روش های شگفت انگیز تقویت مو

faateme1366
موهای پرپشت و زیبا می خواهید؟ باید موهایتان را تقویت کنید. در این مطلب راه های تقویت مو را به شما می آموزیم.

 

راه هایی تقویت مو

۱- یکی از راه های تقویت موی سر استفاده ار کتان،پامچال و گل گاوزبان است.روزی یک تا ۳ بار، ۲۵۰ میلی گرم عصاره گل گاوزبان،دانه کتان و یا پامچال بخورید. همه این روغن ها غنی از اسیدچرب امگا۳ مانند اسید gamma-linolenic که برای مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالی است.

 

۲ – اگر می خواهید موهایتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی آبلیمو به موهای خود بمالید.

 

۳ – پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موی ریخته شده را کنترل کنید به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مویی که داریم روزی ۵۰ تا ۲۰۰ تار می ریزد. اگر مقدار موی ریخته شده بیشتر بود، به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد که شروع عفونت پوست سر و کچلی باشد و در موارد نادری نیز می تواند کمبود ماده مغذی دلیل ریزش مو باشد.

 

۴-یکی دیگر از راه های تقویت موی سر استفاده از آواکادو است،بدین صورت که یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید.این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند.بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.

 

۵ – قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه کنید تا موهای شما خوشبو نیز شود.

 

غذاهایی برای تقویت مو

ماهی: به خصوص ماهی آبهای آزاد که حاوی ویتامین D و امگا 3 فراوانی هستند.

 

گردو: این مغز بهترین منبع ویتامین E و بیوتین است که لازمه ی زیبایی پوست و مو است می باشد.

 

سیب زمینی شیرین: آنتی اکسیدان سرشار سیب زمینی شیرین به کمک موهایتان خواهد آمد.

 

تخم مرغ: منبع غنی از پروتئین – زینک – سلنیوم و آهن که توانایی رساندن اکسیژن کافی به موها را فراهم می کند.

 

اسفناج:در واقع اکثر سبزیجات با برگ های سبز تیره منابع خوبی از انواع ویتامین های مورد نیاز برای مو و پوست هستند.

 

ماست:کلسیم و ویتامین D موجود در آن یکی از لازمه های مو برای رشد و تقویت است.

 

عدس:حبوباتی که سرشار از آهن – زینک – بیوتین و… است برای افرادی که رژیم های لاغری دارند مناسب تر است.

 

خانواده توت ها: این دسته از میوه ها در کنار تقویت مو به زیبایی و براقیت مو نیز کمک می کنند.

 

ماسک معجزه تقویت مو

در ابتدا مقداری  روغن زیتون رو در یک ظرف ترجیحا مس یا روی بر روی شعله به جوش بیارین، سپس اجازه دهید خنک شود، دو قاشق عسل به روغن زیتون خنک شده اضافه کنین، این ماسک رو برای 10 تا 15 دقیقه بر روی موها و پوست سرتون قرار بدین و بعد از اون سرتون رو به خوبی با آب سرد بشورین، این ماسک رو که یکی از بهترین ماسک ها که نتایج اون اثبات شده رو حتما در ذهنتون به خاطر بسپارید.

 

تقویت کننده مو با این ماسک

برای تهیه این ماسک تقویت کننده ی مو کافی است 3 قاشق غذاخوری نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و پس از استحمام روی موهای تان بمالید. علاوه بر این درمانگران شیوه های طبیعی درمان، برای اثرگذاری عمیق تر بر میزان درخشندگی و شفافیت موها به بیماران خود توصیه می کنند مصرف مرکبات و غذاهای دریایی و سبزی های تازه را به عنوان اصلی ترین مواد در سبدغذایی خود قرار دهند و به صورت روزانه از این مواد مصرف کنند.

 

نکات تغذیه ای تقویت مو

یکی از پایه‌های اصلی ساختمان موها پروتئین است و کمترین تغییر در اندازه آن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. پس برای به دست آوردن میزان کافی پروتئین و کمک به ضخیم شدن موهای‌تان در هفته باید مقدار کافی ماهی، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبیا و دیگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نوش‌جان کنید.

 بدن برای رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا3 نیاز دارد. پس برای اینکه بتوانید این میزان امگا 3 را در بدن تامین کنید باید مصرف ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.

 یکی از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی است. این عملکرد سبب افزایش جریان خون به ریشه موها می‏ شود، به همین خاطر می‌توان گفت این ویتامین به رشد موها کمک کرده و رشد آنها را در بسیاری از افراد تسریع می‏ بخشد. علاوه بر این نشان داده شده که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند.

 

6خاصیت شگفت انگیز وازلین برای پوست و مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ