ترفندهای ساده برای خنک نگه داشتن بدن

اگر گرما کلافه تان کرده است و امکان استفاده از کولر به مدت طولانی را ندارید در این قسمت از الو دکتر با ما باشید تا با ترفندهای ساده برای خنک نگه داشتن بدن آشنا شوید.

در روزهایی قرار داریم که گرما به اوج خود رسیده است و استفاده از کولر در تمامی ساعات روز به دلایل مختلف از جمله مصرف زیاد آب و برق و یا قطعی آن ها امکان پذیر نمی باشد. بنابراین بهتر است دنبال ترفندهایی برای خنک نگه داشتن بدن باشیم که در این قسمت از الو دکترترفندهای ساده برای خنک نگه داشتن بدن را به شما می گوییم.

ترفندهای ساده برای خنک نگه داشتن بدن

آب زیاد بنوشید

مطمئنا برای خنک نگه داشتن بدن لازم است که دما کاهش پیدا کند. هیچ راهی موثر تر از مصرف به اندازه آب برای مقابله با تنش های خشکی نیست. میزان آب مصرفی بدن امری نسبی است و به شرایط بدنی افراد بستگی دارد. با این حال به صورت تقریبی برای ۱۶ ساعت فعالیت در روز بین ۴٫۶۵ تا ۶٫۲۵ اونس مایع مصرف کنید که به معنای حدود ۸ جرعه آب در هر ساعت می باشد. به زبان دیگر باید فرض کنید که بدن شما مشابه یک دستگاه خنک کننده هوا عمل می کند و بنابراین نیاز به یک منبع جهت خنک سازی هوا دارد. در صورتی که تمایلی به مصرف آب در هر ساعت ندارید، با استفاده از فلاسک های کوچک سرمازا یا افزودن مواد اشتها آور نظیر افشره میوه های مختلف سعی کنید اشتها خود را نسبت به مصرف آب زیاد کنید.

از نوشیدنی های یخ زده و مواد فریز شده استفاده کنید

سعی کنید برای تامین آب بدن خود از یخ زیاد استفاده کنید. به این منظور لزوما مجبور نیستید از آب یخ زده استفاده کنید؛ بلکه هر نوع نوشیدنی را سعی کنید با یخ میکس کنید و یا به صورت فریز شده مصرف کنید. برخی از مواد غذایی را نیز می توانید به نحوی به حالت یخ زده دربیاورید. مثلا شیر را با استفاده از طعم دهنده هایی فریز کنید و سپس مصرف کنید.

از وسایلی نظیر یخچال کمک بگیرید

استفاده از یخچال به معنای باز نگه داشتن در یخچال و نشستن در مقابل آن نیست! بلکه می توان از خنکای یخچال برای تهیه وسایل خنک کننده استفاده کرد. به عنوان مثال می توانید یک پارچه را مرطوب کنید و در یخچال قرار دهید و زمانی که گرمای هوا آزار دهنده بود، از آن استفاده کنید. همچنین می توانید مشابه با عادت مردم در گذشته و در کشورهایی نظیر مصر، وسایل خواب نظیر پتو را کمی مرطوب کنید و با استفاده از آن بخوابید تا کمی از گرمای محیط به واسطه آب پتو جذب شود.

جلوگیری از تابش نور خورشید

یکی از راه های ساده برای جلوگیری از گرم شدن خانه، جلوگیری از ورود نور از پنجره ها به واسطه پوشش های ضخیم می باشد. می توانید از برخی از پرده های ضخیم در این زمینه استفاده کنید . در طول روز و حین تابش مستقیم نور آفتاب پرده ها را بکشید و زمانی که هوا تعدیل شد، مجددا پرده ها را برای تابش نور ببندید.

با این راهکارها خانه را خنک نگه دارید!

عجیب ترین راه های برای خنک شدن در گرما! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ