خانم ها در تابستان حتما از این ترفندهای آرایشی استفاده کنید

برای داشتن یک آرایش مناسب و ماندگار در تابستان این ترفند ها را فراموش نکنید.

درروزهای گرم تابستان آرایش صورت ماندگاری کمتری دارد و بر اثر عرق کردن خیلی زودآرایش خراب شده و بهم می ریزد. پس مهم است که در تابستان ترفندهای آرایش مناسب را شناسیم تا به بهترین نحو ممکن آرایش کنیم. در این مطلب مهمتریناصول آرایش در تابستان را به شما می گوییم.

ملایم آرایش کنید

اغلب اوقات آرایش صورتمان در گرما زیاد ماندگار نمی ماند. بنابراین این قانون طلایی را همیشه در نظر بگیرید: هر چه کمتر آرایش کنید بهتر است. برای تابستان فقط مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل استفاده کنید کافی است.

از کرم پودر خشک استفاده کنید

حتی اگر همیشه از کرم پودر کمی چرب استفاده می کرده اید ، بهتر است بدانید کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا پوست کمی چرب تر می شود ، مناسب تر است . مزیت دیگر این نوع کرم پودر در این است که حمل آن راحت است چون نمی ریزد بنابراین شما می توانید آن را در کیف آرایش ، همراه خودتان داشته باشید ، بدون اینکه نگران کثیف شدن کیف تان باشید .

پنکک مات انتخاب کنید

پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد . می توانید از این پنکک فقط روی نقاط چرب پوست مثل پیشانی ، بینی و چانه استفاده کنید .

کاغذ خشک کن در کیفتان داشته باشید. کاغذهای خشک کن یکبار مصرفی در بازار وجود دارند که براحتی در کیفتان قابل حمل هستند و هر زمان که احساس کردید چربی های اضافی روی پوستتان ظاهری نازیبا ایجاد کرده ، می توانید به آرامی به کمک آنها چربی اضافی را بردارید . مراقب باشید کاغذ را با فشار بر روی پوست تان نکشید .

سایه چشم

قبل از آرایش چشم ، روی پلک های خود کمی پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود . با این کار چربی پوست گرفته شده و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود . سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید چون سایه های کرمی معمولا حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند . 

ریمل ضد آب

ریمل های ضدآب در روزهای گرم تابستان دوام بیشتری دارند.

مداد چشم و ابروی مناسب

در روزهای گرم تابستان مداد چرب استفاده نکنید. حتی کوچکترین پیاده روی باعث می شود مداد زیر چشم بریزد. 

رژ گونه

اگر پوست خیلی چربی دارید ، از رژ گونه خشک و اگر پوست خشک یا معمولی دارید ، از رژ گونه ی پودری استفاده کنید . از رژ گونه های کرمی ، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند ، استفاده نکنید .

اجتناب از رنگ های تند

در آرایش تابستانی نباید از رنگ های تند و جیغ استفاده کرد. چون این رنگ ها اجزای صورت را آن گونه که دل بخواهتان باشد نشان نمی دهند. پیشنهاد می کنم از رنگ های پاستلی و خنثی استفاده کنید.

رنگ های تابستانی را بشناسید

برای آرایش چشم ها ، از سایه هایی که رنگ های تابستانی را تداعی می کنند ، استفاده کنید . مثل سبز نعنایی ، آبی آسمانی یا صورتی روشن .

روی پوستتان را با پودر براق و درخشان ، های لایت های زیبایی بزنید . روی گونه ها را نیز از همین رنگ رژگونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ شود .

استفاده از برق لب هایی که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی ، هلویی یا قرمز ، صورتی درخشش و زیبایی رژ لب را روی لب ها ، دو چندان می کند .

دستمال اکسیژن رسان صورت

در روزهای تابستان حتما از این دستمال ها همراه خود داشته باشید چون آرایش صورت را در تابستان ثابت نگه می دارد و چربی ها و عرق ها را از صورت پاک می کند.

در تابستان مراقب این اشتباهات آرایشی باشید 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ