آیا رازیانه لاغرکننده است؟

faateme1366
رازیانه یکی از عرق هایی است که در اکثر خانه های ما پیدا می شود و همیشه از آن به عنوان دوست و یار خانم ها یاد می کنند. در این مطلب برای شما از خواص رازیانه برای خانم ها صحبت کرده ایم.با ما همراه باشید.

کمک به افزایش متابولیسم بدن

 رازیانه  موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می شود. بدین ترتیب کالری از طریق سلول‌ ها بیشتر و سریع تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.

 

تولید انرژی در روز

ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوب بین ۶ تا ۹ ساعت است. خوردن آب رازیانه  کمک می‌کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود. این به آن معنا نیست که این ماده خواب‌آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می‌کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت‌تر به خواب می‌روید. بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان شروع کنید؛ ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید. اگرچه دم‌نوش رازیانه  طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید. زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.

 

رازیانه مفید برای کبد

رازیانه  قادر است چربی های تجمیع شده در بدن را از بین ببرد و در روند کاهش وزن بسیار موثر است. رازیانه  با از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش می تواند تاثیر خوبی بر هضم بهتر غذا بگذارد و همین امر خواص رازیانه  برای لاغری را مهم کرده است. همچنین رازیانه  احساس گرسنگی را کم می کند از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن و کاهش اشتها کمک می کند.

گیاه رازیانه  دارای عناصری مانند فسفر, منیزیم, کلسیم, پتاسیم و انواع ویتامینهای A و C است که برای لاغر شدن و کاهش وزن بسیار مفید است. رازیانه  قادر است به متابولیسم بدن سرعت دهد و همین امر باعث سوخت و ساز بهتر کالری بدن شده و همچنین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.

یکی از بهترین خواص رازیانه , تقویت دستگاه گوارش است. رازیانه  مسکنی قوی برای دردهای معده, زخم و سردی معده است. از طرفی به هضم بهتر غذا کمک کرده و بادشکن است. اگر از رازیانه  به عنوان مسهل استفاده می کنید می توانید آن را با عسل و سکنجبین میل کنید.

 

اگر خیلی شکمو هستید

این گیاه خاصیت زیادی در کم کردن اشتها دارد. بنابراین تمایل شما به خوردن کمتر شده و در نتیجه کالری کمتری دریافت می کنید. برای نتیجه بهتر باید از دمنوش رازیانه  و یا عرق رازیانه  استفاده کنید. روزی سه فنجان از عرق یا دمنوش را نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

 

طرز تهیه نوشیدنی رازیانه

مواد لازم

* یک لیتر آب

* ۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه

 

روش اول: پس از جوش آمدن آب، دانه‌ها را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید.

 

روش دوم: آب و دانه‌ها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و روز بعد مصرف کنید.

 

یک راه لاغری با رازیانه

فراموش نکنید این راهکار مخصوص خانم هاست. یک فنجان آب جوش را به 3 قاشق غذا خوری رازیانه  خشک اضافه کنید. کمی صبر کنید تا رازیانه  کاملا در آب خیسانده شود. معجون را کامل بنوشید.

دقت کنید که آب و رازیانه  نباید با هم جوشانده شوند، بلکه باید آب جداگانه جوشیده و به رازیانه  اضافه شود.

این نوشیدنی را همچون یک فنجان چای بنوشید، این نوشیدنی باید با معده خالی و قبل از هر وعده غذا و همینطور قبل از خواب نوشیده شود.

 

تفاوت تاثیر رازیانه بر خانم ها و آقایان

با مصرف رازیانه  احتمال کاهش نیروی جنسی در آقایان و لاغری در خانم هاست. علاوه بر این مصرف زیاد از حد آن باعث قطع و یا کاهش شیر در زنان شیرده می شود. افراد سردمزاج نیز با خوردن این گیاه ممکن است دچار سردرد شوند. اثر عجیب رازیانه  این است که خانم ها را لاغر و آقایان را چاق می کند!

 

هرچه رازیانه زیادتر، لاغری بیشتر؟

باید توجه داشته باشید که اگرچه رازیانه  و لاغری مرتبط بوده و مصرف آن در کاهش وزن موثر است، اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد و مانند همه چیز باید در مصرف آن تعادل رعایت شود، همچنین رازیانه  دارای طبعی بسیار گرم می باشد به همین دلیل نباید به صورت روزانه در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

 

نکته مهم

عرق رازیانه  در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشار خون و التهاب می شود. در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است.

چه زمانی رازیانه برای زنان مضر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ناشناس

ناشناس

1398-10-26 - 16:50 پاسخ

رازیانه برای افزایش وزن کمک میکنه یا کاهش وزن؟