این افراد زردآلو نخورند!

زردآلو میوه ای پرخاصیت است که به افراد توصیه می شود که این میوه را بسیار مصرف کنند اما لازم است توجه کنید که عده ای نباید زردآلو بخورند.

زردآلو میوه ی تابستانی و بسیار لذتبخش است که در تابستان در هرخانه ای یافت می شود. ممکن است فکر کنید که زردآلو برای همه مفید است و فرد را دچار رنج نمی کند ولی اگر این مقاله را بخوانید می توانید متوجه شوید کهاین افراد زردآلو نخورند.

این افراد زردآلو نخورند!

یک کارشناس ارشد طب سنتی با اشاره به خواص متعدد زردآلود، گفت: این میوه با وجود همه خواصی که دارد، نفاخ است و مصرف زیاد آن برای کودکان و افراد سالخورده توصیه نمی‌شود.

هانیه ناصری با بیان اینکه زردآلود از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است، اظهار کرد: این میوه تصفیه کننده خون است و عروق را باز می‌کند.

وی افزود: خاصیت دیگر زردآلو ملین بودن است و مصرف آن برای افرادی که یبوست دارند، توصیه می‌شود.

به گفته این کارشناس، مصرف زردآلو بوی بد دهان‌ را نیز رفع می‌کند.

ناصری با اشاره به تب‌بر بودن زردآلو، خاطرنشان کرد: این میوه به علت داشتن کبالت برای کم خونی هم مفید است.

وی معتقد است، زردآلو ورم مفاصل را برطرف می‌کند و ضد نرمی استخوان است.

این کارشناس ارشد طب سنتی از خواص درمانی هسته زردآلو هم یاد کرد و ادامه داد: مغز هسته زردآلو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و برگ وگل آن سرد و خشک است.

ناصری با بیان اینکه مغز زردآلو تقویت کننده قوای جنسی است، بیان کرد: روغن مغز هسته زرد آلو برای خشکی‌های پوست بعد از استحمام مناسب است و پوست را نرم می‌کند.

وی اظهار کرد: روغن مغز هسته زردآلو اگر تلخ باشد کشنده کرم معده و رودها است و ورم مقعد را از بین می‌برد.

این کارشناس طب سنتی از مضرات زیاده‌روی در مصرف زردآلو هم یاد کرد و گفت: زردآلو بطور کلی دیر هضم، ثقیل و نفاخ است و اشخاص سالخورده و کودکان باید از زیاد خوردن آن پرهیز کنند.

مرگ حتمی انسان با خوردن هسته زردآلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ