بهترین نوشیدنی برای سلامت قلب کدام است؟

اگر میخواهید قلبی سالم تر از قبل داشته باشید و بابت سلامت قلبتان خیالتان راحت باشد، این مطلب را از دست ندهید.

بیماری های قلبی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند و خطرات آن ها با وجود استرس های فراوانی که در زندگی هرکدام از ما وجود دارد، روز به روز بیشتر می شود. پزشکان تاکید می کنند که مصرف میوه و آب میوه برای تقویت قلب و حفظ سلامت قلب بسیار مفید است. در این مطلب شما را با نوشیدنی های مفید برای سلامت قلب آشنا می کنیم.

آبمیوه های مفید، نوشیدنی های سالمی برای دفع مواد خطرناک سایر غذاها به شمار می روند و نوشیدن آب میوه و برخی سبزیجات باعث جذب سریع آنزیم های مفید، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی می شود. همچنین مصرف این نوشیدنی ها فرایند هضم غذاها را نیز سرعت می دهد.

به شدت توصیه می شود آبمیوه بلافاصله پس از آبگیری نوشیده شود. عواملی مانند اکسیداسیون که به سرعت اتفاق می افتد، منجر به کاهش میزان مواد مغذی آبمیوه می گردد. چنانچه امکان مصرف سریع آن پس از آبگیری وجود ندارد، بهتر است آبمیوه را در ظرفی دربسته در یخچال نگه داشته و در زمانی کمتر از یک روز به مصرف رسانید.

آبمیوه های مفید برای سلامت قلب

انجمن قلب آمریکا اضافه می کند که میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز رنگ، برای این منظور انتخاب های مناسبی هستند. 

میوه هایی مانند انار، گریپ فروت، انگور قرمز و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی انتخاب های خوبی برای آبگیری هستند.

برای مثال آنتی اکسیدان موجود در انار، از تشکیل رسوب چربی بر دیواره شریان ها، جلوگیری می کند. همچنین در یک مطالعه در دانشگاه ناپل ایتالیا، مشخص شده که مصرف عصاره ی زغال اخته، بر سلامت قلب موثر است. همچنین تاثیر آب انگور قرمز، در کاهش میزان کلسترول، کمک به کاهش خطر لخته شدن خون در بدن و همچنین جلوگیری از آسیب به رگ های خونی و تثبیت فشار خون موثر است. 

دمنوش های مفید برای سلامت قلب

دم کرده گل گاوزبان, سنبل الطیب و دمنوش سیب و به بجای چای بسیار نافع است. آب میوه، مخصوصا آب سیب و آب انگور برای امراض قلبی مفید است و زیادی آب میوه ضرر ندارد زیرا سبب شست و شوی کلیه و کبد و تصفیه خون می‌شوند. 

نوشیدنی خاص برای تقویت قلب+ دستورالعمل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ