یک روزه به سرطان مبتلا می شوید اگر…

faateme1366
سرطان یکی از نگران کننده ترین بیماری های سال های اخیر است و افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. در این مطلب غذاهایی که قطعا باعث سرطان می شوند را آورده ایم تا بتوانید از آن پیشگیری کنید.

سرطان زایی که باید ترک کنید

به گزارش سایت الودکتر، نیترات و نیتریت دو ماده سرطانزا هستند که در صنایع کنسرو سازی ، سوسیس و کالباس از این دو ماده به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. نیترات و نیتریت در بدن انسان به نیتروزآمین تبدیل می شوند که بالقوه برای سلولها سمی بوده و احتمال ابتلاء به سرطان دستگاه گوارش را افزایش می دهد. امروزه با مصرف بی رویه کودهای نیتراته در صنایع کشاورزی آلودگی غذاها ، سبزیجات و آب آشامیدنی شهری به نیتراتها افزایش پیدا کرده است. نیتروز آمین در تنباکوی سیگار هم یافت می شود.

سرطانزاهای ژنتیکی

سرطانزایی محصولات تراریخته مورد تحقیق قرار گرفته و اثبات شده است. بیش از ۹۰ درصد از ذرت و سویای مورد استفاده ما اکنون به صورت ژنتیکی اصلاح شده است. این عمل نسبتا جدید منشا بسیاری از بحث ها است. کارشناسان معتقدند که قبل اضافه شدن این مواد به لیست مواد اولیه هزاران محصول، آزمایش های کافی روی آن ها انجام نمی شود. به عبارت دیگر، هیچ کس، از جمله تولید کنندگان و این مواد، اثرات طولانی مدت آن ها را بر بدن نمی دانند.

سرطانزایی زنانه

آرد سفید تصفیه شده در بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده استفاده می‌شود و می تواند سرطانزا باشد. آرد سفید به میزان زیادی گلیسیرین دارد که به میزان زیادی قند خون بدن را بالا می‌برد و مسفقیما باعث دیابت می‌گردد. آرد سفید همچنین دارای حجم زیادی کربوهیدرات است که باعث سرطان سینه در زنان می‌شود.

سرطانزاهای خوشمزه

اضافه کردن نیترات در گوشت برای حفظ رنگ و تازگی آن بکار می رود . پس از مصرف گوشت، نیترات به کامپوزیت N-Nitroso تبدیل می شوند که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. علاوه برآن، در طی فرآیند دودی کردن، گوشت و ماهی دود را جذب می کنند و تبدیل به یک مواد سرطان زا می شود. گوشت همانند سوسیس، کالباس دارای مقدار زیادی سدیم و چربی است و خوردن این غذاها خطر ابتلا به سرطان روده و معده را افزایش می دهد. در کشورهایی که ازگوشت دودی مصرف می کنند میزان ابتلا به سرطان معده بالاست. همچنانکه در استان گیلان این امر به خوبی مشهود بوده است.

کدام روغن ها سرطانزا هستند؟

بهتر است نخست به این مطلب اشاره شود که تمام روغن‌های هیدروژنه از دانه های روغنی گرفته می‌شود بنابراین تمام روغنهای هیدروژنه روغن‌های گیاهی هستند. روغنهای گیاهی را نمی‌توان به صورت طبیعی استخراج کرد مانند آنچه در مورد کره های حیوانی انجام می‌شود بلکه باید به صورت شیمیایی گرفته شوند و برای اینکه مورد پسند و سلیقه مصرف‌کنندگان قرار بگیرد اغلب گندزدایی و رنگ می‌شوند. تمام روغن‌های گیاهی شامل امگا6 اسید چرب هستند. میزان زیاد امگا 6 در بدن باعث مشکلات زیادی در سلامت فرد می‌شود ازجمله سکته قلبی و شمار زیادی از سرطان من جمله سرطان پوست. بدن انسان احتیاج به تعادل مناسبی بین امگا 6 و امگا 3 دارد، پس تلاش کنید مقداری امگا 3 هر روز مصرف کنید. می‌توان میزان امگا 3 بدن را با مصرف گوشت تازه ماهی‌های دریایی و یا گوشت قرمز ارگانیک و یا حتی مکمل‌های غذایی مشخص و مطمئن برآورده کرد. روغن‌های هیدروژنه معمولا برای غذاهای فراوری شده استفاده می‌شوند تا ظاهر آنها را خوشایند و تازه نشان دهند. روغن‌های هیدروژنه بر روی  ساختار غشا ء سلولی بدن را تاثیر بسیار خطرناکی میگذارد که از عوامل ابتلا به انواع سرطان است.

برای غذا خوردن به این نکات توجه کنید

مصرف فراوان انواع خوراکی‌های حاوی چربی ترانس مانند چیپس،‌ پفک یا اسنک‌های دیگر می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را تا حد چشمگیری بالا ببرد.

مصرف بیش از حد غذاهای تند، ترش و شور می‌تواند باعث از بین رفتن تدریجی دیواره داخلی معده و افزایش خطر ابتلا به سرطان معده شود.

شانس ابتلا به سرطان معده در افرادی که کمتر میوه و سبزی می‌خورند و در خوردن غذاهای سوخاری، دودی، کبابی، کنسروی و سرشار از نمک افراط می‌کنند، بیشتر از سایرین است.

ساده ترین هشدارهایی که از سرطان مغز خبر می دهند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ