در تابستان اینگونه لباس بپوشید

برای رهایی از گرمای شدید تابستان باید مناسب ترین لباس را انتخاب کنید پس با این مطلب همراه شوید تا با نکات مهم در انتخاب لباس آشنا بشید.

تابستان فصلی گرم است که انسان دوست دارد کمترین و خنک ترین لباس ممکن را بپوشد تا کمتر عرق کند و گرمای هوا کمتر او را آزار دهد. رنگ لباس، جنس پارچه، گشادی و … تاثیر فراوانی بر انتخاب لباس برای تابستان دارد. در این مطلب تمام فاکتورهای مهم برایانتخاب لباس در تابستان را به شما می گوییم.

پارچه‌های نخی و خنک

انتخاب پارچه مناسب، در تأمین مواردی نظیر راحتی، خنکی و زیبایی تأثیر دارد. الیاف طبیعی یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها در کاهش تعرق است، تا جایی که هر چه بیشتر الیاف طبیعی در نسوج پارچه وجود داشته باشد، میزان گرما نیز کاهش پیدا می‌کند. بهتر است از پارچه ‌های نخ و پنبه بیشتر بهره ببریم.

رنگ ‌های روشن و مناسب

لباس باید فضای تنفسی پوست را حفظ کند تا تبادل گرمایشی صورت گیرد و خنکی لازم تأمین شود. از این رو، استفاده از رنگ‌های تیره در فصل تابستان بسیار اشتباه است؛ زیرا مستقیما تمام نور خورشید را جذب می‌کند و گرمایش بدن را افزایش می ‌دهد.

استفاده از رنگ بندی مناسب در تابستان

از اصولی است که هر طراحی باید به آن توجه کند. رنگ ‌های روشن مانند صورتی و آبی یا مغز پسته‌ای، گلبهی و بنفش، مناسب این فصل است؛ زیرا علاوه بر کاهش دما، به حفظ طراوت پوست و شادابی روحیه کمک می کند.

لباس ‌های گشاد

مناسب‌ترین لباس ‌ها برای فصل تابستان، نمونه های گشاد است؛ زیرا تنگی و جذب بودن لباس باعث افزایش گرما می‌ شود. ضمن آنکه آزادی عمل را به خاطر افزایش تعرق از فرد می‌گیرد و یقینا در بوی بدن فرد نیز تأثیر منفی می ‌گذارد.

در تابستان بهتر است از لباس ‌های آستین کوتاه کمتر استفاده کنیم؛ زیرا پرتوهای خورشید باعث سوختگی پوست می‌شود، ضمن آنکه صرف کوتاه بودن آستین لباس، گرما کاهش نمی‌یابد!!

پیراهن‌های نخی

در فصل تابستان، پوشیدن پیراهن نخی گشاد در منزل حسابی شما را خنک می‌کند. فراموش نکنید که به سراغ پارچه‌های شاد با نقش گل‌ها و یا طرح‌های هندسی رنگارنگ بروید که برای این فصل مناسب‌ترند. رنگ‌های زرد، صورتی و نارنجی و حتی فسفری جلوه تابستانی به شما در منزل می‌بخشند. یقه گرد ساده و یقه هفت برای لباس های تابستانی مناسب‌اند.

شال‌ها و روسری‌های فصل گرم

در این فصل باید روسری‌های شرمن، ابریشمی و لیز را کنار بگذارید و به سراغ شال‌ها و روسری‌های نخی بروید. تنوع رنگ این شال‌ها و روسری‌ها در تابستان فوق‌العاده است.

نکات مهم دیگر:

استفاده نکردن از مواد آرایشی

در فصل تابستان، تعرق پوست به حداکثر ممکن می‌ رسد، پس باید فضا برای تنفس این بخش فراهم شود. در حالی که استفاده از برخی مواد آرایشی در این فصل باعث مسدود شدن منافذ پوستی و پیشگیری از تعرق پوست می‌شود؛ و به همین خاطر، افزایش گرما و تیره شدن پوست را به دنبال دارد.

عینک های بزرگ

بهتر است در فصل تابستان از عینک ‌های دودی با قاب بزرگ استفاده کنید تا تمام اطراف چشم پوشیده شود؛ و نیز بهتر است جنس عینک از کائوچو باشد تا مانند فلز گرما را جذب نکند و سبب تعرق بیشتر نشود.

کفش‌های تابستانه

تابستان فصل کفش‌های عروسکی و صندل برای بانوان است که از پشت ویترین فروشگاه‌ها چشمک می‌زنند. در کفش‌های عروسکی روباز به خصوص اگر با جنس پارچه‌ای انتخاب شوند، پاهایتان در تابستان کمتر عرق می‌کند. صندل روباز که در آن پا به آسانی هوا می‌خورد، انتخاب‌ مناسبی برای یک مهمانی عصرانه زنانه است.

در تابستان با پوشیدن چه شلواری گرما را قابل تحمل کنیم!

با این راهکارها در تابستان کمتر عرق کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ