آیا سفید آب در درمان جوش های صورت موثر است؟

atoosamirzavandi
سفیداب بهترین لایه‌بردار طبیعی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک‌های لایه‌بردار باشد.

سفید آب از دیر باز به عنوان لایه بردار سنتی مورد استفاده قرار می گرفت و امرزه بدون تغییر در ترکیبات آن هنوز نیز می تواند به عنوان لایه بردار سلول های مرده پوست استفاده شود. در این مقاله در مورد سفید آب و خواص درمانی آن بحث شده است.

سفید آب بک لایه بردار

سفیداب بهترین لایه‌بردار طبیعی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک‌های لایه‌بردار باشد. سفیداب با پاک کردن سلول‌های مرده باعث می‌شود تا به قول معروف پوست‌مان نفس راحت بکشد. در طول روز میلیون‌ها سلول بر اثر فعالیت می‌میرند و باید از روی پوست بدن پاک شوند. بهترین راه این است که هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست‌مان بمالیم تا سلول‌های جدید بتوانند رشد کنند و باعث زیبایی پوست شوند.

خواص درمانی سفید آب و روش مصرف

روشن کننده پوست، ضد جوش ، از بین برنده جای جوش ، از بین برنده لک صورت(به ویژه لکه های حاملگی) : بهترین زمان مصرف بعد از اصلاح صورت است که باید ۵ گرم سفیداب نقره را با مقداری عرق بید و در صورتی که به لیموترش تازه دسترسی دارید یک عدد لیموترش تازه (تاکید می کنم که از آب لیموی شیشه برای پوست استفاده نکنید) را آب بگیرید مخلوط کرده به صورت ماسک روی پوست قرار داده ۱۰ دقیقه بعد پوست را با آب ولرم بشویید.

ترکیبات سفیدآب

ترکیبات سفیداب از نوعی گل و نخاع حیوانات است. همان‌طور که در بالا گفتیم سفیداب، بهترین بدن شوی و نرم کننده‌ی پوست است و باعث کنترل تعریق بدن نیز می‌شود. کسانی که از تعریق زیاد رنج می‌برند می‌توانند در هر بار استحمام مقداری سفیداب به نقاطی از بدنشان که بیشتر دچار تعریق می‌شود بمالند و با دست ماساژ دهند. مطمئن باشید که در همان مرتبه‌ی اول شاهد بهبودی چشم‌گیری می‌شوید. سفیداب بعد از مالیده شدن بر روی پوست باعث بهبودی سلول‌ها و جوان‌تر شدن پوست می‌شود. با جوان شدن پوست بدن، پوست دیگر مانند گذشته دچار تعریق نمی‌شود. در واقع سفیداب باعث شادابی و طراوت پوست تمام نقاط بدن می‌شود.

روشن کردن پوست صورت با ترکیب سفیداب، شیر و روغن زیتون

برای این که بتوانید پوست صورت همیشه روشن و شاداب داشته باشید باید مقداری سفیداب را با مقداری شیر و روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه این محلول را از روی پوستتان بشویید و به سرعت شاهد بهتر شدن پوست صورت خود شوید. شیر و زیتون هر دو باعث ترمیم بافت‌های پوست می‌شوند و هنگامی‌که با سفیداب ترکیب شوند به دارویی معجزه‌آسا تبدیل می‌شود.

از بین بردن چوش صورت و بدن با سفیداب

یکی دیگر از خواص سفیداب این است که این ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌های پوست می‌شود. سفیداب باعث ضدعفونی شدن پوست بدن هم می‌شود. بیشتر کسانی که بدنشان مرتب جوش می‌زند پوست بیش از حد چربی دارند. به این افراد توصیه می‌کنیم که در هنگام استحمام به بدن‌شان مقداری سفیداب بزنند. البته سعی کنید بیشتر به نقاطی از بدن‌تان سفیداب بزنید که بیشتر از نقاط دیگر بدن جوش می‌زنند. خانم‌ها اگر می‌خواهند از شر جوش‌های صورت خود راحت شوند می‌توانند با بسته نگه داشتن چشمان‌شان به پوست صورت خود مقداری سفیداب بزنند.

در آقایان معمولا بعد از هر بار اصلاح صورت، صورت شروع به جوش زدن می‌کند و باعث دردسر می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از بروز جوش این است که آقایان بعد از اصلاح صورت، مقداری سفیداب را با عرق بید مخلوط کنند و به صورت خود بمالند. مخلوط این دو ماده باعث می‌شود تا پوست اصلاح شده دیگر بر اثر اصلاح، جوش نزند چون طبع سرد این ترکیب از بروز جوش جلوگیری می‌کند.

چطور با سفید آب صورتمان را لایه برداری کنیم 

آیا لایه بردار با سفید آب مضر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ