این میوه ی خوشمزه بی خوابی تان را درمان می کند!

atoosamirzavandi
چای موز نه تنها نوشیدنی خوشمزه و سالمی است بلکه پتاسیم و منیزیم آن احساس خواب آلودگی می دهد.

بی خوابی به تنهایی آزار دهنده نیست و فکر و خیال های بعد از آن بیشتر استرس و اضطراب ایجاد می کند. به کمک مواد خوراکی که حاوی مواد خاصی هستند که به درمان بی خوابی کمک می کنند می توان بدون استفاده از قرص های شیمیایی این مشکل را با صبر درمان کرد. در این مقاله به تاثیر موز و چای موز در درمان بی خوابی پرداخته ایم.

 

درمان بی خوابی با موز

یک عدد موز ارگانیکمقداری دارچین (اختیاری) مقداری آب دو سر موز را ببرید و آن را با پوست درون قابلمه آب جوش قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه پختن آب موز را درون یک لیوان بریزید. برای طعم بهتر مقداری دارچین به آن اضافه کرده و یک ساعت قبل از خواب بنوشید. موز پخته شده را دور نریزید. می‌توانید صبح همراه صبحانه آن را میل کنید.

 

آشنایی با خواص بی نظیر چایموز 

موز علاوه بر دارا بودن خواص و ویتامین های فراوان که برای سلامت بدن، زیبایی، پوست و مو موثر است؛ می تواند به عنوان یک داروی خواب آور قوی و برطرف کننده بی خوابی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

موز سرشار از فیبر و مواد مغذی سالم و مفیدی چون منیزیم و پتاسیم است. این میوه ارزش غذایی دارد و احساس سیری می دهد. اگر می خواهید یک میان وعده سالم همراه خودتان داشته باشید یک عدد موز کافی است. این میوه را به روش دیگری هم می توان استفاده کرد و آن هم روش چای موز است.
چای موز نه تنها نوشیدنی خوشمزه و سالمی است بلکه پتاسیم و منیزیم آن احساس خواب آلودگی می دهد. پس بهترین زمان نوشیدن چای موز قبل از خواب است. با روش مرحله به مرحله زیر به راحتی می توانید برای خودتان چای موز درست کنید.

 

چطور چای موز درست کنیم

مواد مورد نیاز برای درست کردن چای موز

موز
آب
دارچین

 

چای موز

هیچ چیزی بدتر از این نیست که ساعت خواب رسیده باشد و چشمتان به ساعت باشد که چه ساعتی خوابتان می برد و تا صبح چند ساعت وقت برای خوابیدن دارید. این شب ها که هیچ کاری از دستتان برنمی آید برای حل مشکل فقط کافی است یک فنجان چای موز بنوشید. درست کردن چای موز تنها 10 دقیقه زمان می برد و برای درست کردن آن باید از موز ارگانیک استفاده کنید چون پوست آن قرار است در آب جوشانده شود.
در ابتدا باید مقداری آب بجوشانید. قابلمه ای که آب را در آن می جوشانید زیاد بزرگ نباشد فقط به اندازه ای باشد که یک عدد موز در آن جا شود.
دو طرف پوست موز را با چاقو ببرید.
وقتی آب جوشید موز را داخل آن بیندازید. بسیاری از فواید این چای به دلیل جوشانده شدن پوست موز است. پوست موز حاوی تریپتوفان است و تریپتوفان تاثیر خواب آور دارد.
به مدت 10 دقیقه بجوشانید. در این مدت می توانید لباس های خواب تان را بپوشید و برای رفتن به رختخواب آماده شوید.
بعد از این که موز را به مدت 10 دقیقه جوشاندید آب را با صافی داخل فنجان بریزید.
سپس کمی دارچین داخل فنجان بریزید و هم بزنید. اضافه کردن دارچین اختیاری است و فقط برای خوشبو شدن چای به آن اضافه می شود.
موز پخته شده را دور نریزید. کمی دارچین به آن بزنید و بخورید. موز پخته شده هم تاثیر آرامش بخش چای را بیشتر می کند و هم خوشمزه است.

 

توت سفید

پزشکان توصیه می کنند اگر شب ها خواب راحتی ندارید و یا به سختی به خواب می روید توت ها می توانند مثل دارویی طبیعی به رفع این مشکل کمک کنند.

این پزشکان توضیح دادند توت هایی که در محیط های پرنور و در معرض آفتاب زیاد پرورش داده می شوند در واقع یک منبع طبیعی از ملاتونین هستند.

ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود و به خوابیدن کمک می کند. این آزمایشات هم چنین نشان داد که وقتی این توت ها خشک می شوند مقدار ملاتونین موجود در آن به ۳۱۰۰ نانوگرم در هر یک گرم توت می شود. این مقدار ملاتونین ذخیره قابل توجهی برای بهبود کیفیت خواب و در عین حال یک دارو طبیعی و بدون عوارض جانبی است.

 

شاتوت و توت فرنگی

شکل تازه و یا مربای این میوه ها منبعی طبیعی و سرشار از ماده ملاتونین به شمار می رود. این ماده به تنظیم ساعت خواب بدن شما کمک شایانی می کند. بهترین زمان مصرف این میوه ها هم یک ساعت قبل از خواب است.

 

درمان بی خوابی با کیوی

قبل از خواب دو عدد کیوی میل کنید

البته محققان همچنان در حال تکمیل بررسی‌های خود هستند؛ اما با این حال شما اگر از مشکل بی‌خوابی و بدخوابی رنج می‌برید می‌توانید از این تکنیک ساده استفاده کنید. به خاطر اینکه این میوه خوشمزه روی سلامت عمومی بدن نیز تأثیر خوبی دارد. کیوی منبع خوب ویتامینC ، فیبرها و پتاسیم می‌باشد که همگی برای سلامتی بدن مفیدند. به عنوان مثال مصرف روزانه دو عدد کیوی برای رفع یبوست نیز مفید است.

 

لیموترش

درمان بی خوابی با لیموترش می‌تواند روی رنگ و روی شما تأثیر بگذارد و پوست‌های کدر و تیره را روشن و خوش آب و رنگ کند. اگر می‌خواهید مقداری کالری بسوزانید به سراغلیمو ترشبروید؛ این ماده‌ی مغذی شما را به اندام دلخواه‌تان نزدیک می‌کند. دمنوش لیمو علایم اضطراب را کاهش می دهد و مشکل بی خوابی را رفع می کند افزودن چند قطره لیمو به آب آشامیدنی مانند ضد عفونی کننده عمل می کند و سموم بدن را دفع می کند با کاهش دادن اشتها باعث کاهش وزن می شود اسید موجود افزایش ناگهانی قند خون را پس از صرف غذا کاهش می دهد.

دمنوش لیمو  درمان گلو درد را تسکین می دهد.استفاده موضعی از آب لیمو باعث رفع آکنه و لک می شود در صورت داشتن پوست حساس آب لیمو را با کمی آب رقیق کنید. در اغلب موارد استفاده از شامپوی نامناسب و مخمر مالاسزیا Malassezia باعث پیدایش شوره در پوست سر می‌شود. خوشبختانه لیمو ترش  به راحتی می‌تواند با این مخمر مقابله کند. برای این کار هفته ای یک مرتبه از آب لیمو ترش استفاده کنید. آب لیمو ترش را گرفته و به موهای خود زده و ۵ دقیقه بعد موهای‌تان را شامپو بزنید. لیموترش  قابضی است که می‌تواند سلول‌های پوست سر را تنگ‌تر کند. این کار باعث می‌شود پوست سر محکم‌تر و محافظت شود. توصیه می‌کنیم از شامپوی ضدشوره استفاده کنید و اگر شوره‌های همچنان روی سرتان جا خوش کردند به متخصص پوست مراجعه کنید.

 با رعایت این نکات خواب راحت را تجربه کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ