اگر از توالت فرنگی استفاده می کنید، حتما این نکات را رعایت کنید

توالت فرنگی برای حفظ سلامت زانوها بسیار موثر است و به همین دلیل بسیاری از مردم استفاده از آن را ترجیح می دهند، بنابراین لازم است اصول بهداشتی استفاده از آن را بدانید.

اکثر ما ایرانی ها حس بدی نسبت به استفاده ازتوالت فرنگی بخصوص در مکان های عمومی داریم و نگران ابتلا به بیماری های عفونی هستیم که در مورد مکان های عمومی این نگرانی بجا است. اما توالت فرنگی مزایای زیادی دارد و برای سلامت زانو ها و کمر بسیار مهم است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم نکات بهداشتی مهم برای استفاده از توالت فرنگی را به شما یادآور شویم.

در مکان های عمومی

برای پیشگیری از ایجاد بیماری و آرامش خاطر بیشتر هنگام استفاده از توالت فرنگی، یک دستمال توالت بردارید و با آن درپوش توالت فرنگی را باز کنید. با همان دستمال محل نشستن پاها را در صورت خیس بودن خشک کنید و دستمال را به درون سطل بیندازید. تعدادی دستمال توالت بردارید و در اطراف محل نشستن جایی که پاها قرار است با بدنه توالت فرنگی در تماس باشد بگذارید. به طوری که لبه های دستمال توالت ها بر روی هم قرار گیرند یا در صورت موجود بودن از کاور های مخصوص توالت فرنگی استفاده کنید و پس از بلند شدن آن ها به درون سظل بندازید.

برای پیشگیری از مشکلات عفونی

کافی است پس از هر بار استفاده، با فشار دادن دکمه‌ای که مایع ضدعفونی را در فضای توالت به گردش درمی‌آورد، آن را ضدعفونی کرد. اگر فقط با استفاده از آب هم که قدرت پاک‌کنندگی ذاتی دارد، محیط توالت‌فرنگی پاکیزه شود، احتمال انتقال مشکلات احتمالی پوستی که در صورت رعایت نکردن بهداشت سرایت می‌کند، منتفی است. در واقع با رعایت بهداشت احتمال انتقال بیماری‌های میکروبی مثل کورک و جوش چرکی در منطقه خاصی که امکان دارد پوست با سطح توالت تماس داشته باشد یا مشکلات قارچی و ویروس بسیار کم است. به‌خصوص اگر از دستمال یا کاورهای مخصوص توالت استفاده شود، نباید از مزایای استفاده از توالت‌فرنگی به بهانه بهداشتی نبودن آن چشم‌پوشی کرد.

قبل از سیفون کشیدن در توالت فرنگی را ببندید

متخصصان عفونی همیشه توصیه می‌کنند که قبل از کشیدن سیفون توالت‌فرنگی، در آن را ببندید زیرا میکروب‌هایی که در سطوح هستند، با فشار آب در هوا پخش می‌شوند و می‌توانند بیماری‌زا باشند. برای همین است که می‌گوییم قرار دادن وسایلی مثل مسواک یا حوله در توالت اشتباه است زیرا میکروب‌های موجود ممکن است روی آنها بنشینند و بعد از استفاده به فرد منتقل شوند. برخی افراد گمان می‌کنند استفاده از محافظ و درپوش مسواک از آلودگی این وسایل جلوگیری می‌کند اما اینطور نیست. توصیه می‌شود از قرار دادن این وسایل در توالت پرهیز کنید. حوله‌ای که بعد از استفاده خیس است و در توالت می‌ماند، راحت آلودگی را به سمت خود می‌کشد.

دست ها را کامل بشویید

بیماری‌های عفونی یا میکروبی دستگاه گوارش مثل وبا در فصل تابستان و بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی مخصوصا آنفلوانزا در پاییز و زمستان از بیماری‌های شایعی هستند که از توالت‌های عمومی منتقل می‎شوند. عوامل بیماری‌زا یا انتقال‌دهنده‌های این بیماری‌ها روی سطوح ماندگاری بالایی دارند. مثلا ویروس آنفلوانزا تا 8 ساعت روی سطوح زنده می‎ماند و به راحتی به افرادی که با سطح آلوده تماس دارند، بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند و دستانشان را کافی و درست نمی‌شویند، منتقل می‎شود.

این عوامل به راحتی از طریق دست آلوده وارد دستگاه گوارش می‌شوند و بیماری‌زا هستند. میکروب‌های روی سطوح در توالت می‎تواند از طریق ریز افشانی و کشیدن سیفون توالت یا استفاده از خشک‌کن‌های برقی نیز منتقل شوند. به همین دلیل توصیه می‎شود قبل از کشیدن سیفون توالت فرنگی، در توالت را ببندید تا میکروب‌هایی مثل ای‌کولا که در سطوح هستند و می‎توانند با فشار آب در هوا منتشر شوند، منتقل نشوند.

توالت فرنگی برای دفع مدفوع بهتر است یا توالت ایرانی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ