بیماری هایی که با زالو درمان می شوند!

atoosamirzavandi
برخی درمانگران طب سنتی بر این باورند که اگر از شیوه زالودرمانی در ناحیه فک و صورت به صورت مستمر استفاده شود، این کار می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های دندان و لثه داشته باشد.

زالو درمانی از دیرباز برای درمان بیماری ها در طب سنتی رواج داشته است اما امروزه به خواص آن بیشتر پی برده اند به طوری که برای ردمان اکثر بیماری ها زالو درمانی را تجویز می کنند. در این مقاله به بررسی بیماری های قابل درمان با زالو پرداخته ایم.

 

زالو درمانی چیست؟

زالو از نرم‌تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب‌‌هازندگی می‌کند. برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده‌ای دارند. استفاده از زالو برای درمان برخی بیماری‌ها مانند خون‌رسانی دوباره به مناطقی از بدن که عروق وریدی آسیب دیده و یا بسته شده‌اند را زالو درمانی می‌گویند. این درمان سنتی تاریخچه‌ای طولانی دارد و ابن سینا در کتاب قانونش به انواع زالو و زالوهای سمی اشاره کرده است. خاصیت درمانی زالو در بزاق دهانش است که یک ماده ضد انعقاد به نام هیرودین دارد و موجب بازشدن گرفتگی رگ‌ها و افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود.

 

خواص زالو

زالو بیشتر از حجامت خون و مواد را از عمق بدن بیرون می‌کشد . زالو برای اینکه بتواند خونخواری کند باید مانع لخته شدن خون بشود برای این کار بزاق خود را همزمان با مکیدن به داخل محل تزریق می‌کند بنابراین بدن بیمار از خواص بزاق زالو نیز بهره‌مند می‌گردد.

پروفسور ایوالید از دانشگاه شهر مون پلیه فرانسه می‌گوید: هنوز تمامی اسرار و خواص فیزیکی و درمانی زالو کشف نشده است پیش بینی می‌شود حدود یکصد ماده موثره با اثرات درمانی مختلف در بزاق زالو موجود باشد. بسیاری از این مواد تا به حال کشف و شناسایی شده وحتی فرمول شیمیایی و خواص آن بیان شده است.

 

بیماری‌های قابل درمان با زالو درمانی

بیماری‌های پوستی: درمان بیماری‌های پوستی یک از موارد درمانی مهم و ممتاز در زمینه زالو درمانی می‌باشد.

اسپاسم و دردهای عضلانی: با زالو اندازی روی مناطق دردناک می‌توان درد را کاهش داد و اسپاسم را مرتفع نمود.

بیماری‌های دستگاه حرکتی: بیماری‌های دستگاه حرکتی شایع‌ترین بیماری زمان حاضر می‌باشد که این روش می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

تورم چشم‌ها: زالودرمانی نتایج موفقیت‌آمیزی در درمان تورم‌های چشمی داشته‌ است.

بیماری‌های قلبی و عروقی: تنگی عروق سیاهرگی مربوط به گشادی رگ می‌شود که اغلب بر اثر تضعیف بافت پیوندی می‌باشد که استفاده از این روش برای درمان آن کمک‌کننده است.

اختلال گردش خون: اختلال گردش خون دست و پا (دست و پای سرد) به وسیله زالو در محدوده ستون مهره‌ها قابل درمان است.

صدمات: زالو درمانی موقعیت خوبی را در درمان کوفتگی صدمات، خون مردگی و ورم کسب کرده‌ است.

بیماری‌های گوش: ۲ الی ۴ زالو پشت هر گوشی در فواصل زمانی می تواند اثربخش باشد.

عوارض دیابت: برطرف کردن عوارضی که بیماری دیابت یا قند خون بالا بر روی چشم‌ها و پاها بر جای می‌گذارد.

سردرد و سینوزیت مزمن: در سردردهای شدید و همچنین عفونت سینوس‌ها درمان با این روش کارساز است.

نقرس: کاهش درد شدید پاها در اثر بیماری نقرس

واریکوسل: از بین بردن عوارض مربوط به واریکوسل بیضه‌ها و درمان ضعف اسپرم مردان

واریس: درمان پیچ‌خوردگی رگ‌ها یا همان واریس پا

 

زالودرمانی و درمان آب سیاه

برخی درمانگران طب سنتی بر این باورند که اگر از شیوه زالودرمانی در ناحیه فک و صورت به صورت مستمر استفاده شود، این کار می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های دندان و لثه داشته باشد. به این ترتیب که افرادی که از این شیوه استفاده می‌کنند در مقایسه با دیگر افراد ایمنی بیشتری نسبت به عفونت‌های دهان و دندان دارند. از طرفی گروهی دیگر از درمانگران معتقدند که استفاده از زالودرمانی در منطقه قلب موجب پیشگیری از سکته‌های قلبی در افراد می‌شود. این موضوع فعلا در حیطه تجربه اساتید طب سنتی و یافته‌های ایشان است و هنوز در جایی به صورت علمی ثبت و ضبط نشده است. شواهدی نیز وجود دارد که در برخی از کشورها برای درمان آب سیاه چشم نیز که به‌دلیل اختلال در شبکه عروقی چشم به وجود می‌آید از انداختن زالو در اطراف چشم استفاده می‌کنند.

 

کاربرد بزاق زالو در بیماری‌های پوستی

بزاق زالو آنزیم‌هایی دارد که در پزشکی امروز و سنتی از آن برای بی‌حس کردن موضع استفاده می‌کنند. در حقیقت زالو پیش از آنکه پوست فرد را بگزد با کمک بزاقش موضع را بی‌حس می‌کند به‌همین دلیل است که فردی که قصد زالودرمانی دارد هنگام گزش زالو احساس درد نمی‌کند. علاوه بر آنزیم بی‌حسی، بزاق دهان زالو خاصیت ضد التهابی دارد و همین موضوع سبب شده که درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان و حتی درمانگران طب مدرن از آن برای درمان التهاب‌های پوستی و مفصلی استفاده ‌کنند. ضمن آنکه در بزاق زالو ماده‌ای وجود دارد که مانند آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند و کارایی زیادی در درمان بیماری‌های پوستی مانند انواع جوش‌ها و آکنه‌ها و آبسه‌های پوستی دارد. این ماده کمک می‌کند آلودگی‌های موجود در محل آکنه‌ها و جوش‌ها برطرف شود. همین ماده است که هنگام گزش زالو موجب می‌شود محل گزش دچار آلودگی نشود. همه این مسائل کنار هم موجب می‌شود از آنزیم‌های بزاق دهان زالو برای درمان التهاب‌، تورم و قرمزی ناشی از بیماری‌های پوستی استفاده ‌شود.

 

مفصل درمانی

یکی دیگر از کاربردهای اعجاب‌انگیز زالو‌ها خاصیت آنها در تسکین درد و کاهش التهاب‌های مفصلی و استخوانی است. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان به افرادی که دچار بیماری‌های مفصلی و استخوانی هستند مثل بیماران مبتلا به آرتروز و آرتریت توصیه می‌کنند شیوه زالودرمانی را تجربه کنند. در این شیوه زالوها با مکیدن موضع‌هایی که درمانگر مشخص می‌کند آنزیم‌های ضد درد و ضدالتهاب را به بدن فرد منتقل می‌کنند که این آنزیم‌ها با جریان گردش خون به طور کامل موضع موردنظر را درگیر می‌کند. به این ترتیب علاوه بر تسکین درد و التهاب‌ها، خستگی و کوفتگی عضلات را می‌توان با گزش زالوها درمان کرد. در بسیاری از متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که زالودرمانی می‌تواند در بهبود افرادی که دچار محدودیت حرکتی هستند، موثر باشد.

خواص زالو درمانی 

زالو درمانی برای فشار خون بالا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ