کاهش سریع قند خون با این روش

اگر به دنبال راهی برای کاهش سریع قند خون هستید این مطلب را از دست ندهید.

قند خون بالا مساله ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و باید پس از تشخیص در راستای کاهش و کنترل قند خون تلاش کنید. قند خون بالا باعث علائمی مثل افزایش تشنگی، خستگی و دید مبهم می شود. کاهش فوری قند خون می تواند از کم کاری دیابتی یا سایر عوارض افزایش آن جلوگیری کند. در این مطلب روش های مثر در کاهش سریع قند خون را به شما معرفی می کنیم.

ورزش سریع و با شدت

حداقل به مدت نیم ساعت با شدت و سریع ورش کنید. هرگاه میزان قند خون بالا داشته باشید، ورزش مناسب به شما کمک خواهد کرد که قند خون در بدن شما تبدیل به انرژی شود و باعث کاهش قند خون شما خواهد شد. بعد از نیم ساعت ورزش مفید، با یک دستگاه اندازه گیری قند خون، میزان قند خون خود را اندازه بگیرید. اگر همچنان به اندازه مطلوب پایین نیامده به ورزش خود ادامه دهید. ورزش هایی مانند حرکات ایروبیک، پیاده روی سریع و پریدن و از قبیل ورزش ها که ضربان قلب شما را افزایش می دهند برای کاهش قند خون شما بسیار اثر گذار و مفید هستند.

نوشیدن چند لیوان آب پشت سر هم

به طور متوالی 3 تا 4 لیوان آب بنوشید و تا هر زمان زودتر که می توانید ادرار کنید. خوردن آب،قند موجود در خونشما را رقیق می کند و ادرار کردن باعث دفع قند خوناز بدن شما می شود. بعد از یک یا دوبار خوردن آب و ادرار کردن قند خون خود را اندازه بگیرید. اگر باز هم به اندازه مطلوب از قند خون نرسیدید در ساعات متوالی این کار را تکرار کنید. در صورت توان بعد از انجام این راهکار راهکار بالا را نیز انجام دهید تا زودتر به نتیجه مطلوب خود برسید.

استفاده از مواد غذایی که قند خون را ثابت نگه می دارد 

غذاهایی که در آن ها میزان قند کمتری وجود دارد و یا غذاهایی که باعث سوخت قند خون در بدن شما می شوند را مصرف کنید. مواد غذایی مانند سیر، تخم مرغ، پیاز، بادام زمینی دارای میزان قند پایینی هستند و به ثبات میزان قند خون در بدن کمک می کنند. مصرف روزانه هریک از این مواد غذایی در پایین آوردن قند خون شما کمک زیادی می کند.

به جای انسولین، برای کاهش قند خون این گیاهان را بخورید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ