این دانه های کوچک معجزه رفع کم خونی

تخم شربتی علاوه بر تاثیر فراوان در کاهش وزن و رفع تشنگی، نقش موثری در رفع کم خونی دارد.

شربت تخم شربتی از نوشیدنی‌های سنتی ایران است که بیشتر در فصل گرما و به‌صورت خنک مصرف می‌شود. تخم شربتی  در واقع دانه‌های گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار به‌صورت محلول در آب (شربت) استفاده می‌شود. لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید که می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد.  در این مطلب شما را با خاصیت فوق العاده تخم شربتی برای رفع کم خونی آشنا می کنیم.

تخم شربتی معجزه ی رفع کم خونی 

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: تخم شربتی برای کسانی که از کم خونی رنج می‌برند و یا دارای کمبود آهن و غلظت خون هستند، فوق‌العاده عالی است.

محمدامین افرا  اظهار کرد: تخم شربتی، بذر ریحان، بارهنگ، اسفرزه از جمله بذرهایی هستند که موسیلاژ تولید می‌کنند و لعاب‌دار هستند و جزء یک خانواده محسوب می‌شوند.

وی افزود: در فصول گرم سال، تخم شربتی به صورت شربت و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افرا گفت: تخم شربتی به دلیل موسیلاژ بالا، رطوبت کافی بدن را نگه می‌دارد که لازم است به صورت طبیعی و با آب حدودا چهار تا پنج درجه استفاده شود، زیرا مصرف آن با یخ عامل فساد بدن می‌شود، همچنین می‌توان برای خنک کردن طبیعی از کوزه استفاده کرد.

وی بیان کرد: تخم شربتی به دلیل داشتن کلسیم بالا، برای کسانی که از کم خونی رنج می‌برند و یا دارای کمبود آهن و غلظت خون هستند، فوق‌العاده عالی است که می‌توانند آن را جوشانده و با شکر سرخ یا عسل میل کنند.

افرا با اشاره به اینکه مصرف شربت تخم شربتی با یخ عامل ایجاد کبد چرب است، تصریح کرد: جوشانده و خنک شده آن به همراه عسل برای درمان کبد چرب مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خاکشیر گیاهی است که برای تمامی مزاج‌ها مناسب است، گفت: افرادی که دچار گرمازدگی شده‌اند می‌توانند خاکشیر را به صورت خنک استفاده کنند و افرادی که احساس نفخ شکم می‌کنند و یا سرمازده شده‌اند به صورت جوشانده میل کنند.

منبع: ایسنا

درمان سریع کم خونی با ترفندهای خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ