حس ششم خود را تست کنید + تست روانشناسی

faateme1366
حس ششم بهم گفت، چیزی که شاید بارها و بارها شنیده باشید. اما اینکه حس ششم چیست و آیا شما حس ششم قوی دارید را در این مطلب پیگیری کنید.

حس ششم یعنی چه؟

به گزارش سایت الودکتر، حس ششم (sixth sense) به حسی گفته می‌شود که وابسته به هیچ‌یک از حواس پنجگانه فیزیکی نیست و برای رسیدن به درک ماواری طبیعه‌، از طریق ذهن دریافت اطلاعات می‌کند. طبق گفته متخصصان، افراد دارای حس ششم، می‌توانند بدون استفاده از حواس پنج‌گانه مواردی را حدس زده و در مورد آن اطلاع حاصل کنند. بعضی معتقدند همه آدم‌ها تا حدی چنین توانایی را دارند اما این قابلیت در بعضی‌ها بیشتر است و نمود خاصی پیدا می‌کند. برخی دیگر معتقدند این نوع ادراک فوق حسی را؛ همه مردم ندارند، و تنها در مورد بعضی از افراد که از استعداد ویژه‏ای برخوردار هستند، امکان پذیر است. از حس ششم با عنوان ذهن و خرد کیهانی نیز یاد می‌شود؛ همانطور که مخلوقات خداوند شامل انسان، حیوانات و غیره دارای ذهن و خرد هستند، به همین ترتیب تمامی خلقت خداوند، یعنی کیهان، خود دارای ذهن و خرد کیهانی است که حاوی اطلاعات اصلی تمامی امور در کیهان است. این می‌تواند حاصل تفکر ذهن و خرد پروردگار باشد. با پیشرفت معنوی فرد، ذهن و خرد ناآشکار او، با ذهن و خرد کیهانی یکی می‌شود و بدین ترتیب است که فرد به اطلاعات تمامی خلقت خداوند، دسترسی پیدا می‌کند. بعضی تئوری‌ها به دو نوع ناخودآگاه اشاره می‌کنند که دومین آن را که به ابر ناخودآگاه همان روح یا خود برتر می‌شناسند و می‌گویند در قدرت حس ششم تاثیرگذار است. در این تئوری دو نوع واقعیت وجود دارد: یکی طبیعی و یکی ماورایی. گفته می‌شود که این حس وقتی بروز می‌کند که انسجامی بین این دو نوع واقعیت برقرار شود و انسجام هم ‌زمانی اتفاق می‌افتد که موانع واقعیت‌ها شکسته شود و این شکستگی، همیشگی نیست؛ یعنی فقط گاهی رخ می‌دهد، چون اگر دایم به وجود بیاید، تمام افکاری که در ناخودآگاه ماست به سمت ضمیر خودآگاه‌مان سرازیر می‌شود و ذهن قادر به تحمل این سیل اطلاعاتی نیست.

 

تست حس ششم

بررسی‌ها و مطالعات علمی وجود چنین نیرویی را در انسان تایید کرده است لیکن چه تعدادی واقعا می‌توانند از این حس برخوردار باشند. بنظر می‌رسد این حس نیاز به استعداد و پتانسیل خاصی دارد که در افراد بسیار نادری وجود دارد. البته می‌توان با تمریناتی نظیر هیپنوتیزم، یوگا، مدیتیشن و تمرکز روی نیروهای درون این توانایی را تقویت نمود اما اینکه چند نفر موفق به این کار شوند، امکانش محدود است. با کمک تست حس ششم زیر این توانایی را در خود محک بزنید.

1- با آری یا خیر به سوالات زیر پاسخ دهید.

2- درباره کسی فکر می‌کنید و او بلافاصله به شما تلفن می‌کند؟

3- درباره شخص خاصی، احساس مثبت یا منفی داشتید وبعدا به شما ثابت شد؟

4- با احساس بصیرت خود سهامی را خریدید یا تصمیم به انجام معامله‌ای گرفتید و موفق شدید؟

5- چیزی را درباره سلامتی خود حس کردید که با رفتن به نزد پزشک سلامتی یا بروزاختلال در سلامتی‌تان تایید شد؟

6- قادر بودید فکر کسی را بخوانید؟

7- به احساسات همسریا شخص مهم دیگرزندگی خود پی بردید؟

8- گرچه با فرزندانتان در یک مکان نبودید دریافتید که او در وضعیتی نامساعد به سر می‌برد؟

9- حضور عزیز درگذشته‌ای را احساس کردید یا خواب اورا دیدید؟

10- روشن شدن توجیه ناپذیر چراغ‌ها یا تلویزیون یا رادیو را مشاهده کرده‌اید؟

11- از رفتن به جاده‌ای، یا متوقف شدن در مکانی معین درمسافرت با هواپیما احساس بدی داشتید و به این هشدار گوش فرادادید؟

12- در اثر خوابی که نیمه‌های شب می‌دیدید و به نظر می‌آمد دارای پیامی باشد بیدار شدید؟

13- به یاد کسی بودید که بلافاصله قطعه موسیقی مربوط به خاطرات او از رادیو پخش شد؟

14- با کسی که احساس می‌کردید اورا از قبل می‌شناسید برخورد کردید گرچه هیچ وقت یک دیگر را ملاقات نکرده بودید‌؟

15- دفعتا به فکر چیزی افتادید و می‌دانستید منشا منطقی ندارد؟

16- در شرایطی خاص به نوعی می‌دانید لازم است چه بگویید؟

17- در خودرو مشغول زمزمه آوازی هستید رادیو را روشن می‌کنید وهمان آواز پخش می‌شود؟

18- از جهان هستی علایمی درخواست می کنید که پاسخی برای پرسش شما باشد و شماره خودرو تابلو خیابان آگهی تلویزیون یا چیزی دیگر مربوط به آن پرسش را می‌بینید که بیش از یک اتفاق ساده به نظر می‌رسد؟

19- با کسی تلفنی تماس گرفته‌اید که گفته باشد:هم اکنون به یادت بوده‌ام؟

20- درباره رفتن به خیابان خاصی احساس نگرانی کرده و شک کرده‌اید که بایستید بعدا متوجه شدید نگرانی‌تان بی‌اساس نبوده و از حادثه‌ای پیش گیری کرده‌اید؟

21- می‌دانستید اتفاق بدی برای یکی از اعضای خانواده یا برای یکی از دوستانتان رخ داده است هرچند با او از لحاظ فیزیکی نزدیک نبوده‌اید؟

22- می‌توانستید بگویید فرزندتان ناراحت یا در معرض خطر است خواه کنارش بوده باشید خواه نه؟

23- خودروی خود را به دلیل اینکه احساس امنیت نمی‌کردید برای بازبینی فنی برده‌اید و اختلال در یکی از اجزای موتور آن تایید شده است.

24- نسبت به کسی احساس محبت داشته‌اید و دریافتید که حق با شما بوده است؟

 

پاسخ تست حس ششم

اگر فقط به ۲سوال از سوالات این تست حس ششم پاسخ مثبت داده‌اید شما از حس ششم خود استفاده کرده‌اید. اگر به ۸ سوال پاسخ مثبت داده‌اید حس ششم شما متوسط است. اگر به ۱۱سوال پاسخ مثبت داده‌اید حس ششم شما خوب است. اگر به ۱۸ سوال پاسخ مثبت داده‌اید حس ششم شما بسیار خوب است. اگر به ۲۰ سوال پاسخ مثبت داده‌اید حس ششم شما بسیار عالی است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ