در مسافرت‌های تابستانی چه چیزهایی بخوریم؟

اگر فکر میکنید که فرقی نمی کند که در مسافرت های تابستانی و زمستانی چه بخوریم اشتباه می کنید. با خوردن و نخوردن بعضی چیزها می توان سفر راحت و کم دردسری را تجربه کرد.

در مسافرت های تابستانی گرما فرد را کلافه می کند و ممکن است از سفر لذت نبرد ولی با خوردن خوراکی هایی می توان از تشنگی جلوگیری کرد و حتی در فصل گرم هم لذت برد. فقط کافیست بدانید که در مسافرت‌های تابستانی چه چیزهایی بخوریم، پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

در مسافرت‌های تابستانی چه چیزهایی بخوریم:

 نوشیدنی‌ چه بخوریم؟

در هوای گرم برای نوشیدن آب منتظر نشوید تا تشنه شوید، مدام آب بنوشید تا به بدنتان آب برسد و خنک شوید. نوشیدنی‌های شکرداری مثل نوشابه (حتا نوشابه‌های بدون قند) را فراموش کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها اجازه نمی‌دهند آب در بدنتان جذب شود. در صورتی که هتل‌تان یخچال و فریزر داشت، هر شب یک بطری آب برای روز بعد در فریزر داشته باشید.

در رستوران چه بخوریم؟

سالاد پیش غذای مناسبی برای تابستان استسالاد پیش غذای مناسبی برای تابستان است

سعی کنید در سفر در تابستان تا جای ممکن غذاهای گوشتی کمتر بخورید، زیرا غذاهای گوشتی متابولیسم بدنتان را بالا می‌برد و باعث می‌شود بدنتان به آب بیشتری نیاز داشته باشد. البته ما ایرانی‌ها در سفر نمی‌توانیم از خیر کباب بگذریم، پس دست‌کم ماست و سالاد همراه غذایمان بخوریم. مخصوصا سالادهایی که از سبزیجات تازه‌ای مثل کرفس و بروکلی و خیار، اسفناج، گوجه‌فرنگی و… تهیه شده‌اند. به جز کباب، برای رساندن پروتئین به بدنتان می‌توانید ماهی آزاد بخورید.

میان‌وعده چه بخوریم؟

خوردن میان‌وعده‌های شور تشنگی‌تان را چندبرابر می‌کند و میان‌وعده‌های شیرین اجازه جذب آب را به بدنتان نمی‌دهند، به همین دلیل سعی کنید در سفر در تابستان میان‌وعده‌هایی طبیعی را انتخاب کنید و خوردن میوه‌ و دانه‌های مغذی را فراموش نکنید. طالبی، هندوانه و انواع توت هم در هوای گرم هم آب و هم ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ