با مصرف این ویتامین کمتر عرق کنید

اگر با وجود استحمام بسیار بازهم زیاد عرق می کنید و این مسأله باعث خجالت شما می شود نگران نباشید، با مصرف این ویتامین کمتر عرق کنید.

تابستان است و گرمای هوا به اوج خود رسیده است و با استحمام هرروزه بازهم تعریق بدن شدت یافته است. اما استحمام تنها راه این مسأله نیست بلکه با تنظیم رژیم غذایی می توان تعریق را به حداقل رساند. پس بهتر است با مصرف این ویتامین کمتر عرق کنید.

مصرف ویتامین‌های گروه B 

ویتامین‌های گروه B. به تنظیم هورمون‌ها و کنترل سطح استرس بدن کمک می‌کنند. بطور معمول تعریق بدن انسان را عصبی می‌کند؛ در این شرایط حرارت بدن افزایش یافته و موجب نارضایتی فرد می‌شود.
تعریق ناشی از استرس یکی از دلایل اصلی ‘هایپرهیدروز’ یا ‘تعرق بیش از حد’ است. ویتامین‌های گروه B. نقش مهمی در پیوند سیستم‌های غدد درون ریز و عصبی دارند؛ هر دوی این سیستم‌ها نقش مهمی در مبارزه بدن با استرس ایفا می‌کنند.
زمانی که انسان تحت استرس قرار دارد، بدن با ترشح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین به مغز دستور می‌دهد که یا با استرس مبارزه یا آن را ایجاد کند. یکی از اهداف اصلی ویتامین‌های گروه B.، کورتیزول است.
چند مطالعه نشان داده اند که ویتامین B۶ (پیریدوکسین)، B۹ (فولات یا اسید فولیک) و B۱۲ (کوبالامین / سایانوکوبالامین) می‌تواند به تنظیم میزان هورمون استرس کمک کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ