با این مواد ساده دندان های خود را در خانه سفید کنید!

atoosamirzavandi
موز سرشار از مواد مغذی است. در حقیقت، پوست موز نیز دارای مواد معدنی مانند منیزیم، منگنز و پتاسیم است. این مواد می‌توانند درون دندان‌ها نفوذ کرده و آنها را سفید کنند.

سفید و ردیف بودن دندان ها در اعتماد بنفس افراد بسیار موثر است. با دیدن دندان های سفید و مرتب هنرپیشگان هر شخصی دوست دارد که دندان هایی زیبا داشته باشد اما گاهی هزینه ها افراد را دلسرد می کند. در این مقاله ترفندهایی ساده برای سفید کردن دندان ها در خانه را بیاموزید.

 

خوردن کرفس و سیب

این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

 

موز

موز سرشار از مواد مغذی است. در حقیقت، پوست موز نیز دارای مواد معدنی مانند منیزیم، منگنز و پتاسیم است. این مواد می‌توانند درون دندان‌ها نفوذ کرده و آنها را سفید کنند. برای دو دقیقه پوست موز را روی دندان‌هایتان بمالید. ۱۵ دقیقه آنرا به حال خود رها کنید، و سپس با استفاده از یک خمیردندان معمولی دندان‌هایتان را مسواک کنید. دو یا سه بار در هفته این فرایند را تکرار کنید.

 

پوست لیمو ترش و پرتقال

درست مانند سرکه‌ سیب، پوست مرکباتی چون لیموترش، پرتقال یا عصاره‌ی لیموترش که حاوی اسیدهای مفید است نیز در سفید کردن دندان‌ها مؤثرند. این مرکبات به‌طور کلی بسیار پرخاصیت هستند اما اگر بیش از حد مصرف شوند، خاصیت اسیدی زیاد آنها ممکن است به مینای دندان آسیب بزند. بعد از استفاده از پوست لیموترش یا پرتقال روی دندان‌ها، همیشه دهان‌تان را به خوبی آبکشی کنید تا به عوارض آن دچار نشوید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از دهان‌شویه‌ی هیدروژن پروکسید استفاده کنید

 

چرخاندن روغن نارگیل در دهان

چرخاندن روغن نارگیل در دهان یا همان غرغره کردن آن، یکی از شیوه‌های خانگی سفید کردن دندان‌هاست. تعداد زیادی از کسانی که این روش را امتحان کرده‌اند تأیید کردند که استفاده از روغن نارگیل بعد از مسواک زدن، دندان‌هایشان را سفیدتر و سالم‌تر کرده است.

 

کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان بگذارید و به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه بین دندان‌ها بچرخانید یا چند قطره از آن را به خمیردندان‌تان اضافه کنید. راه دیگر استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان‌ها این است که گوشه‌ی یک حوله‌ی کوچک و تمیز را به روغن نارگیل آغشته کنید و روی دندان‌ها بمالید.

 

جوش شیرین

هیدروژن‌ پروکسید یا آب اکسیژنه یک اکسنده‌ی آنتی‌باکتریال است که پاک‌کننده‌ای بسیار عالی برای دهان و لثه به شمار می‌رود و جرم‌ها و میکروب‌ها را از دهان می‌زداید. می‌توانید با استفاده از هیدروژن‌ پروکسید و آب (نیمی آب و نیمی هیدروژن پروکسید) یک دهان‌شویه‌ی خوب بسازید. این محلول را یک دقیقه در دهان بچرخانید و سپس آبکشی کنید. تحقیقات نشان داده است هیدروژن پروکسید مانند یک گندزدای آنتی‌باکتریال طبیعی عمل می‌کند و با حذف باکتری‌های مضر، دهان را خوشبو می‌کند. بنا به گزارش Dentistry Network، امروزه هیدروژن پروکسید در دندان‌پزشکی کاربردهای زیادی دارد که رایج‌ترین آنها سفید کردن دندان‌ها است. همچنین این ماده به‌طور طبیعی از بیماری‌های لثه مانند چرک و تورم پیشگیری می‌کند

 

سرکه سیب

اگر می‌خواهید لبخند زیباتری داشته باشید، می‌توانید از سرکه سیب نیز استفاده کنید. سرکه سیب نه تنها بعنوان یک سفیدکننده بلکه برای کشتن میکروب‌های مؤثر بر دندان‌ها نیز بکار می‌رود. برای سفید کردن دندان‌هایتان با استفاده از سرکه سیب غرغره کنید.

 

خمیر دندان سفید کننده خانگی با زردچوبه

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک و 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک با چند قطره از روغن نعناع، اسانس نعناع یا روغن چوب دارچین مخلوط کنید، تا خمیر دندان درست شود دندان ها را روزی دوبار مسواک بزنید.

سفید کردن دندان در خانه

بهترین روش برای سفید کردن دندان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ