ورزش هایی که باعث افزایش قد می شوند

faateme1366
اگر می خواهید قدبلند شوید یا برای فرزندتان به دنبال روش هایی برای افزایش قد می گردید باید به تغذیه و ورزش بپردازید. این مطلب همه چیز را به شما خواهد گفت.

 

ورزش هایی که قد را بلند می کند

به گزارش سایت الودکتر، ورزش منظم یا انجام ورزش مورد علاقه‌تان یکی از بهترین روش‌ها برای قدبلند شدن است. بچه‌ها و نوجوانان همیشه تشویق می‌شوند که از نظر فیزیکی فعال باشند چرا که این کار باعث بهبود رشد می‌شود. حتی اگر بیشتر از ۱۸ سال دارید تا زمانی که در میانه‌ی دهه سوم زندگی (تقریبا تا ۲۵ سالگی) هستید می‌توانید با ورزش کردن چند سانتی‌متری به قد خود اضافه کنید. دلیل علمی اینکه فعالیت فیزیکی به رشد کمک می‌کند ساده است: هرچه بدن فعال‌تر باشد مواد غذایی بیشتری جذب می‌کند. افزایش دریافتی مواد غذایی هم به معنای رشد است. به علاوه، ورزش منظم به تحریک هورمون‌های رشد هم کمک می‌کند.

ورزش منظم اگر همراه با رژیم غذایی متعادل و خواب کافی باشد به بلندتر شدن قد شما کمک می‌کند. برخی از بهترین ورزش‌هایی که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند عبارتند از:

شنا: شنا یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌تواند به بلندتر شدن قد شما کمک کند. شنا باعث کشیدگی ماهیچه‌ها می‌شود و اگر آن را از سن کودکی انجام دهید در رسیدن شما به قد مناسب کمک شایانی خواهد کرد. البته برای اثرگذاری،‌ باید حداقل ۲ ساعت در روز و ۴ تا ۵ روز در هفته شنا کنید.

 

بارفیکس: آویزان شدن از یک میله افقی با بازوهای کشیده روشی موثر در افزایش قد است. برای استفاده از این روش ۱۰ ثانیه در وضعیت یکسان آویزان بمانید و بعد چندین مرتبه این حرکت را تکرار کنید. روش بهتر هم آن است که پاهایتان را جمع کنید و چند ثانیه در حالتی موازی با زمین نگه‌ دارید. اگر بخواهید این ورزش اثر مثبتی روی قد شما داشته باشد باید این نرمش را چندین بار در هفته انجام دهید.

 

رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا: رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا یکی از چندین نرمش کششی است که می‌توانید برای افزایش قد انجام دهید. وقتی برای رساندن دست‌ها به پاها خم می‌شوید ستون فقرات شما کشیده می‌شود. این نرمش را هم در حالت نشسته و هم ایستاده می‌توان انجام داد. به علاوه، روشی عالی برای گرم کردن بدن پیش از نرمش‌های شدیدتر است.

 

کشش‌: برای اینکهقد بلند شوید، باید کشش انجام کنید. برای انجام این نرمش به سادگی صاف بایستید و دست‌هایتان را تا آنجا که ممکن است به طرف بالا بکشید. خم شدن به عقب هم می‌تواند کشش ایجاد شده را افزایش بدهد. به علاوه،‌ در این حالت خواهید توانست کشش را در پایین کمرتان احساس کنید. ترکیب این روش با روش رساندن انگشت‌های دست به انگشت‌های پا هم یک نرمش کششی برای تمام بدن است. بهترین حالت این است که هر حرکت را به مدت ۴ تا ۷ ثانیه انجام دهید و بعد به سراغ حرکت بعدی بروید. کل چرخه را چندین بار تکرار کنید.

 

طناب بازی: طناب بازی فقط یک بازی کودکانه نیست بلکه ورزشی عالی برای افزایش قد هم به شمار می‌رود. در هنگام انجام این بازی بدن‌تان به حالت صاف قرار گرفته و کمر و ستون فقراتتان کشیده می‌شود. خم شدن دائم روی زانوها هم باعث می‌شود که ماهیچه‌های ساق پا به صورت عمودی کشیده شوند. این حرکات فیزیکی در کنار هم توده‌ی استخوانی را در قسمت پایینی پا افزایش می‌دهد که آن هم به نوبه‌ی خود چند سانتی‌متری برایتان افزایش قد می‌آورد.

 

تغذیه برای افزایش قد

خوردن مقدار زیادی پروتئین ضعیف مانند گوشت مرغ ، ماهی، سویا و لبنیات، باعث افزایش رشد ماهیچه ها و استخوان های سالم می شوند. کربوهیدرات ساده مانند پیتزا، کیک، شیرینی و سودا، چیزهایی هستند که باید از آنها دوری کرد.

خوردن مقدار زیادی کلسیم که در سبزیجات برگ سبزرنگ مانند اسفناج و کلم و در لبنیات (ماست و شیر) یافت می شود، کمک می کند تا استخوان های سالم را رشد بدهد.

روی به اندازه کافی مصرف کنید، مطالعات، هرچند تا کنون غیرقابل قبول بوده اند، به ارتباط احتمالی بین کمبود روی و رشد خیره کننده در پسران اشاره می کند. منابع مناسب روی عبارتند از صدف خوراکی، گندم، دانه کدو و کدوتنبل، گوشت بره، بادام زمینی و خرچنگ.

دریافت ویتامین D کافی باعث افزایش رشد استخوان و عضلات در کودکان و کمبود رشد و افزایش وزن در دختران می شود. مقادیر کم ویتامین D را می توان در ماهی، یونجه، قارچ و همچنین غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر و غلات یافت. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق ویتامین D از در معرض نور خورشید قرار گرفتن بدست می آید. با فقط ۱۵ دقیقه در روز زیر نور خورشید (به طور متوسط) بودن می توانید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کنید.

چه کنیم تا فرزندمان قدبلند شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ