چگونه بوی بد تعرق بدن را از بین ببریم؟

mahdie.mohtashami
با گرم شدن هوا تعرق بدن بالا رفته است از همین رو متخصصین این امر روش‌هایی را برای کاهش بوی بد تعرق بدن پیشنهاد کرده‌اند، در ای خبر همراه ما باشید.

راه‌های طبیعی از بین بردن تعرق بدن

کارشناسان به نتیجه‌های جدیدی درباره چگونگی ایجاد بوی نامطبوع تعریق بدن دست یافته اند.این پژوهش‌ها نشان می‌دهند بوی نامطبوع تعریق به دلیل وجود باکتری‌هایی که مولکول‌های شکننده قند ایجاد می شود و به این ترتیب سبب تعریق با بوی نامطبوع همراه است.
کارشناسان امیدوار هستند با بررسی روی نحوه عملکرد باکتری‌ها بتوانند روش‌های جدیدی برای تولید افشانه و ضد تعریق‌های پوستی ایجاد کنند که مشکل بوی نامطبوع تعریق را برطرف کند.

محققان در تلاش برای متوقف ساختن عملکرد این باکتری‌ها هستند تا به این ترتیب از تولید تعریق با بوی نامطبوع جلوگیری کنند، تعریق به دلیل تلاش بدن برای تنظیم دما انجام می‌شود و راهکاری طبیعی و فوق العاده برای خنک نگه داشتن بدن در هوای گرم است.

تعریق بدن می‌تواند سبب بوی نامطبوع شود و به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راه‌هایی برای از بین بردن این بوی نامطبوع و یا متوقف کردن تعریق بدن خود هستند.
ناتوانی در تعریق می‌تواند سبب افزایش شدید دمای بدن و بروز مشکلاتی، چون کما و از کار افتادن اعضای داخلی بدن و حتی بروز مرگ شود.

کارشناسان دانشگاه یورک اعلام کرده اند با استفاده از این یافته‌ها می‌توانند دئودورانت‌های بهتری تولید کنند تا به این ترتیب کیفیت زندگی اجتماعی افزایش یابد.
دئودورانت‌های کنونی سعی می‌کنند باکتری‌های ایجاد کننده بوی نامطبوع تعریق را از بین ببرند درحالی که علم جدید درصد شناسایی و دگرگون کردن عملکرد این باکتری ها را بررسی می کند.

پژوهش‌ها نشان داده است تعداد محدودی از باکتری‌ها مسبب ایجاد بوی نامطبوع تعریق است و نیازی به نابود کردن همه باکتری‌های زیر بغل نیست و در آینده می‌توان محصول‌های هوشمندی (برای مهار پروتئین) ایجاد کرد که آسیب کمتری به بدن زنند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند بوی تعریق بدن انسان افزون بر وابستگی به دگرگونی‌های هورمونی به مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند نیز وابسته است.
برای راستی آزمایی این فرضیه، کارشناسان مواد غذایی مختلفی را دراختیار گروهی از داوطلبان مرد قراردادند و سپس لباس‌های آن‌ها را جمع آوری و از داوطلبان دسته دوم خواستند تا امتیاز دهی به بوی تعریق آن‌ها انجام دهند.

مواد غذایی مختلفی در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت که از آن جمله می‌توان پروتئین‌های حیوانی، مواد غذایی روغنی، سبزیجات و گیاهان، میوه ها، خوراکی‌های شیرین، ماهی، تخم مرغ، سیر، انواع مخمر، ترشی جات، توتون و تنباکو را نام برد.

نتیجه پژوهش نشان داده است افرادی که در رژیم غذایی آن‌ها میوه و سبزیجات وجود دارد از بوی تعریق مناسب تری نسبت به  افراد مصرف کننده غذا‌های حاوی کربوهیدارت و خوراکی‌های شیرین برخوردارند.

ترشحات غدد تعریق بر روی پوست و فولیکول‌های مو در ناحیه زیر بغل محیطی مناسب برای تجمع و رشد انواع میکروب و باکتری هاست که سبب ایجاد بوی تعریق نامطبوع می‌شود.

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند از دئودورانت‌ها به میزان زیاد استفاده نکنند، زیرا ترکیب فلز آلومینیوم درون آن می‌تواند سبب تحریک غدد لنفاوی و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای از بین بردن بوی تعریق با میزان استاندارد آب، استحمام کنند، به میزان کافی آب در طول روز بنوشند، از پوشیدن لباس‌های تنگ  نایلون خودداری کنند و در رژیم غذایی خود مصرف میوه و سبزیجات تازه را قرار دهند.


درمان‌‌ خانگی ‌‌تعرق زیاد با نشاسته ذرت


درمان‌ خانگی عرق زیاد با چای مریم‌گلی و سرکه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ