش نشده یکی از دلایل اصلی نفخ شکم و همچنین اسهال محسوب می شوند.

3- جایگزین های قند: شیرین کننده های مصنوعی مانند سوربیتول، مانیتول، و زایلیتول که به طور معمول در آدامس ها و آبنبات های بدون قند و داروها یافت می شوند، از دیگر عوامل موثر در شکل گیری اسهال یا وخیم‌تر کردن شرایط آن هستند.

اگر اسهال دارید، این 10خوراکی برای شما سم است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ