درمان بیماری رماتیسم با این خوراکی که هرگز به خوردن آن فکر نمی کنید!

atoosamirzavandi
عصاره پای مرغ، مملو از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم، فسفر، منیزیم و اسیدهای چرب، همچنین سرشار از مواد غضروف‌ساز از جمله «سولفات کندروئتین» است که به جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند.

رماتیسم و دردهای مفصلی از بیماری هایی است که ممکن است در هر سنی به سراغ ما بیاید. استفاده از مواد غذایی که کلاژن و ژلاتین بالایی دارند در درمان بیماری های مفصلی بسیار موثر هستند. پای مرغ یکی از مواد دارویی می باشد که به دلیل ژلاتین بالا به درمان رماتیسم کمک می کند. در این مقاله بیشتر در مورد خواص پای مرغ اطلاعات کسب کنید.

کنترل فشارخون با پای مرغ

پژوهشگران دریافتند که پای مرغ در کاهش فشارخون مفید می‌باشد.مطالعه اخیر دانشمندان پزشکی حاکی از آن است که ۴ نوع پروتئین در پاهای مرغ وجود دارد که نقش مهمی در کنترل فشارخون دارد.متخصصین در یک مطالعه علمی که در مجله تیم کشاورزی و مواد غذایی آمریکا منتشر شد، با خوراندن پروتئین کلاژن به موش‌ها که از پاهای مرغ استخراج شده بود به این نتیجه رسیدند که فشارخون آن‌ها به طرز قابل‌توجهی کاهش یافته بود.در این تحقیق، در یک دوره چهار هفته‌ای به موش‌ها کلاژن داده ‌شد.

ژلاتین برای سلامتی مفصل

یکی از مزایای باورنکردنی سوپ استخوان واقعی تهیه‌شده با پای مرغ که در سرکه خیسانده شده باشد وجود مقدار زیادی ژلاتین در سوپ فوق می‌باشد.ژلاتین شکل پخته‌شده کلاژن است که نیمی از پروتئین بدن ما را تشکیل می‌دهد، بنابراین وقتی آن را مصرف می‌کنید در واقع در حال بدنسازی هستید.ژلاتین تأمین‌کننده گلیسین، آمینواسیدی است که غضروف‌های سالم را افزایش می‌دهد و نهایتاً به اجتناب از درد مفصل کمک می‌کند.

تراکم استخوان را افزایش می‌دهد

کلسیمی که از استخوان‌ها وارد سوپ می‌شود آماده جذب در بدن شما می‌باشد و سلاح کاملی در مقابل پوکی استخوان یا هر نوع استخوان‌های ضعیف است.پوکی استخوان (که کاهش تراکم استخوان گفته می‌شود)، اصولاً با روند پیری و افزایش سن ایجاد می‌شود.مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم، فسفر و ویتامینD، استفاده از نور مستقیم آفتاب، فعالیت و ژنتیک عوامل اصلی تعیین‌کننده میزان افزایش تراکم استخوان هستند.هرچه تراکم استخوان در سنین جوانی بیشتر باشد و فرد از مواد غذایی حاوی کلسیم و فسفر فراوان بیشتر استفاده کند، روند ایجاد پوکی استخوان به تأخیر می‌افتد.

همچنین در بیماری استئوآرتریت (یک بیماری مفصلی تحلیل رونده است که به طور معمول در افراد مسن دیده می‌شود و در زنان شایع‌تر از مردان می‌باشد)، تغییرات ساختمانی در غضروف‌های مفاصل و معمولاً در مفاصلی که تحمل‌کننده وزن بدن هستند، مثل ستون فقرات و زانو، استفاده از یک رژیم غذایی حاوی مقادیر کافی ویتامین، کلسیم، فسفر و آهن، همراه با نرمش و ورزش بسیار مۆثر است.

عصاره پای مرغ، مملو از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم، فسفر، منیزیم و اسیدهای چرب، همچنین سرشار از مواد غضروف‌ساز از جمله «سولفات کندروئتین» است که به جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها کمک می‌کند.

به هضم غذا کمک می‌کند

با وجود دیگر مزیت ژلاتین، سوپ استخوان به بدن شما کمک می‌کند که غذاهایی همچون شیر، گوشت و حبوبات را به طور موثرتری هضم کند.

با استرس مبارزه می‌کند

مصرف ژلاتین، کورتیزول اضافی که در اثر استرس تولید می‌شود را خنثی می‌کند، می‌تواند خواب را بهبود بخشد و حافظه و یادگیری را بهتر کند.

روش مصرف: مقدار ۵۰۰ گرم پای مرغ را پس از تمیز کردن و شستشو، به همراه ۳ تا ۴ لیوان آب داخل قابلمه‌ای قرار داده و یک عدد پیاز درشت را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل ۴ تا ۶ ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم.پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را پس از استخوان‌گیری داخل مخلوط‌کن ریخته و صاف کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از «عصاره پای مرغ» تهیه‌شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه‌شده اضافه و سپس میل کنید.

به حفظ سلامت ناخن‌‌ها کمک می کند

پای مرغ، چه خواص دیگری دارد؟ بدن ما برای حفظ قدرت ناخن‌ها به کلاژن نیاز دارد. پای مرغ حاوی کلاژن است، بنابراین، کسانی که روزانه و به طور منظم پای مرغ مصرف می‌کنند، ناخن‌های سالم و قوی خواهند داشت.

پای مرغ، حاوی اسید آمینه، گلیسین و همچنین پرولین است که می‌توانند به حفظ سلامت بدن و ناخن‌ها کمک کنند. زمانی که چنگال‌های مرغ کاملا رشد می‌کنند، مایع یا ژل خاصی را آزاد می‌کنند که حاوی ژلاتین است. این ماده مغذی، به بدن کمک می‌کند تا کلسیم جذب شده توسط ناخن را فرآوری کند.

رفع روماتیسم

می‌توان برای کاهش خطر افزایش حمله‌های روماتیسمی، پای مرغ مصرف کرد. درون پای مرغ، کلاژنی وجود دارد که شبیه به پروتئین بافت همبند است. همین کلاژن است که پای مرغ را پس از فرآوری، چسبناک و غلیظ می‌کند. پای مرغ، حاوی مواد هیدروکسی پاتیت خوب است که استخوان بیرونی را تقویت کرده و از شکنندگی استخوان جلوگیری می‌کنند. پای مرغ، کلسیم نیز دارد که برای روماتیسم خوب است.

چگونه پای مرغ را بخوریم ؟

برای خوردن پای مرغ روشهای مختلفی وجود دارد. خیلی ها که مانند استخوان و گوشت کل آن را می خورند و بدشان نمی آید. اما کسانیکه از جویدن آن متنفرند می توانند روشهای زیر را استفاده کنند :

1- پای مرغ را با آب و پیاز خوب بپزید. بعد آبش را جدا کرده و در سوپ بریزید.

2- میتوانید آن را به همراه گوشت مرغ در سوپ بریزید و وقتی سوپ تان خوب پخت پاهای مرغ را دور بیندازید.

3- میتوانید مقدار ۵۰۰ گرم پای مرغ را با ۳ تا ۴ لیوان آب داخل و یک عدد پیاز درشت در قابلمه ای گذاشته و ۴ تا ۶ ساعت صبر کنید تا با شعله ملایم خوب بپزد. حالا استخوان های پای مرغ را از بقیه اجزا جدا کرده و باقی مانده را در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شود.

اکنون این عصاره را در فریزر گذاشته و وقتی سوپ یا خرشت تهیه می کنید کمی از آن را داخل غذا بریزید.

یادتان باشد قبل از استفاده حتما آن را حسابی شسته و تمیز کنید. اگر میبینید شخصی از خانواده آن را دوست ندارد می توانید به او نگویید و پای مرغ را از او مخفی کنید.

مضرات پای مرغ

یکی از مضرات پای مرغ میزان چربی و کلسترول بسیار بالای آن است. پس همه افراد مخصوصا کسانیکه بیماری قلبی عروقی دارند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. همچنین هنگام مصرف آن آب لیموترش و یا آب غوره بخورید.

باید پای مرغ را از محلی معتبر خریداری کنید. چون برخی مرغداری ها به پای مرغ آنتی بیوتیک می زنند و همچنین پوست پنجه مرغ ممکن است آلوده باشد.

درمان های فوق العاده روماتیسم

خواص عجیب پای مرغ که نمی دانستید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ