زرد آلو خواص آن برای سلامت قلب و کم خونی

atoosamirzavandi
زردآلو بهترین روش برای محافظت از قلب و جلوگیری از بروز بیماری های مختلفی همچون حملات قلبی، سکته و تصلب شرایین است.

زرد آلو از میوه های پر طرفدار تابستانی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و فیبر می باشد که می تواند به قلب کمک کند و به علت آهن و مس موجود در آن به رفع کم خونی کمک خواهد کرد. در این مقاله بیشتر در مورد خواص زرد آلو اطلاعات کسب کنید.

 

خواص زردالو برای سلامت قلب:

زردآلو بهترین روش برای محافظت از قلب و جلوگیری از بروز بیماری های مختلفی همچون حملات قلبی، سکته و تصلب شرایین است. مقادیر بالای ویتامین C در زردآلو و نیز وجود پتاسیم و فیبر غذایی می‌تواند به سلامت سیستم قلبی-عروقی کمک کند. ویتامین C قلب را از وجود رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. پتاسیم نیز می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. وجود فیبر غذایی در زردآلو باعث می‌شود کلسترول اضافی بر روی دیواره‌های رگ‌های خونی تجمع نکنند. تمامی این موارد به همراه یکدیگر باعث سلامت قلب و بهبود شرایط آن می‌شوند.

 

خواص زدرآلو برای کم خونی:

به خاطر وجود آهن و مس، زردالو می‌تواند در درمان کم خونیمفید باشد. این خاصیت به افرادی که از کم خونی رنج می‌برند بسیار کمک خواهد کرد. کم خونی در اصل کمبود آهن است و می‌تواند به مواردی همچون ضعف، خستگی، سبکی سر، مشکلات گوارشی و عملکرد ضعیف متابولیسم منجر شود. بدون گلبول‌های قرمز خون، بدن نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز خود را تامین کند. اندام‌های بدن نیز در چنین شرایطی به درستی کار نخواهند کرد. آهن بخش کلیدی تشکیل گلبول‌های قرمز است و مس نیز در این فرایند کمک می‌کند. هردوی این مواد معدنی در زردالو موجودند و می‌توانند تشکیل گلبول‌های قرمز را تسریع کنند.

 

یبوست را از بین می‌برد

زردآلو حاوی مقدار زیادی پکتین است، نوعی فیبر محلول که به درمان یبوست کمک می‌کند. مصرف این میوه اغلب به بیماران مبتلا به سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و یبوست توصیه می‌شود. فیبر به مدفوع حجم می‌دهد و به این ترتیب عبور آن از طریق روده‌ها آسان‌تر می‌شود. زردآلو حرکت لوله‌ی گوارش را به راه می‌اندازد و حرکات روده را تنظیم می‌کند. میزان بالای فیبر موجود در زردآلو نیز برای سلامت روده‌ی بزرگ حیاتی است.

 

سلامت استخوان‌ها را ارتقاء می‌دهد

زردآلو حاوی تمام مواد مغذی لازم برای رشد کامل استخوان است. بنابراین، خوردن زردآلو به طور مرتب رشد و توسعه‌ی استخوان‌ها را تضمین می‌کند. این میوه همچنین از بروز بیماری‌های مرتبط با سن، از جمله پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد. خواص ضد التهابی زردآلو باعث کاهش التهاب در بدن، کاهش آرتریت (التهاب مفصل) و نقرس می‌شود.

 

از آسیب به کبد جلوگیری می‌کند

طبق مطالعات، زردآلو می‌تواند از کبد در برابر آسیب‌ها جلوگیری و علائم بیماری کبد چرب (تجمع چربی در کبد) را برطرف کند.

جالب‌تر آن که، زردآلوهای ارگانیک در تقویت روند بازسازی کبد موثرتر عمل می‌کنند.

 

آکنه را از بین می‌برد

خواص ضد التهابی روغن زردآلو می‌تواند به درمان آکنه و قرمزی پوست کمک کند. گوشت زردآلو به خصوص برای درمان پوست مبتلا به آکنه مفید است. با استفاده از زردآلو خمیری برای درمان آکنه و جوش آماده کنید و آن را روی پوست‌تان استعمال کنید. آب برگ زردآلو برای درمان زخم، آفتاب سوختگی و اگزما مفید است. اسکراب زردآلو جوش‌های سرسیاه را کاهش می‌دهد، منافذ را پاک می‌کند و پوست را به صورت عمقی پاک‌سازی می‌کند، و مانع از بروز مجدد آکنه می‌شود.

 

پوست را مرطوب می‌کند

خواص آبرسانی روغن هسته‌ی زردآلو سبب می‌شود که مانند یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی عمل کند. میزان بالای اسید لینولئیک موجود در این روغن سبب حفظ تعادل رطوبت پوست می‌شود. این روغن سبک است بنابراین به راحتی جذب پوست می‌شود بدون این‌که چربی روی پوست باقی بگذارد. این روغن برای تمام انواع پوست، از جمله پوست‌های چرب و آکنه‌دار مناسب است. شما همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را به مرطوب‌کننده یا سرم‌ پوست‌تان اضافه کنید.

 

خواص ضد آسم

همچنین اعتقاد بر این است که روغن زردآلو به‌طور طبیعی دارای اثرات ضد آسم است و در درمان این بیماری و علائم مربوط به آن کمک می‌کند. با توجه به وجود روغن‌های ضروری در آن، دارای ویژگی‌های خاصی برای خلط ‌آوری و تحریک‌کننده است. هریک از این موارد می‌تواند به کاهش فشار و استرس بر ریه‌ها و سیستم تنفسی کمک کند، درنتیجه باعث جلوگیری از حملات آسم قبل از شروع آن‌ها می‌شود.

این افراد زرد آلو نخورند 

درمان یبوست با برگ زرد آلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ