از بین بردن جای زخم با روش های بی نظیر خانگی

اگر از جای زخم خود رنج میبرید و دنبال روش هایی برای از بین بردن جای زخم هستید با ما باشید.

جای بعضی از زخم ها در بدن می ماند و در بعضی از نقاط بدن می تواند ظاهر نامناسبی داشته باشد که با آشنایی با بعضی از راهکارهای خانگی می توان جای زخم را از بین برد. در اینجا با از بین بردن جای زخم با روش های بی نظیر خانگی آشنا می شوید.

از بین بردن جای زخم با روش های بی نظیر خانگی

1.شی باتر و روغن نارگیل

اگر دچار آسیب‌هایی همچون بریدگی، زخم یا سوختگی شده‌اید، تا خوب شدن کامل زخم روی آن را بپوشانید و محل آسیب‌دیده را مرطوب نگه دارید. برای مرطوب نگه داشتن زخم می‌توانید از شی باتر خام یا روغن نارگیل استفاده کنید. این کار می‌تواند از به وجود آمدن جای‌ زخم جلوگیری‌ کند یا اجازه‌ ندهد تا جای زخم زیادی بزرگ، عمیق و دچار خارش شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که اسید‌های چرب امگا۳ و آنتی‌اکسیدان‌ هایی که در شی باتر و روغن نارگیل وجود دارند، از ایجاد گوشت‌اضافه جلوگیری می‌کنند و پوست را التیام می‌بخشند. به‌علاوه، از آنجا که شی باتر و روغن نارگیل برای مرطوب کردن پوست عالی هستند، می‌توانند بخشی از درمان همیشگی پوست باشند که اثر زخم را نیز به حداقل می‌رسانند. شی باتر یا روغن نارگیل را روزی دو یا سه بار روی پوست بمالید. نیازی به شستن نیست چرا که هر دوی آنها برای پوست بسیار مفیدند. اما مواظب باشید که این روغن‌ها را به پارچه‌ی ابریشمی نمالید، چون که ممکن است لکه ایجاد کند.

2.عصاره ی پیاز

عصاره‌ی پیاز یکی دیگر از درمان‌های طبیعی است که می‌تواند مفید باشد. این درمان حاوی چندین بیوفلاونوئید مانند کورستین،‌ کامپرلو و سپالین است. تحقیقی در مجله‌ی پوست‌شناسی بالینی و زیبایی‌شناسی، از ۶ داوطلب شرکت‌کننده در آزمایش خواست تا عصاره‌ی پیاز را به‌مدت ۴ هفته روی بخش آسیب‌دیده‌ی پوست خود بمالند. برخی از داوطلبان دچار خارش جزئی شدند، ولی این خارش به‌سرعت برطرف شد.

بعد از دو هفته،‌ همه‌ی داوطلبان گزارش دادند که زخم‌هایشان درمقایسه با زخم‌های گروه کنترل، نرم‌تر شده‌اند. بعد از چهار یا هشت هفته درمان،‌ ظاهر همه‌ی زخم‌هایی که با ژل پیاز درمان شده‌ بودند، خیلی بهتر شد. نتیجه‌ی تحقیق نشان داد که ژل عصاره‌ی پیاز امن است و ظاهر زخم را بعد از چهار هفته درمان (به‌صورت روزی یک بار) تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

3. آلوئه‌ ورا

مدت زیادی است که آلوئه‌ورا به عنوان درمان‌کننده‌ی مشکلات پوستی شناخته‌شده است. فواید آلوئه‌ورا شامل درمان جای زخم هم می‌شود. این ماده نه تنها پوست آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند با استفاده از فرایند‌های ترمیم‌کننده بافت آسیب‌دیده را نیز بهبود بخشد.

در تحقیقاتی که روی موش‌ها انجام شد، مشخص شد که درمان موضعی با استفاده از آلوئه‌ورا، در بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها مؤثر است. به‌علاوه، تحقیقات زیادی روی تأثیرات التیام‌بخش آلوئه‌ورا انجام شده است، که از بین آنها می‌توان به تحقیق درمورد توانایی از بین بردن جای زخم اشاره کرد.

بهتر است که از ماده‌ی ژل‌مانند تازه استفاده کنید. این ماده مستقیما در برگ‌های آلوئه‌ورا پیدا می‌شود. می‌توانید برگ‌های آلوئه‌ورا را در فروشگاه‌های سبز پیدا کنید. برای استفاده از برگ آلوئه‌ورا، پوشش بیرونی برگ را پوست بکنید تا به ماده‌ی ژل‌مانند برسید. ژل را مستقیما روی جای زخم بمالید و بگذارید تا برای نیم ساعت یا بیشتر روی آن بماند. از آنجا که این ژل به‌سرعت خشک می‌شود، می‌توانید با آن بخوابید.

روزی دو یا سه بار از این ژل استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها زخم جوش از بین می‌رود،‌ بلکه می‌توانید شاهد این باشید که پوست‌تان درخشان‌تر و سفت‌تر شده است و حتی چروک‌های پوست شما نیز از بین رفته است. 

با این ترکیب خانگی جای زخم را محو کنید!

از بین بردن جای زخم با روش‌های خانگی و کاربردی

راه‌هایی برای از بین بردن جای زخم‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ