با این علائم زودتر از پزشک متوجه بارداری تان بشوید

faateme1366
باردار شدن آنقدر خبر خوبی است که ممکن است نتوانید یک روز هم برای شنیدن این خبر صبر کنید. علائمی که در ادامه می آید مهمترین علائم بارداریهستند.

 

6هفته بعد از بارداری

به گزارش سایت الودکتر، تقریبا ۶۰ درصد زنان اولین علائم بارداری را در زمانی که ۶ هفته از بارداریشان گذشته باشد مشاهده می کنند و تقریبا ۹۰ درصد آنها در زمان ۸ هفتگی خود اغلب این علائم بارداری را حس می کنند. اگر شما چرخه ی قاعدگی خود را بطور دقیق دنبال نکنید و یا اینکه اگر از ماهی به ماه دیگر عوض می شود، شما انتظار ندارید که کی قرار است پریود شوید اما زمانی که برخی از علائم بارداری  زیر را احساس کردید (نه لزوما همه ی آنها) ممکن است که شما باردار باشید.

 

بارداری و تکرر ادرار

مدت کوتاهی پس از بارداری ، تغییرات هورمونی زنجیره‌ای از اتفاقات را در پی دارد که موجب افزایش جریان خون از کلیه‌ها می‌گردد. همین امر باعث می‌شود که که مثانه سریع‌تر پر شود، بنابراین اغلب به دفع ادرار بیشتری نیاز دارید. این نشانه ممکن است در اوایل هفته ششم از سه‌ ماهه‌ی اول بارداری  شروع شود. با افزایش ماه‌های بارداری ، تکرر ادرار ادامه می‌یابد و شدت می‌گیرد. در طول دوران بارداری ، حجم خون به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، که منجر به مایع اضافی در مثانه می‌شود. مشکل با بزرگ شدن بچه افزایش یافته و مثانه فشار بیشتری را متحمل می‌شود.

 

اگر باردار باشید

اگر شما به تازگی باردار هستید، ممکن است حس بیزاری نسبت به بوی غذا یا یک فنجان قهوه یا عطرهای خاص داشته باشید و رفلاکس معده ی شما را به کار بیاندازد. اگرچه هیچکس مطمئنا دلیل آن را نمی داند، این ممکن است یک عارضه ی جانبی از افزایش سریع میزان استروژن در بدن شما باشد. همچنین ممکن است بوی غذایی که قبلا دوست داشتید و از آن لذت می بردید نیز برایتان زننده باشد.

 

باردار باشید ناامید می شوید؟

در طی بارداری  تغییر حالات روحی بسیار رایج است، بخشی از آن ناشی از تغییرات هورمونی است که سطوح انتقال دهنده‌های عصبی (پیام‌رسان‌های شیمیایی در مغز) را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افراد مختلف به شیوه‌های متفاوتی به این تغییرات پاسخ می‌دهند. برخی از زنان باردار دچار احساسات شدید، هم خوب و هم بد می‌شوند؛ و برخی دیگر احساس اضطراب و افسردگی می‌کنند.

توجه داشته باشید: اگر احساس ناراحتی و ناامیدی داشتید یا احساس ناتوانی در مسولیت‌های روزمره‌تان، یا دچار افکار آسیب‌رسان به خودتان شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

 

لکه بینی مادرانه

چند روز پس از لقاح نطفه خود را به دیواره پر خون رحم میچسباند که این اتفاق 12 – 6 روز پس از لقاح انجام شده و ایجاد خونریزی و گرفتگی خفیف در مادر می‌کند و بسیاری از مادران احساسی مشابه آغاز سیکل قاعدگی دارند. علاوه بر خونریزی مادران ممکن است شاهد ترشحات سفید رنگ شیر مانند باشند که به دلیل ضخیم شدن دیواره واژن است. این ترشحات طبیعی بوده ولی اگر حالت بد بو پیدا کند باید به پزشکتان مراجعه کنید تا احتمال عفونت بررسی شود.

 

برای بارداری این علائم را چک کنید

اکثر زنانی که منتظر بروز علائم بارداری  در خود هستند با دقت کردن به این علائم می توانند نتیجه مثبت را قبل از انجام آزمایش بدست بیاورند. اصولاً بارداری  با تعییرات فراوانی توام است . این تغییرات هم جسمی و هم روحی می باشند اما در نظر داشته باشید که این تغییرات در تمام خانم ها یکسان نیستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به یاد داشته باشید که شاید یک یا چند نشانه زیر شامل حال شما نشود همیشه با وجود این علایم به بارداری  خود شک کنید حتی اگر از روش ضد بارداری  استفاده می کنید. در زیر به تعدای از علایم هشدار دهنده اولیه حاملگی اشاره می کنیم .

تغییرات خلقی

سردرد

افزایش ادرار

کمردرد خفیف

حساسیت پستان ها

سیاهی هاله پستان ها

خستگی

تهوع و خونریزی خفیف

در اواخر بارداری  نشانه ها میتوانند اینگونه باشند:

تورم پا

کمردرد

سوزش معده

کاهش ادرار

ضعف تنفس

آیاقرص مدروکسی پروژسترون ضدبارداری است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ