با این آزمایش خون ۸ نوع سرطان را تشخیص دهید.

به تازگی آزمایش خون کشف شده است که توسط این آزمایش می توان ۸ نوع سرطان را تشخیص داد، دراین مقاله با این آزمایش آشنا شوید.

بعضی از آزمایش ها برای تشخیص سرطان بسیار هزینه بر و سخت می باشند اما با پیشرفت علم و تکنولوژی و تحقیقات بسیار، محققان دریافته اند که با انجام یک آزمایش می توان ۸ نوع سرطان را تشخیص داد. با این آزمایش خون در این مقاله آشنا شوید و اطلاعات لازم درباره آن را به دست اورید.

با این آزمایش خون ۸ نوع سرطان را تشخیص دهید

محققان از نوید بخش بودن نتیجه تحقیقات انجام شده بر یک آزمایش جدید خون برای تشخیص هشت نوع تومور مختلف سرطانی قبل از گسترش آنها در بدن خبر دادند. امید می رود که این آزمایش جدید خون بتواند به تشخیص زودهنگام سرطان کمک کند. 
با این حال در گزارشی درمورد این آزمایش جدید خون که CancerSEEK نام دارد و در مجله Science منتشر شده، آمده است، قبل از اینکه CancerSEEK به اندازه زیادی در دسترس عموم قرار گیرد، باید تحت آزمایش های بیشتری قرار گیرد. 
محققان دانشگاه جانز هاپکینز در یک مطالعه این آزمایش جدید خون را بر یک هزار و 5 بیمار مبتلا به سرطان که بیماری آنها قبلا بر اساس علائم موجود تشخیص داده شده بود، آزمایش کردند. 
این آزمایش جدید خون ابتلای این بیماران را به سرطان با یک میزان دقت حدود 70 درصدی تشخیص داد. 
سرطان های تخمدان، کبد، معده، لوزالمعده، مری، روده بزرگ، ریه و سینه از سرطان هایی بودند که توسط این آزمایش خون تشخیص داده شدند.

هیچ آزمایش غربالگری برای افرادی که با خطر متوسط ابتلا به پنج نوع سرطان تخمدان، کبد، معده، لوزالمعده و مری روبرو هستند، موجود نیست. اما این آزمایش جدید خون این پنج نوع سرطان را با یک میزان حساسیت 69 تا 98 درصدی تشخیص داد. 
همچنین این آزمایش خون در 83 درصد موارد حتی قادر به تشخیص محلی بوده است که سرطان از لحاظ آناتومی در آنجا قرار داشت. این آزمایش خون غیر تهاجمی و بر اساس تجزیه و تحلیل های ترکیبی جهش های DNA در 16 ژن سرطان و نیز سطوح 10 نشانگر در حال چرخش پروتئین انجام می شود. 
بر اساس این گزارش، هدف نهایی آزمایش CancerSEEK تشخیص هرچه زودهنگام تر سرطان قبل از بروز علائم این بیماری است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ