مشکلاتی که با لیزر پوست به سراغتان می آید!

لیزر پوست می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

به گزارش الودکتر: مشکلات پوست و مو می توانند از لیزر هم به شما سرایت کنند.

 لیزر پوست و بایدها و نبایدها

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی با اشاره به عوارض احتمالی لیزر پوست، گفت: متأسفانه نظارت در حوزه اقدامات درمانی پوست و مو کمتر از سایر بخش‌ها بوده و زمینه را برای سودجویی کلاهبرداران فراهم کرده است.

طبایی در گفت‌وگویی،‌در ارتباط با لیزر پوست برای رفع لک‌های صورت یا موهای زائد اظهار داشت:‌لیزرها می‌توانند عوارضی را برای بدن به همراه داشته باشند که این مسئله بستگی به نوع لیزر و محلی که در بدن لیزر می‌شود دارد.

وی افزود: لیزرهای تهاجمی یا تخریبی سبب آسیب لایه‌های پوست شده و گاهی ترمیم آن بسیار مشکل و یا نشدنی است که عفونت، التهاب پایدار، سفید یا تیره شدن پوست از جمله عوارض لیزرهای تهاجمی است که برخی کوتاه‌مدت و برخی پایدار است.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی با تأکید بر اینکه افراد در انتخاب درمان‌گر باید دقت کنند تا از دستگاه‌های معتبر برای آنها استفاده شود، ادامه داد:‌بیمارستان‌های دولتی اغلب بخش تخصصی پوست و مراکز لیزر داشته و مراکز دانشگاهی نیز مجهز به این بخش هستند. همچنین متخصصین پوست در مطب نیز مجوز انجام لیزر را دارند.

طبایی گفت: افرادی که از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده می‌کنند، باید مسئله ارثی و هورمونی موهای زائد توجه داشته باشند چرا که اغلب این موها با لیزر قابل رفع نیست و تنها می‌تواند روشی برای کاهش رویش مو باشد.

این متخصص پوست عنوان کرد:‌انجام لیزر نیاز به جلسات متعدد با فواصل مختلف دارد که بر اساس محل مورد نظر در بدن پزشک این موضوع را تشخیص می‌دهد.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی بیان داشت: متأسفانه نظارت در حوزه اقدامات درمانی پوست و مو کمتر از سایر بخش‌ها بوده و این مسئله زمینه را برای سودجویی کلاهبرداران فراهم کرده است و تبلیغات غیرواقعی نیز به این موضوع دامن زده‌اند.

طبایی تأکید کرد: مردم برای انجام لیزر به هیچ عنوان نباید به دنبال قیمت ارزان باشند چرا که زیبایی هزینه‌بر بوده و قیمت غیرمتعارف و پایین باید برای آنها زمینه تردید و شک را ایجاد کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ