چند ساعت یک بار نوار بهداشتی باید تعویض شود؟

متخصصین زنان معتقدند که زنان باید در ساعت مشخصی نوار بهداشتی خود را تعویض کنند. برای پاسخ به این سوال که چند ساعت یک بار نوار بهداشتی باید تعویض شود با ما همراه باشید.

تعویض دیر به دیر نوار بهداشتی می تواند خطرات جبران ناپذیری برای بانوان داشته باشد. از این رو داشتن اطلاعاتی درمورد عوارض تعویض دیر به دیر نوار بهداشتی می تواند به سلامتی شما کمک کند. اگر نمی دانیدچند ساعت یک بار نوار بهداشتی باید تعویض شود این مقاله را بخوانید.

چند ساعت یک بار نوار بهداشتی باید تعویض شود؟

مهم نیست که جریان خون شما منظم ,متوسط و یا زیاد است. شما باید پد بهداشتیان را هر 4 ساعت یک بار تعویض کنید.

شما باید به یاد داشته باشید,اگرچه نوار بهداشتی شما خشک و تمیز به نظر برسد ،اما خون در پدشما جاری شده است و با توجه به طراحی پد بهداشتی شما ،خون در آن لخته میشود.

وقتی این اتفاق میفتد ,میکروارگانیسم ها میتوانند باعث عفونت شوند و بسیاری از خطرات سلامتی را بوجود آورند ؛ اگر جریان و گردش خون شمازیاد باشد,حداقل هر دو ساعت یک بار باید پدهای خود را عوض کنید .

به این ترتیب ،شما از این اتفاق جلوگیری خواهید کرد و همیشه خشک میمانید.

شما همچنین ،باید آگاه باشید که تجمع خون در پد شما با بو همراه است واین طبیعی است بااین حال, شما برای اینکه مطمئن شوید این بو غیرقابل تحمل و متعفن نیست، باید آن را کنترل کنید.

این نوع بوها نشان میدهد که، رشد میکروارگانیسم ها و باکتری ها سریع است ؛ این میکروارگانیسم ها و باکتری ها ،سبب پخش شدن سریع حرارت و رطوبت در پد میشوند.

بهداشت در طول عادت ماهیانه شما اهمیتی ندارد، اگر جریان شما منظم,متعادل یا زیاد باشد ؛ توصیه میشودهرزمان قبل از اینکه پد بهداشتی خود را عوض کنید، ناحیه را کامل شستشو دهید,قبل از قرار دادن پد جدید ناحیه را کاملا خشک کنید.

شما باید پس از استفاده از نوار بهداشتی خود، آن را تعویض کنید و در بسته بندی های پد جدید تا کنید و قرار دهید,به هیچ وجه پد های خود را در توالت قرار ندهید, زیرا آنها تجزیه نمیشوند و میتوانند لوله کشی را خراب کنند.

همچنین، نوار به محیط زیست آسیب می رساند به همین دلیل است که، باید آنها را درقوطی و سطل های زباله بازیافت کنید همیشه به یاد داشته باشید که، مراقبت از بدن به خصوص منطقه خصوصی شما واقعا مهم است.

اگرشما ازهر تغییراتی آگاه باشید، مخصوصا تغییراتی که به عادت ماهیانه ی شما مربوط میشود، بلافاصله به دیدن یک متخصص بروید تامتوجه شوید که آیا آنها طبیعی هستند یا نه.

عادت ماهیانه دو بار در ماه به چه علت است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ