به جای آسپرین این خوراکی خوشمزه را بخورید

atoosamirzavandi
گوجه‌فرنگی برای سالم و زیبا نگه داشتن بدن بسیار عالی است.

قرص آسپرین برای جلوگیری از لخته خون در رگ ها استفاده می شود. گوجه فرنگی به دلیل این خاصیت که می تواند خون را خوبی در رگ ها به چرخش در آورد از لخته شدن خون جلوگیری می کند. در این مقاله بیشتر در مورد خواص گوجه فرنگی اطلاعات کسب کنید.

 

گوجه فرنگیجایگزین طبیعی آسپرین

 تحقیقات دانشمندان نشان می دهد دانه های گوجه فرنگی می تواند به عنوان یک عنصر طبیعی برای داشتن زندگی طولانی تر استفاده شود.ضمن این که از آن می توان به عنوان جایگزین طبیعی آسپیرین مورد استفاده واقع شود. دانشمندان در دانه های گوجه فرنگی ماده طبیعی را پیدا کردند که می تواند  با پیشگیری از لخته شدن خود در بدن به چرخش طبیعی خون در بدن انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپیرین را شبیه سازی کند. این ماده که بدون رنگ و بدون طعم است می تواند به غذاها اضافه شده و بدون تغییر مزه و رنگ غذا فواید بسیاری را برای مصرف کنندگان آن به همراه داشته باشد. مقامات سلامت اتحادیه اروپا نیز خواص این ماده جدید کشف شده توسط دانشمندان انگلیسی را تائید کرده اند. تحقیقات نشان می دهد این ماده طبیعی می تواند مانند آسپیرین از لخته شدن خود در بدن کمک کند.هم اکنون میلیون ها سالمند در سراسر جهان روزانه مقادیر کمی از آسپیرین را مصرف می کنند تا از لخته شدن خون در بدن خود کمک کنند ، این در حالی است که مصرف این دارو می تواند عوارض زیادی مانند خونریزی معده و مانند آن را به همراه داشته باشد. پروفسور آسیم دوتاروی زمانی که سرگرم بررسی فواید غذاهای مدیترانه ای بود این ماده را کشف کرد و معتقد است می توان از آن به عنوان جایگزینی برای آسپیرین استفاده کرد. این ماده هم اکنون با نام Fruitflow توسط این دانشمند به ثبت رسیده است و آزمایشات نشان می دهد ۳ ساعت بعد از مصرف آن گردش خون بدن به حالت یکنواخت درمی آید و اثرات آن تا ۱۸ ساعت در بدن باقی می ماند.

 

خواص گوجه فرنگیبرای پوست

کلاژن همان سیستم حمایت کننده و جوان سازی پوست متکی به ویتامین C می باشد همان ویتامینی که به وفور در گوجه فرنگی یافت می شود.محققان انگلیسی دریافتند که افزودن رب گوجه فرنگی به رژیم غذایی روزانه ، پوست را در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش محافظت می کند. به گزارش بی بی سی، پژوهشگران دانشگاه منچستر و نیوکاسل دریافتند که افزودن پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به رژیم غذایی روزانه ۱۰داوطلب، توانست با محافظت از پوست در برابر آثار اشعه ماوراء بنفش، مانع از آسیب پوستی شود. اشعه یاد شده می تواند موجب پیری زودرس و حتی سرطان پوست شود. دانشمندان در این تحقیق روزانه به ۱۰داوطلب حدود ۵۵گرم رب گوجه فرنگی استاندارد که حاوی مقادیر زیادی گوجه فرنگی پخته شده است و همچنین به ۱۰ شرکت کننده دیگر فقط ۱۰گرم روغن زیتون دادند. پس از سه ماه، نمونه های پوست گروهی که گوجه فرنگی مصرف کرده بودند نشان داد که پوست شان ‪  ۳۳درصد بیشتر در برابر آفتاب سوختگی مقاومت کرده است. این میزان، معادل مصرف بسیار پایین کرم های ضد آفتاب است . همچنین در پوست این افراد میزان بسیار بیشتری پروکلاژن مولکول ساختاردهنده و نرم کننده پوست وجود داشت.

 

واریس را درمان می کند

خواص شفابخش گوجه فرنگی از دانه های آن نشأت می گیرد. این راه درمانی بسیار ساده بوده و قادر است طی دو هفته اثرات واریس سیاهرگ را به کلی از بین ببرد. واریس سیاهرگ یکی از شایع ترین مشکلاتی است که افراد زیادی درگیر آن بوده و از آن رنج می برند. ممکن است شما راههای درمانی زیادی را برای این مشکل شنیده باشید، اما در اینجا به روشی محلی اشاره می شود که توسط گوجه فرنگی انجام شده و بسیار تاثیرگذار است. گفتنی است که افراد به خوبی از خواص گوجه فرنگی آگاهی دارند، اما از خواص درمانی آن در واریس سیاهرگ بی اطلاع هستند.

 

سلامت چشم‌ها را حفظ می‌کند.

یکی دیگر از خواص گوجه فرنگی برای سلامتی تاثیر مثبتی است که روی چشم‌ها دارد. با توجه به مطالعات متعدد، مصرف گوجه‌فرنگی می‌تواند از بروز بیماری‌های چشم جلوگیری کند. گوجه‌فرنگی غنی از ویتامین A، تیامین، فولات، نیاسین، فلاونوئیدها، ب کمپلکس و غیره است. بنابراین در حفظ سلامت چشم و حتی درمان بیماری‌های چشم بسیار مفید است.

 

از بالا رفتن وزن بدن جلوگیری می‌کند.

ثابت شده‌است که گوجه‌فرنگی برای سالم و زیبا نگه داشتن بدن بسیار عالی است. یکی از خواص گوجه فرنگی برای زیبایی و سلامتی این است که می‌تواند مانع از بالا رفتن وزن بدن شود. بر اساس مطالعات انجام‌شده مشخص شده‌است که اگر هر روز صبح گوجه‌فرنگی مصرف کنید، چربی‌های ناخواسته درون بدن را از دست می‌دهید. راه دیگری برای حفظ وزن مناسب بدن، یا حتی کاهش وزن، نوشیدن آب گوجه‌فرنگی است. چنین تاثیری به این دلیل است که گوجه‌فرنگی با متوقف کردن تخمیر در روده‌ها اشتها را کاهش می‌دهد.

 

خواص ضد پیری دارد.

یکی دیگر از خواص گوجه فرنگی برای پوست و زیبایی این است که می‌تواند به عنوان یک عامل ضد پیری قوی عمل کند. با توجه به مطالعات متعدد گوجه‌فرنگی می‌تواند به پوست کمک کند که اکسیژن را راحت‌تر جذب کند. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی از پوست در برابر علائم پیری محافظت می‌کند. مواد مغذی موحود در آن نیز می‌تواند درمانی شگفت‌انگیزی برای مراقبت از پوست و زیبایی باشد. براساس مطالعات انجام‌شده، مصرف آب گوجه‌فرنگی پوست را سالم نگه می‌دارد و سبب می‌شود که جوان‌تر به نظر برسد.

طب سنتی چه توصیه ای به مصرف گوجه فرنگی دارد؟ 

از خواص معجزه آسای آب گوجه فرنگی خبر دارید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ