روش های تشخیص نوع پوست

تشخیص نوع پوست در مراقبت از آن ها و داشتن پوستی خوب به شما کمک می کند.

در این مقاله که الو دکتر برای شما  فراهم کرده است می توانیدبا انواع پوست آشنا شوید و شیوه ی مراقبت از آن ها را یاد بگیرید تا همیشه پوستی سالم و بشاش داشته باشید. اگر هنوز نمی دانید که نوع پوست شما چیست پس بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

شناخت انواع پوست و شیوه ی مراقبت از آن ها

برای تشخیص نوع پوست در خانه شما می‌توانید یکی از این دو روش را امتحان کنید:

روش اول

ابتدا صورت خود را با یک پاک کننده صورت ملایم کاملا تمیز کنید و با چند ضربه بسیار آرام حوله خشک کنید. صورت را برای ۳۰ دقیقه به حال خود بگذارید و در این مدت از هیچ کرم یا محصول دیگری استفاده نکنید و حتی به پوست‌ خود دست هم نزنید. پس از ۳۰ دقیقه اول پیشانی، بینی، گونه‌ها و چانه را به با دقت نگاه کنید که آیا که برق می‌زنند یا نه. ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید، حالا چه احساسی در قسمت‌های مختلف پوست دارید؟ خصوصا هنگام خندیدن یا بالا دادن ابروها؛ اگر احساس خشکی و کشیدگی می‌کنید پوست شما باید خشک باشد. اگر فقط بخش‌هایی مثل پیشانی، بینی و چانه شما خیلی براق هستند شما پوست ترکیبی و دارید و اگر کمتر براق هستند پوست معمولی دارید. اگر گونه‌های شما نیز مانند قسمت‌های دیگر پوست براق هستند، شما پوست چرب دارید.

روش دوم

این روش تفاوت پوست چرب و پوست غیر چرب را به خوبی نشان می‌دهد. پس از تمیز کردن پوست با یک حوله نرم فقط آب اضافی پوست را به آرامی بگیرید. (بدون کشیدن حوله روی پوست و فقط با ضربه‌های ملایم) سپس ۴۵ الی ۶۰ دقیقه به همان حالت صبر کنید و در این مدت از هیچ نوع کرم، لوسیون، تونر صورت، یا سرم پوست استفاده نکنید. حالا با دستمال کاغذی تمیز به ترتیب روی قسمت‌های مختلف صورت بکشید. برای هر قسمت صورت یک دستمال مجزا استفاده کنید و هر بار دستمال کاغذی را در نور چک کنید. اگر دستمال دارای لک‌های چرب بود پوست آن قسمت چرب است. اگر هم چرب نشد آن قسمت دارای پوست خشک است. اگر همه دستمال ‌کاغذی‌ها چرب شدند یا رنگ زرد ملایمی به خود گرفتند پوست شما چرب است. اما اگر فقط بعض از دستمال‌ها مثلا قسمت پیشانی یا بینی چرب بودند و قسمت‌های دیگر فقط مقداری رطوبت به دستمال داده بودند، پوست شما ترکیبی یا معمولی است است. دقت کنید که لکه‌های چربی را از لکه‌های رطوبت تشخیص دهید.

با این آزمایش نوع پوست خود را تشخیص دهید.

نکاتی که تشخیص نوع پوست را آسان می کند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ