بهترین وعده‌ ی غذایی برای فصل گرما چیست؟

اگر دوست دارید در فصل گرما غذایی جدید و مناسب این فصل را بخورید حتما با ماهمراه شوید.

در فصل گرما خوردن هر غذایی دلچسب نیست و غذاهایی مناسب هستند که بتواند دمای بدن را کاهش دهد، اگر میپرسید بهترین وعده‌ ی غذایی برای فصل گرما چیست این مقاله را بخوانید.

لبنیات

دکتر نسرین حاج سید جوادی با بیان اینکه در تابستان خوردن گوشت (پروتئین حیوانی) را به حداقل برسانید، گفت:انواع حبوبات مانند لوبیا، عدس، لپه و نخود منابع غنی پروتئین، فیبر و آهن هستند که در فصل گرما جایگزین مناسبی برای انواع گوشت ها هستند.

وی افزود:مصرف حبوبات مدت بیشتری احساس سیری را نگه می دارد و در ضمن ارزان ترهستند.

وی توصیه کرد: لبنیات نیز به خصوص ماست در گرمای تابستان جایگزین مناسبی برای گوشت است. ماست ترکیب شگفت انگیزی از پروتئین، کلسیم و کربوهیدرات است که هم احساس سیری می آورد و هم حاوی میکرو ارگانیسم های فعالی است که قدرت سیستم ایمنی بدن و معده را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد:در روزهای گرم تابستان وعده های غذایی را به تعداد بیشتر و حجم کمتر تقسیم کنید.

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه گفت:مصرف خرما، عسل، غذاهای شیرین و برخی ادویه ها مانند فلفل نیز سبب بالا رفتن فعالیت بدن و آزاد شدن گرما می شوند.

ماست و خیار

حاج سید جوادی با بیان اینکه ماست و خیار گزینه مناسبی است که می تواند جایگزین وعده غذایی کرد،گفت:به ماست و خیار می توان انواع سبزی های معطر، گردو، کشمش اضافه کرد و به همراه نان های سنتی استفاده کرد.

نان و پنیر و هندوانه

وی با اشاره به نان، پنیر و هندوانه به عنوان یک وعده غذایی گفت : این وعده غذایی مناسب افرادی است که طبیعت گرم دارند.

نان و پنیر و خیار و گوجه

حاج سید جوادی یاد آور شد:نان و پنیر و خیار و گوجه از مناسب ترین وعده های غذایی است که در فصل گرم سال بسیاری از افراد از خوردن آن لذت می برند. وی ادامه داد: البته اگر مقداری پیازچه کنار گوجه و خیار بگذارید مناسب تر خواهد بود و افزودن نعناع خشک نیز خاصیت تغذیه ای آن را افزایش می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ