خواص شگفت انگیز هندوانه در درمان بیماری های مهم!

faateme1366
چه چیزی بیشتر از هندوانه در این گرما می چسبد؟ این مطلب را بخوانید بیشتر از قبل نسبت به خوردن هندوانه تشویق می شوید. خواص شگفت انگیز هندوانه در درمان بیماری های مهم را بدانید.

 

پیشگیری از سرطان با هندوانه

هندوانه حاوی ماده‌ای به نام لیکوپن است، و آن آنتی اکسیدی است که به جلوگیری از بیماری‌ های قلبی و سرطان کمک می‌کند. البته باید در نظر داشت که این خاصیت یک شبه انجام نمی‌شود و باید مداومت داشته باشد.

 

هندوانه، ضدآفتاب طبیعی

به دلیل این که هندوانه حاوی آب لازم ، فیبر همراه با رادیکال‌ های آزاد نظیر لیکوپن است ، پوست حدود ۴۰% کمتر اشعه‌ های UV را جذب کرده و برای مدت طولانی‌ تری شفاف و درخشان می ماند. بنابراین حتماً این میوه جادویی را هر روز بخورید.

 

هندوانهو ویتامین ها

هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است که ماده‌ی مغذی لازم برای سنتز کلاژن است. کلاژن پوست شما را نرم و منعطف نگه می‌دارد و موهای شما را تقویت می‌کند. ویتامین C موجود در هندوانه مویرگ‌ها و لثه‌ها را سالم نگه می‌دارد. کمبود ویتامین C می‌تواند سبب خونریزی و التهاب لثه‌ها شود و هندوانه می‌تواند از بروز این اختلالات جلوگیری کند. ویتامین C موجود در هندوانه همچنین می‌تواند باکتری‌ها داخل دهان را از بین ببرد و در صورتی که این باکتری‌ها از بین نروند، سبب برو بیماری لثه و سایر عفونت‌های لثه می‌شوند.بر اساس یک مطالعه‌ی آلمانی، لیکوپن و بتاکاروتن می‌توانند از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند. همچنین معروف است که بتاکاروتن از اختلالت خاص پوستی مانند پسوریازیس و ویتیلیگو جلوگیری می‌کند. ویتامین A موجود در هندوانه یکی دیگر از مواد مغذی مهم است که به سلامت پوست کمک می‌کند – این ویتامین سلول‌ها را ترمیم و سلول‌های جدید پوستی ایجاد می‌کند. بدون مواد مغذی، پوست شما کدر و پوسته پوسته می‌شود.

 

رابطه هندوانه و دیابت

رابطه‌ی بین هندوانه و دیابت چیست؟ اگرچه هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است، اما بار گلیسمی پایین‌تری دارد (مقداری که یک غذای خاص سطح قند خون فرد را افزایش می‌دهد) و از این رو برای افراد دیابتی مفید است. در مطالعه‌ای که در نیجریه صورت پذیرفت، مشخص شد که هندوانه دارای خواص ضد دیابت است. مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد که آب هندوانه همراه با گوشت آن توده‌ی بافت چربی قهوه‌ای را افزایش می‌دهد و توده‌ی چربی اضافی سفید را کاهش می‌دهد و در نهایت به درمان دیابت کمک می‌کند. با این حال، توصیه‌های پزشک خود را در این زمینه بپرسید – چرا که برخی از مطالعات در مقیاس کوچک‌تر، خلاف این را انشان داده‌اند.

 

درمان سنگ کلیه را از هندوانه بخواهید

خواص مفید در خوردن مرتب هندوانه برای کسانی که دچار بیماری سنگ کلیه بوده و یا کسانی که اغلب بیمار می‌شوند بسیار زیاد است. به دلیل آن که هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است ، به سختی تمایل به ایجاد سنگ کلیه دارد.

 

خواص هندوانهکه شما را به خوردن آن تشویق می کند

# هندوانه بدن را تازه شاداب می کند

# هندوانه برای اشخاص گرم مزاج بسیار خوب است

# آب هندوانه مخلوط با سکنجبین علاج کننده یرقان و دفع کننده سنگ کلیه است

# برای خنک کردن بدن در روزهای گرم تابستان هندوانه را با شکر بخورید

# برای برطرف کردن تب و اخلاط بدن هندوانه را با شیر خشت بخورید

# برای رفع خارش بدن هندوانه را با تمبر هندی بخورید

# جالب است بدانید که هندوانه تنها میوه‌‌ای است که نسبت به میوه‌ها و سبزی‌ جات دیگر دارای مقدار بیشتری بتاکاروتن است.

# هندوانه میوه‌‌ ای است که حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن را از طریق عرق دفع می‌کنیم.

# هندوانه همچنین سرشار از ویتامین‌های B است که برای تولید انرژی حیاتی هستند

# متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین BB1 و منیزیم است

# این میوه بخاطر میزان بالای آبی که در خود دارد که تقریباً  درصد آن را می گیرد و ارزش کالری آن، جزء باارزش‌ترین میوه‌‌ها دسته‌ بندی می‌شود.

# هندوانه معده را تقویت می کند.

# هندوانه خاصیت خنک‌کنندگی خاصی دارد و به طرز شگرفی سرشار از سیترولین بوده که آمینو اسیدی است که بدنمان برای ساخت یک آمینواسید دیگر، آرژنین، که در چرخه اوره برای از بین بردن آمونیاک استفاده می‌شود، مصرف می‌کند.

# هندوانه منبع خوبی از تیامین، پتاسیم و منیزیم است که از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی محافظت می‌کنند.

# آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش شدت آسم کمک می‌کنند# همچنین خطر سرطان روده، آسم، بیماری قلبی، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

# پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار موثر است.

# هندوانه بدن را تازه و شاداب می کند.

# هندوانه نرم کننده، ادرارآور و زیاد کننده عرق است، لذا پس از مصرف هندوانه سموم بدن از سه طرف ( ادرار، مدفوع، عرق#  دفع می شوند و به زودی شادابی و طراوت مخصوصی به انسان دست می دهد.

# خوردن هندوانه ده ها برابر بیشتر از سبزی جات و گوشت مفید است.

۹۲ درصد هندوانه آب است و باقی کمی مواد زلال و روغنی است. میزان قند هندوانه ۸ درصد و سرشار از ویتامین های آ و ث است. حتی هندوانه برای معالجه بیماری های کلیه نقرس و بواسیر نیز موثر است.

# یک لیوان هندوانه ۲۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین C و ۱۴ در صد نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

# هندوانه از لحاظ ویتامین های گروه B نیز که برای تولید انرژی لازم هستند، غنی است و منبع خوبی از ویتامین هایB۱ ،B۶ ،B۵ (اسید پانتوتنیک)، بیوتین (یک نوع ویتامین B ) و نیز منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی است. پس می توان گفت که دارای ارزش غذایی بالایی است.

# دربرابر زوال ماکولا هم محافظ خوبی محسوب می‌شود.

# هندوانه مدر است و به پائین آوردن فشار خون کمک می کند.

# آب هندوانه مخلوط با سکنجبین علاج کننده یرقان و دفع کننده سنگ کلیه است.

هندوانه از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است . گرما را برطرف می کند و بهترین میوه تابستان است .

 

خواص عجیب تخمه هندوانه را حتما بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ